weinig postings!!!

G

goto

Is het Funboard een beetje aan het doodbloeden?

Het aantal postings is de laatste tijd bedroevend laag,een maandje terug had ik elke dag nog ongeveer een 1 /1.5 uur nodig om alle nieuwe postings en antwoorden elke dag te lezen en af en toe een bijdrage te leveren maar nu ben ik er vaak in 20 minuten doorheen.

Zijn er dan zo weinig mensen met problemen of weet iedereen alles al??

 
tja,

kunnen wij er aan doen dan C+ zo weinig trucs heeft de laatste tijd. Misschien kunnen we vragen om de geplande kaartwissel wat vroeger uit te voeren, dan wordt het misschien weer wat drukker.

Nitwit

 
Postings-statistieken van de afgelopen 3 maand:

Week 38 (September 2001) 488

Week 37 (September 2001) 515

Week 36 (September 2001) 609

Week 35 (September 2001) 567

Week 34 (August 2001) 581

Week 33 (August 2001) 399

Week 32 (August 2001) 437

Week 31 (August 2001) 427

Week 30 (July 2001) 386

Week 29 (July 2001) 443

Week 28 (July 2001) 540

Week 27 (July 2001) 478

De stats spreken dus je waarneming tegen.

Misschien lees je nu sneller door de postings heen;-))

 
in plaats van Bin laden, kun je beter CRD's laden

Tegenwoordig staat Bin Laden voor DOOD bloeden!!!

(Sorry, off topic)

 
Ik denk dat voornamelijk de afdeling 'kletspraat' de laatste tijd een positieve bijdrage doet in de statistieken. :)

En er is nog genoeg te posten voor diegene die met een humax ontvanger aan het expirimenteren zijn.

Voor de eigenaren met een ander type ontvanger valt er weinig meer te ontdekken en te sleutelen.

Het zou leuk zijn als Echostar of Strong met een software patch komt bij voorbeeld.

En uiteraard zou c+ weer eens gekke bokkesprong kunnen maken om de hobby weer een kleine boost te geven! :)

Voor de rest ben ik het er mee eens als iemand zegt dat de hobby een beetje saai begint te worden als je kaartje een half jaar lang au blijft zonder uitval of andere toestanden.

Maar met het vooruitzicht dat C+ weer eens vergevorderde plannen heeft om de codering te wijzigen kunnen we een vruchtbare hobbywinter tegemoed zien!!

Op dit moment staat mijn ontvanger alleen aan het einde van de maand aan om zo snel mogelijk de nieuwe keys op het board te plaatsen.

Over het einde van de maand gesproken, wie doen er weer mee?

 
Ik ben het slechts ten dele met jullie eens dat er "nix" te doen is op hobbygebied.

Ja het is waar, aan het c+ front is weinig tot niets te beleven, maar dit is slechts ten dele de oorzaak van de najaarsmoeheid onder ons satters denk ik.

Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst een bootloadertje moest vervangen in mijn d-box 1 om er vervolgens dvb-98 in te kunnen zetten wist ik nog niets van deze materie.

Flash eproms enzo, wat een rare dingen, een eprom moest je uit z'n voetje plukken, onder de uv. lamp wissen, en vervolgens programmeren.

Het heeft ongeveer 4 weken moeten duren voordat ik het aandurfde om een bdm aan mijn nokia te koppelen.

als je ongeveer twee keer per week nieuwe dvb-98 en 2000 firmware in je ontvanger zet gaat de angst er al heel snel vanaf.

Na een paar weken is het routine geworden.

zelfs zoveel routine dat mijn laatste aanwinst, een hummertje niet eens aan de lnb gekoppeld is geweest, maar eerst aan het nullmodemkabeltje gekoppeld is om de laatste softwarepatch er even in te knetteren. hierna de settings erin gezet, en toen pas aangesloten op de lnb en tv.

Hetzelfde met het proggen van kaartjes enzo. in het begin heftig veryfieen, zeker weten dat alles goed staat, en dan pas heeel voorzichtig op GO drukken. nu is het kaartje erin, en gaan met die hap.

pure routine. gaat er iets mis, jammer dan.

Maar niets te doen, valt reuze mee. moet nog een 4 duimse 7 meter lange pijp naast mijn huis vervangen, en schotel erop monteren en afstellen. wordt weer project van het jaar !

Peter.

 
Wat zegt het aantal postings nu over de levensvatbaarheid van een board.....niets toch.

Je kan beter 1 zinnige posting hebben dan 40 van die onzinnige dingen zoals "Ik ben duck kwijt" of "waar zwemt ons eendje nog" . (niks tegen duck persoonlijk overigens maar de mensen die echt verder kijken dan hun neus lang is zijn er achtergekomen dat Duck heel goed voor zijn bezoekers zorgt als ze zich even melden)

 
@ drz,saai worden doet de hobby zeer zeker niet,ben bezig met een schotel te plaatsen voor het westen,ik moet twee schotels hebben voor het reizen langs de belt en als deze goed staat heb ik weer een heleboel satjes te ontdekken.

@ Satwatcher,ben het helemaal met je eens er zijn genoeg sites waar files en keys te vinden zijn maar ze veranderen nogal eens van url,maar als je een beetje zoekt vind je ze wel weer.

Wordt het misschien een beetje te gemakkelijk gemaakt,ik bedoel ds9,fun drie in een, als je een keert zo'n kaartje geprogt hebt dan heb je alles wat je zo'n beetje kunt ontvangen en hoef je misschien een keer in de maand je kaartje up te daten.Niets ten nadele van de uitvinders van deze projecten,mij zie je zoiets niet doen want daar ontbreekt de kennis voor.

 
En dan hebben we het fenomeen flup en flup jr. Die zorgen er ook voor dat onze statistieken behoorlijk omhoog gaan, maar eerlijk gezegd erger ik mij een beetje hieraan. Iedereen is vrij om te posten, maar ik bedenk mezelf altijd 2 keer voordat ik dat doe, en stel mezelf de vraag of het iets toevoegd. Natuurlijk stel ikzelf ook behoorlijk wat vragen, maar ik probeer het een beetje langs elkaar op te gaan, ongeveer evenveel antwoorden, als vragen stellen. En oude postings lees ik veel, maar om daarop te antwoorden is natuurlijk niet echt zinnig (ouder dan 2 maanden of zo). Wat dat betreft ook een foutje van de vragenstellers: als zij hun antwoord elders hebben gevonden, moeten ze eigenlijk ook eens hun antwoord op hun eigen vragen geven, of op zijn minst even doorgeven dat het in orde is. Kunnen andere dan ook weer van leren.

 
Ja flup is een verhaal apart, daarom noem ik doe ook badmuts.:)

Flup jr. is zoonlief en die is nog redelijk jong maar heel erg enthousiast over gsm en heeft er dus even niet over nagedacht te kijken hoe lang die postings er al stonden.

Moet je hem dus niet kwalijk nemen, gaat vanzelf over.

Flup zelf heb ik nog niet zo echt veel zien posten dus dat valt wel mee wat de statistieken betreft. We mogen dan ook niet, als we het over statistieken hebben, de maandelijkse wedstrijd vergeten die er ook goed aan meedoet.:)

 
@ marciemark:

Sorry dat ik dat "kleine" foutje heb gemaakt.

Maar hoe zie je eigenlijk hoe lang een posting er al staat?

@ BT:

Thnx voor het "uit de nesten halen" van mijn kleine foutje

Laterzzz,

Flup jr

 
Sorry voor het nog een keer posten maar BT:

Wat bedoel je met: de maandelijkse wedstrijd?

laterzzz,

Flup jr

 
In de linker kolom, waar de naam staat, staat helemaal onderin de datum waarop het bericht gepost is.

De maandelijkse wedstrijd heeft met satellietgebeuren te maken, er zijn ook geen prijzen aan gebonden ofzo hoor, alleen eer aan te behalen, gaat er om wie het eerst een van de nieuwe keys logt die de providers versturen.

 
Ja, en waarom is juist die posting (over de november keys) weggehaald? Voutje???

 
Geen idee, ik heb niets weggehaald, misschien dat een andere mod je er antwoord op kan geven.

 
Ik zal wel even met C+ bellen om te vragen of ze weer nieuwe key's willen sturen zodat wij onze wedstrijd over kunnen doen :biggrin:

We betalen tenslotte niet voor niets 30 gulden per jaar en daar willen we ook nog een beetje lol van hebben, toch?

 
@BT

ik loop al een tijdje mee op dit en de voorgaande funboards,maar heb nog NOOIT een posting gezien waarin iemand kenbaar maakt dat `ie de nieuwste keys heeft gelogd,laat staan dat een SM ze post.Omdat ik van begin af aan op het board zit,weet ik waarom ik deze nog nooit gezien heb.Ik vind wat hier staat zoiets als de deur op een kier zetten,en vind `t dan ook vreemd dat nog niemand hier vragen over gesteld heeft.

Groetjes,

Appie

 
Nou Appie, dat komt dan omdat we nooit keys posten op het board, maar wel delen ervan waarbij het meerendeel vervangen is door ***.

Zo wordt er dan geplaatst:

Key 0e: AE ** ** ** 76 ** ** DB

Dat is dan een voorbeeld. Het verbaast me dat je dat nog nooit gezien hebt want dit grapje gaat toch al enkele maanden zo, en men vind het zelfs zo leuk dat men er een wedstrijdje van gemaakt heeft.

Het kan ook zijn dat je niet het hele board leest, dat zou dan een hoop verklaren.:biggrin:

Anyway, om je nieuwsgierigheid te bedwingen, je kunt deze postings vinden in het "loggen" forum.

Maar nogmaals, volledige keys zul je daar nooit tussen vinden.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan