Problemen op spaanse zenders

S

Satslope

Op enkele zenders uit het CSD pakket (C*n*l+, rojo azul en watmeer op 11.973GHz zit) gaat de 3-in-1 cam plat. Als ik meelog komt er 1 keer een ECM-string uit, die wordt keurig beantwoord en daarna loopt ie vast. Het beeld schokt ook een beetje.

Wat opvalt is dat op een normale secadoos er een mededeling in beeld komt bij die zenders om ergens op te drukken.

Verder staat er op 'Mosaico" een mededeling dat vanaf 1 oktober de ontvangers opnieuw getuned moeten worden omdat er iets speciaals met de prime C+ kanalen gebeurt. Wat weet ik niet daar is mijn spaans niet goed genoeg voor ;)

 
Nee, satslope, hier draait C+azul al een half uurtje zonder probs. Ik gebruik een 3in1 funkaart 2.4 met humax5400 en 3.2+cam.

 
Heb net effe gelogd op CSD, maar het enige dat mij opvalt is dat die kanalen die jij noemt al met de oktober key (0c) uitzenden, de rest heeft nog de september key (0d). Heb jij misschien een type foutje in je 0c-key zitten?

 
Welles nietes?

Wallbanger zegt op canal +, canal azul en canal rojo : key in use 0C 82 DC enz...

Alle overige kanalen lopen nog op 0D F0 D0 enz...

Nu nog eens opnieuw gecheckt. Sorry denktenk...

 
Ja dat is niet eerlijk denktenk, als jij je foutieve posting kunt weghalen, dan kun je die van mij ook eruithalen aub!

 
Heb je gelijk aan Marcie, ik schreef in mijn posting dat C+ azul op od liep, maar was inderdaad 0c. Canemania Azul liep op 0d en daar had ik hem opstaan, had dus niet goed gelezen.

Ik was er vanuitgegaan dat er nog niet gereplyed was, dus heb ik mijn "foutieve"bericht weggehaald, maar nu zie ik dat je al wel gereageerd had, vandaar deze reply.

Feit blijft dat ze dus op zowel 0c als 0d uitzenden, en ook op 0e (eurosport en TMC).

 
De keys heb ik uiteraard nog eens gecontroleerd en in Wallbanger pakt ie inderdaad 0D.

Ik gebruik een Nokia 9500 met omgebouwde CAM, misschien dat het em daarin zit. Ik krijg het vermoeden van wel.. Maar hier is blijkbaar niemand met dezelfde configuratie? (9500 + AllSas4 Cam + Funkaart)

 
Ook op de configuratie (9500 + AllSas2.1 Cam + PiccardII) geen enkel probleem met deze zenders.

 
Welke versie van dvb2000 gebruik je? Dat zou ook een oorzaak kunnen zijn. Ik gebruik 1.80.8 maar heb met 1.82.0 hetzelfde probleem.

Strange allemaal..

 
Hmm probleem opgelost. Het lag aan de Allsas4 versie. Nu heb ik de OTP met Amon 2.1 er weer in en dan werkt het inderdaad weer. Alleen kan die versie geen PW op een MOSC aan, en moet je ipv de key 0E 6C xx die andere 76 xx gebruiken (en geen AU)

Verder heb ik getest met dvb2000 versies en een versie van 1.82.1 met de ecmpatch en de cardserial op 35xx xxx xxxx werkt als een trein. (kan ie zelf de juiste pid's vinden)

Ook in wallbanger is het serienummer makkelijk te patchen, zoek even op 00055 (ascii) en maak er 35055 van

 
Ik gebruik momenteel de nieuwste dvb2000-B5-D2 firmware.

Ja met de ECMpatch ben ik ook mee bezig geweest en werkte hier gedeeltelijk.

Waneer ik de patch gebruikte deden bij mij de Franse Canal+ het niet meer. Maar ik heb nooit goed begrepen waar je het serieel nummer veranderde. Misschien kun je daar iets meer over vertellen en ook waar je dit in WB doet. ??

 
Die in WB heb ik gevonden maar nu die van de kaart nog..

 
Hier werkt de Ecm Patch op alle kanalen.

Het ser.no van de kaart verander ik met Norton Commander.

(De Crd of Hex verander ik eerst in Bin)

Ik gebruik nu de 1821(Uli),In een 9500.

Ik heb wel een probleem met enkele Ab*at kanalen.

B.v:RiRe 13Oost.

Na 1 min bevriest het beeld.

Voor de rest werkt alles klasse!(Amon 2.1)

gr Ghost

 
Het serienummer van een fun 3-in-1 kaart kun je wijzigen met ISVEdit. Voor de andere (pic2) zul je waarschijnlijk met een hexeditor aan de slag moeten.

In Wallbanger ook met een hexeditor.

Overigens zit bij de ecm_patch een briefje waarin staat wat die wijzigingen aan het serienummer doen.

Bij mij werkt 35 prima. Heeft iets met de volgorde te maken waarin die de ECM pid zoekt. Ik zal met WB eens kijken wat er gebeurt als ik dat verander. Dan zal ie bij de franse zenders vermoedelijk via Viaccess ipv Seca gaan decoden.

Ik krijg op 1 zender geen beeld, TVBS Chinese terwijl de 0D key toch aanwezig is en de pid klopt.. Vreemd.

@Nvbgm: wat zocht je precies?? Oh ja, kun je mij die bin van die 4-in-1 eens sturen? Kan em niet vinden op de PL site...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan