Aston simba

boets

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
16 mrt 2001
Berichten
1.488
Waarderingsscore
251
Punten
83
Leeftijd
64
Locatie
boetsenbos
Heb er zojuist een aston simba bijgekregen, zie hier op het board eigenlijk geen informatie over, is iemand bekend met deze receiver en zoja wat zijn zijn ervaringen, heb hem even aangesloten en gezien dat hij in iedergeval regiovrij is, wat kan ik nog meer verwachten van deze receiver ??? Is er nog speciale firmware voor enz. enz. Graag wat info, ben absoluut niet bekend met deze receiver.

Boets

 
Hoi Boets,

ik weet het niet zeker maar volgens mij is de simba min-of-meer vergelijkbaar met de xena 1700. Het is namelijk zo dat het user-manual van de xena begint alsof het over de simba gaat.

Ik mail je het pdf-je wel, misshien heb je er wat aan.

Groeten

D.

 
Mail mij (als het ff kan) ook wat over de simba. ik wil er ook 1 kopen maar kan op internet helemaal geen info erover vinden.

bvd

shiggy

 
Hallo Boets, de simba is een klein maar zwaar toestelletje dat zéér snel is met zappen. Zoals je al zei de ontvanger is regiovrij dus ( Je weet wel ) Updaten doet hij ook , er zit namelijk een embedded astoncam 1.05 in. Oh ja, een leuke functie is het vergrootglas zodat je bepaalde details kan uit vergroten.

Greetings: Josje01

 
kijk uit dat de zeekoeien der niet op gaan zitten want in de film heet het vriendje ook simba

 
Hé Smurf, geen probleem, heb er niet veel meer hoor, had nog wat nestjes " Special Forces", maar drie weken terug is het laatste nestje ingescheept richting Afghanistan om die Seals te assisteren. Heb er twee achtergehouden voor bewaking van het gezinnetje, want je weet we wonen hier vrij ver achteraf, maar die twee mogen niet binnen dus staat het Simbaatje hier wel veilig hoor, opzich wel een geinig bakkie, heb alleen geen geluid op rtl 4 maar daar hebben wel meer mensen last van heb ik gelezen.

Boets

 
Niet nodig Fenzo, heb gehoord dat ze daar geen schapen hebben.

Boets

 
is trouwens wel een leuk recievertje die simba, nog wat buggies, maar ja, het is eigenlijk een uitgeklede versie van de 1700, de 1700 heeft een alphanummeriek display, waarop de naam van de zender staat etc., verder is de 1700 wat groter dan de simba, maar wat ik ervan weet is de simba verder gelijk aan de 1700.

die 1700 heb ik een weekje mogen gebruiken, maar ik vond hen teveel bugs hebben, de ontvanger sloeg regelmatig vast.

inmiddels is er een nieuwe software FW voor de ontvanger, en of hij nu stabieler is weet ik niet.

Ik heb trouwens gehoord dat Bin wel wat laarzen kan Laden, kan hij zich wat sneller uit de benen maken, want er zijn gewoon geen woorden voor die ei@%^&%*&*&^$.

 
Ik ben razend benieuwd naar jullie ervaringen met deze ontvanger omdat mijn opa (ja hij leeft nog) ook graag satelliet wil kijken en ik hem niet wil opzadelen met een C+ doos.

De aston Simba is een leuk goedkoop alternatief voor de C+ ontvangers volgens de berichten.

 
Heb hem hier maar twee avonden aan gehad, heb geen problemen ondervonden, geen last gehad van vastlopers of dergelijke, de vrouw vond de Simba in ieder geval fijner als de Echostar maar dat komt omdat de Simba tien keer sneller is met zappen als de echostar, al met al zoals ik het hier ervaren heb inderdaad een leuk en goedkoop alternatief, als ik zelf moest kiezen tussen een C+ doos en een Simba zou ik persoonlijk kiezen voor de Simba, maar als hobbydoos prefereer ik toch mijn Echostar, maarja dat vergelijk is niet helemaal eerlijk natuurlijk.

Samenvattend, lijkt me een leuke doos voor opa, zapt snel, gebruiksvriendelijk, als extra het vergrootglas en het kunnen stilzetten van het beeld is een stuk leuker als je dat zelf doet in plaats die jongens van C+.

Boets

 
Ik vind de simba een zéér goed alternatief voor de secadoos. Wat betreft de klank op rtl4 daar heb ik nooit last van gehad. Nu is er ook de simba 202 (seca en viaccess). Hij zapt razendsnel door de twee systemen en de diseqc is ook al een plezier om mee te werken. Dan de prijsklasse de 202 kost amper 600,-Bfr (32,-fl) meer dan de 201, toch bij ons in België. Waar moet je maar zelf uitzoeken, ik kan geen commerciële link plaatsen. Dit zijn mijn ervaringen.

 
Ik heb vandaag voor het eerst de simba 201 gezien voor 900 gulden en de 202 voor 1000 gulden, zag er leuk uit, mooi klein, mooi menu, duidelijk, maar aangezien ik in de vorige berichten las dat het een leuke altenatief is voor een seca doosje komen bij mij toch twijfels, zoals ik hem zag met funcard, razend snel, maar waarom wordt het een altenatiefje genoemd en waarom wordt het niet ongeveer gelijkwaardig beschouw als een Hummie, laat ik het zo zeggen, de verkoper had de hummie en de simba staan, hij was meer enthosast over de simba als de hummie.

Mis ik iets of is de simba een gelijkwaardig aan de hummie, en dan de prijs, is dit duur of normaal, maar mailen mogen jullie natuurlijk ook omdat reclame verboden is op deze bord :)

Vr. gr. Bassie (Nee, niet die van Adriaan)

 
was het vergeten, de simba heeft natuurlijk wel 2500 kanalen en dat zijn er dus wel 1500 meer dan een seca doosje en dat is toch ook wel prachtig...

Bassie (Nee, niet die van Adriaan)

 
Laat ons zo stellen de Simba kan je in 't geheel niet gaan vergelijken met de Hum. Ik citeerde dat de Simba een GOED alternatief is voor de secabox, maar kan nog niet wat een Humbox kan. Dergelijke zaken kan je nu nooit vergelijken .....

 
@ Bassie, het is net wat je wil natuulijk, gebruik je je ontvanger alleen op astra en wil je een beetje C+, de k's en taq kijken is de Simba een perfecte doos, wil je een beetje gaan sathoppen en meerdere systemen gaan decoderen raadt ik je de 5400 of een Echostar aan.

Boets

 
Heren, dat geloof ik wel, maar wat is het verschil dan wat de hummie veel groter maakt dan de simba, nu moet je dit niet als verdediging van de simba zien, maar ik weet er namelijk helemaal niets van, vandaar deze vraag, wat kun je meer en wat is ongeveer anders, ik had toen die tijd een analoge phillips met draaibare 1.80m schotel, dus toen kwam die Anaa+ kastje, maar ik wil meer.

Dus vertel er eens iets meer over, wat is de meerwaarde van een hummie, dan pas kan ook ik een objectiefe oordeel geven :)

Vr. Gr, Bassie (Nee, niet die van Adriaan)

 
Nou, Bassie, Ik denk dat de ontvanger te kort op de markt is om deze te vergelijken met de humax die al veel langer bekend is.

Als strakjes blijkt dat de Simba ook patchbaar is dan heb je, denk ik, wel kans dat de Humax van de troon word gestoten vanwege de aanschafprijs.

Het eigenlijke succes van de Humax is niet zozeer de prijs of gebruiksvriendelijkheid maar meer vanwege het feit dat er een Irdeto decoder is ingebouwd.

Irdeto was zeldzaam in Nederland dus iedereen wilde daar mee spelen.

Later bleek dat je met deze decoder ook seca en viacces kon decoderen en was de populairiteit helemaal den top.

Het vervelende is dat alle ontvangers met ingebouwde decoder allemaal getest worden door de providers.

Als blijkt dat een ontvanger makkelijk te patchen is dan raakt de fabrikant zijn licensie kwijt en mag de ontvanger niet meer met het bewuste decodeer systeem uitgebracht worden.

Dus ga er maar van uit dat de Simba niet makkelijk te patchen is.

Desondanks ga ik er toch één kopen voor mijn grootvader omdat ik er positieve dingen over hoor.

Alleen jammer dat je er geen C+ kaartje bij krijgt zodat mijn opa er een losse kaart bij moet kopen.

 
redelijk duidelijk Drz, maaaaarrr :) wat is Patchen, dat was toch iets van andere firmware er instoppen, coriseer me maar als ik het verkeerd heb, maar in de Simba zit natuurlijk al wel een seca en viacces module, dat is natuurlijk ook wel weer een bij komende voordeel, echt ik zie zowat door de bomen het bos niet meer, maar gelukkig woon ik hier aardig is een bosrijk omgeving :), Maar tuurlijk, je moet je afvragen wat je precies wilt met de ontvanger.

Vr.Gr. Bassie (nee, niet die van Adriaan)

 
@Bassie, patchen is inderdaad de ontvanger voorzien van afwijkende software zodat deze andere eigenschappen krijgt dan die door de fabrikant bedoeld zijn.

En op dit moment is de Humax de absolute nummer 1 op het gebeid van patchbare ontvangers.

Tenminste, ik heb nog geen berichten gehoord dat de Simba patchbaar is en ik ga er ook van uit dat dit niet zo makkelijk zal gaan aangezien ook deze ontvanger is getest door de betaal-tv providers.

Mocht dit in de toekomst de patchbaarheid wel blijken dan heb je best kans dat de Humax van de troon word gestoten vanwege de prijs van deze Simba.

Maar ga er voorlopig maar van uit dat de Simba orgineel blijft en een geduchte concurrent voor de orginele seca dozen zal worden.

En dat betekent niet alleen voor de hobbyisten.

Het nadeel van de Simba is dat deze ontvanger nogal kaal word afgeleverd.

Er zitten namelijk geen kabels bij om hem aan je TV te koppelen en geen smartcard zodat het geheel toch weer iets duurder word dan een orginele seca doos.

Maar wel weer DiSecq 1.2 voor een draabare schotel!

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan