Wie helpt ???

E

exDumber

Gisteren bij een vriend een schotel gaan plaatsen (Triax schotel 88 cm met dubbele lnb (mti) humax ontvanger). Toch volgend probleem, namelijk op het nederlandse pakket krijg ik maar een signaalsterkte van 3 % en kwaliteit van 48 % als ik dan naar Premiere zap heb ik een signaalsterkte van 43 % en een kwaliteit van 80 %. Zonder disecq en rechtsreeks op de astra lnb aangesloten doe ik wel een winst van 6 % sterkte zodat deze op 9% komt op het nederlandse pakket, maar het is wel de bedoeling van astra en hotbird te ontvangen en die disecq moet er dus tussen. Heb eerst de schotel uitgericht met een analoge ontvanger waar ik op allle kanalen perfect beeld had (geen spikes te bespeuren) dus de schotel staat volgens mij perfect uitgericht. Hoe kan het dan dat ik enkel problemen heb met het ontvangen van het nederlands pakket en deze signaalsterkte niet hoger krijg ?????

(ps. heb ook Philips lnb's gebruikt, deze gaven nog een slechter resultaat)

Thanks voor de eventuele reply's

exDumber

 
Heb je die schotel met dezelfde lnb's uitgericht met behulp van je analoge ontvanger? Als je dan goed beeld hebt, zou je zeggen dat je humax niet goed is, of een verkeerde lnb hebt opgegeven in de instellingen.

Grtz. Bullet.

 
Heb deze inderdaad uitgericht met dezelfde lnb's. Lnb voor astra disecq A Lnb voor Hotbird disecq B en in de settings ook disecq A Astra disecq B Hotbird. Ga er straks eens een VH sat ontvanger aanhangen en kijken wat resultaat dat geeft.

Thanks,

exDumber

 
hi ex-jumper,

maak je geen zorgen, want ik heb namelijk hetzelfde meegemaakt kortgeleden.

ook een mti-lnb en een humax, met dezelfde resultaten.

ook ik heb een andere lnb geprobeerd, maar dat verbeterde ook niet, ik stond ook voor een raadsel en heb dus ook nog zeker een paar pogingen gedaan om meer resultaat te krijgen, gevolg:

een paar zere voeten/benen van het op de ladder staan :-((

maar geen verbetering in het signaal/sterkte!!!

dus maar zo gelaten en ik moet zeggen, ik heb nog steeds geen belletje gehad dat het niet naar behoren functioneerd :))))

 
Heb daarjuist even de vh sat aangehangen. Resultaat signaal 7 op 20. Dus volgens mij ook niet veel beter dan bij de humax. Wat mij wel opvalt is grote verschil in signaalsterkte op beide ontvangers tussen het Premiere pakket en het nl pakket (ned 1,2,3 C1, C2, C16/9 en Cinecinema's andere zenders uit het pakket geven wel beter resultaat) bv. bij de humax voor ned.1 signaalsterkte 3% en bij premiere1 43 %.

@HarreNar, :tong:

Bij goed weer zal hij ook wel kunnen kijken naar de ned. zenders maar gisteren bij een regenvlaag direct ned 1,2,3, C1, C2, C16/9 en cinecinema's volledig weg terwijl alle ander zenders op astra en hotbird nog goede ontvangst hadden. Dus hier zal ik toch een oplossing moeten voor vinden.

Wat betreft zere voeten en benen, hier niet veel beter hoor moest ook nog eens telkens door een veel te klein raam klimmen om op het dak te raken.

Groeten,

exDumber

 
Ik heb het zelfde probleem gehad,bij een kennis met een 9800. Alleen ned. weg.

Op een gegeven moment de schotel iets schuiner achterover gezet en toen was alles OK.

Mischien even te proberen.

 
Hallo

Dit lijkt op een coax probleem, canaal-plus pakket

zit op een veel hogere freq.

Goedkopen coax of rotte coax of tv coax gebruikt misschien?.

Groetjes Sjefke..

 
Hallo Jongens

als je nu eens even die schotel los in je handen neemt en dan even wat heen en weer gaat dan zul je zien dat je gewoon niet goed uitgericht staat en je zelf bijna 80 a 90% kunt halen het is gewoon een kwestie van een niet goede instralings hoek van schotel lmb dus probeer dat maar eens en je zult zien dat je gewoon de schotel met de hoorizon mee moet draaien.

Suk6

G.R Pecari

 
Wat sjefke zei over die coax lijkt mij ook het probleem. De frequenties vanaf de lnb zijn zijn aardig hoog, dus de demping is ook hoog, en als er dan ook maar iets aan de kabel of connectors mankeert, blijft er weinig signaal meer over. Probeer die analoge ontvanger er weer 's aan te hangen, en stem af op een hoge frequentie, kijken wat er dan gebeurt. Grote kans dat je hetzelfde probleem hebt. En kijk eens naar de F-connector, als de ader een beetje groen is, kun je de kabel beter onieuw aanpellen en een nieuwe F-connector monteren.

Grtz. Bullet.

 
Zal volgend weekend (indien het weer het toelaat) nog eens alle conectors en coax (was wel nieuw en speciaal voor satelitte ontvangst) nakijken alsook de andere tips zal ik nog eens uitproberen.

Aan allen bedankt voor de reacties,

exDumber

 
Eindelijk nog eens de tijd gevonden om dit probleem aan te pakken. Heb bij deze alle coax kabels vervangen en nu is ook het probleem opgelost. Signaalsterkte is nu op c+ ned. zo'n 50 % en kwaliteit rond de 62%. De eerste coax die we aangeschaft hadden was nochthans ook speciaal voor satellietontvangst, gekocht in een grootwarenhuisketen, deze coax komt van de satshop. Zo zie je maar dat er toch wel degelijk verschil zit in de aangeboden coaxkabels. Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de gegeven tips.

Groeten,

exDumber

 
het is gelukkig opgelost voor jou.

Het probleem van kabel komt veel voor zeker omdat men steets voor goedkopen coax kabel kies maar dit is nu net verkeert bezuinigen er is veel 0.8 mm kabel hier spreek ik over de kern van de kabel op de markt dit lijkt voldoende maar geeft voor hoge verquintie problemen het beste is 1mm kabel nemen met schuim vulling het beste is natuurlijk lucht kabel maar die is niet te betalen en ook niet nodig voor hobby gebruik.

dus geef liever wat meer uit voor kabel dat scheelt heel veel ergenis

 
Het antwoord op dit soort problemen is H-125!

Als je dit type coax gebruikt dan zijn je ontvangst problemen minimaal.

En dan voor het mooie nog de zwarte uitvoering omdat deze kleur het meest bestedig is tegen ultraviolet die van de zon afkomstig is en je coax na een tijdje ruïneerd.

En niet vergeten je coax om de 3-5 jaar te vervangen!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan