Humax menu /error code??

J

jheerink

Vraagje, net nieuwe humax 5400.

probleem met menu instellingen. Na aanzetten geeft hij aan

geen signaal/onvoldoende signaal. (Kan kloppen schotel nog niet ingesteld).

Maar daarna in menu is het eerst slechtzichtbaar op scherm en daarna alle andere menu's op Humax geven eerst 3 liggende streepjes en dan tekst

eerst dus (3 liggende streepjes)EnU

daarna alle andre submenu's (3liggende streepjes) en 3 cijfers

Is dit normaal of is er iets mis.(moet ik ermee terug dus)

Hij is nieuw maar af winkel al gepatched en van kanalen voor astra/hotbird voorzien, heeft dit er iets mee te maken.

Heb ook probleem met afstellen van schotel

Alle te ontvangen satellieten geven redelijke ontvangst (60-80) maar kwaliteit is en blijft 0 dus er zijn ook geen kanalen te zoeken

kan dit met eerder genoemde (misschien probleem) te maken hebben..

Tnks voor evt tips/oplossingen

Wil liefst voorkomen dealer te laten voorrijden voor afstelling ivm met voorrij kosten etc.

misschien expert hier in buurt (Bussum) ?

 
@jheerink,

Da's normaal...dwz wat in je display verschijnt wanneer je het menu van je ontvanger oproept. Ondanks dat je schotel nog niet goed is afgesteld moet het menu altijd helder en strak op je TV verschijnen. Dit is namelijk onafhankelijk van je satelliet instellingen.

Ik weet niet hoe je de ontvanger hebt aangesloten op de TV maar check eerst even je SCART/Coax kabel.

 
Bedankt hoef ik mij daar niet druk om te maken

enig iedee hoe ik de kwaliteit van signaal kan opschroeven.

sterkte nu rond 60-70 astra/hotbird dual lnb

maar kwaliteit 0, kan het nog helpen als ik de lnb's uit de

huidige verticale positie draai ?

Zie dat er bovenop een soort schaalverdeling gedrukt is op beide lnb's (Zitten in dual houder astra/hotbird.

 
staan de lnb`s wel goed om, ik bedoel astra en hotbird, wissel de kabels eens om op de schakelaar. mischien helpt dit. ook het verdraaien van de lnb`s kan helpen om de kwaliteit te verhogen

 
ik zal het eens proberen, ging er van uit dat ze allebei naar beneden (plug aan ondrzijde) moesten staan.

Heb ahv andere postings de astra (achterzicht) rechts staan

en de hotbird links en dan daarna de kabels kruislings op

switch gezet. hotbird-A op Astra-B.

Vreemd blijft het dat ik op Humax maar steeds 0 kwaliteit blijf houden.

zal hem morgen nog eens goed uitrichten, aar ben er vrij zeker van dat hij nu behoorlijk goed staan.

Misschien dat het nog aan de lokatie ligt.

hij zit ingebouwd op balkonnetje, en heeft aan zijkant van schotel (loodrecht er op op een cm of 10.) een wandje staan.

kan het zijn dat muurtje reflectie etc geeft, in dat geval moet ik hem wat verder naar buiten monteren, maar dat is dan weer wat minder fraai voor buren etc. Nu staat hij redelijk afgeschermd.

 
kan ook zijn dat je gewoon een andere satelliet binnen krijgt ... dan zou je dit zien ...

CU

Red

 
Was inderdaad toch en afstelfout in cmbinatie met

een verkeerde zenderlijst, maar inmiddels alles werkend

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan