DVB Diseqc editen

T

trust

ik heb een mm 9500 met 3 schotels en een 4 / 1 diseqc switch.

een 60 cm met 2 lnb's ( astra / hotbird ) diseqc 1 / 2.

een 90 cm draaibaar maar deze staat meestal op 16 gr E ( voor PI6ALK en de feeds ) diseqc 4.

en een 150cm prime focus draaibaar ( Egis robotkop ) diseqc 3. deze is voor het echte zoekwerk.

in sommige settings staat astra op 1 hotbird op 2 en de rest op 3 ( ku-settings draaibaar ). nu moet ik dus alle kanalen op 16 gr met dvb edit één voor één wijzigen. nog erger word het met de settings van b.v. satlook, deze heeft alleen maar astra-1 en de rest op 2. Weet iemand een manier om deze per sat positie in één keer te veranderen ?

gr. trust

 
Kijk ik heb ook ongeveer zo iets, ook een 4-diseqc.

60cm op Astra

95cm op Hotbird

1.50m draaibaar maar staat meestal op Telecom voor VT4.

Welnu, ik download de nieuwste settingslijst van Rehtec en ga een beetje lopen knippen en plakken.

Omdat bij rehtec het meeste op 1 staat, en ik het minste wil doen, zet ik de draaibare schotel op diseqc 1.

Nou dan dvbedit nemen, de complete astra selecteren, rechtermuisknop en dan aangeven "select lnb2" en voor hotbird doe ik hetzelfde maar dan "select lnb3".

Dus je hoeft niets stuk voor stuk te doen, je kunt selecteren net zoals in windows en dan met de rechtermuisknop voor de hele mik in een keer het diseqc nr. kiezen, alleen staat er dan niet "diseqc" maar "lnb" en dat werkt perfekt.

 
thanx BT voor de snelle reply. het word me nu wat te laat, maar morgen ( oh nee sh*t moet ik naar een verjaardag ) dus donder dag ga ik een en ander uitproberen

gr trust

 
kon het niet laten, even een rijtje geprobeerd. perfect!!!

nogmaals bedankt BT

weltrusten

trust

 
Daaruit blijkt weer de echte hobbyist, eeeiiigenlijk geen tijd, maar toch maar even doen. :biggrin:

Graag gedaan hoor!

 
als je bij DVB edit even de shift knop ingedrukt houd en dan zo een heleboel selecteerd, dan kun je er met de rechtermuis op klikken en dan kun je van al de geselecteerde kanalen in een keer de lnb instellen ;)

veel succes

 
Originally posted by trust een 90 cm draaibaar maar deze staat meestal op 16 gr E ( voor PI6ALK en de feeds ) diseqc 4.


gr. trust
Waar kan ik gegevens vinden van PI6ALK. Freq, fec enz .??

 
quote :

Waar kan ik gegevens vinden van PI6ALK. Freq, fec enz .??

@ NvBgm , Bjorn reageerde op mijn posting van 20 maanden geleden .

Helaas is PI6ALK niet meer via de sat te bekijken .

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan