Loader 876 of 877 nodig??

I

ilya

Ik probeer al een tijdje, jullie zullen het wel elders gelezen hebben, op een echootje 3000 via een DS9 file te proggen.Ik heb uiteindelijk de juiste files te pakken gekregen..Dus ik aan het proggen geslagen,helaas nog steeds geen beeld.Ik denk dat het ligt aan de loader. file.

Toen ik het zilverkaartje kocht heb ik gelijk bij de dealer terplekke het kaartje laten om uit te testen of een en ander werkt.

Hij gebuikte b.v. ponyprog voor de pic(de loader was niet nodig)

en voor de eeprom gebruikte hij picbined 132.Ik moet zeggen het ging perfect.

Maar geen beeld.

Ik las toe op het duitse board dat men de navolgende combinatie moet gebruiken:

rogramm:

1. loader.hex mit IC-Prog ver 1.04 auf pic 17F876(MCRD mod2) brennen

2. elma.bin/hex mit viaxenix 2.2pup mit 3.57(MCRD mod1)brennen

3. picDs9v502.hex "und nur dieses" mit IC-Prog ver 1.04 auf pic 17F876(MCRD mod2) brennen.

Dus vol goede moed aan de slag.In plaats van viaxenix gebruikte

ik picbined.

Helaas kreeg ik tijdens het laden van de loader in IC prog de navolgende melding:

Verify has failed at adress 0000h

De de conclusie nu dat ik een loader nodig heb voor de zilvercard 877.

Je zou zeggen het proggen met cardwriter en ponyprog gaat perfect, geen enkele melding.

Op het duitse board stelde met vast dat ik niet de juiste configuratie gebruikt.

Conclusie: Opzoek naar een loader 877 of een pic 2 kaartje kopen???

Ik weet het niet meer

ILYA

 
Ik zal even mededelen hoe het mij gelukt is het zonder loader te doen misschien heb je er wat aan..

kaart is hier 16f877 + 24lc65 zilverkaart

De 16f877 beschreven met een oude dl20 programmer met de software ic prog104

De volgende hardware instellingen..

Schaer programmer

i/o vertraging 3

Inverteer vcc aanvinken

interface ..windows api

lpt 1

Daarna de eeprom beschreven met picbin edit 1.32 en een 6mhz phoenix interface[3.5mhz kan ook]

bautrate 3.5mhz=9600 6mhz=16093......

met de instellingen

port ..com 1

Device..24lc64

Interface ..phoenix

veel succes verder..

martin

 
@ Martin, dus als ik het goed begrijpt heb jij wel de echostar 3000 Via werkend op de zilverkaart 877, zonder loader.Weet jij toevallig qua instelling van de VP 20 , is dit ook op de stand van Schaerprogrammer??

Ik had hem nu op JDM//Pnoenix gezet., Op dit stand kreeg ik de melding :

Verify has failed on adress 0000H etc ??

ILYA

 
SORRY MISSCHIEN HEB IK HET EEN EN ANDER VERKEERD BEGREPEN ..MAAR DE KAART 16F877+24LC65

WERKT HIER OP EEN HUMAX5400 EN NIET OP EEN ECHOSTAR3000 VIA ..DIE IK WEL BENEDEN IN DE HUIS KAMER HEB STAAN DUS IK ZOU HET KUNNEN TESTEN MAAR IK DACHT DAT HET ALLEEN WERKTE VOOR DE HUMAX EN NOKIA9200/9500 OF LOOP IK AL WEER ACHTER OP DE STAND VAN ZAKEN..

WAT BETREFT MET DE VP20 KAN IK JE NIET VERDER HELPEN

MARTIN..

SATFREAKHOLL@HETNET.NL

 
Ik heb zojuist e.e.a. uitgeprobeerd.Ben begonnen met de pic in IC prog.Helaas de melding na het proggen " Verify has failed at adres 0000h.Wat zou er aan de hand kunnen zijnm et mijn zilvercard 877??

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan