Wat kan een fun card nog meer??

I

ilya

Ik zat te bedenken , wellicht een domme opmerking, of het navolgende werk.

Je progt in de funkaart eerst de irdeto files,dan de seca en vervolgens viaccess.Als je nu seca wilt kijken stopt je de kaart in de aston 1.05 idem voor irdeto in de ci irdeto.

Dus met 1 kaartje heb je alles, alleen maar effe van ci verwisselen.

En volgens mij een optimale ontvangst.Is dit een utopie ???

ILYA

 
Ik zie hier het voordeel niet van, dan moet je telkens naar je ontvanger lopen om de kaart te verwisselen.

Je kunt dan toch beter gewoon drie kaarten proggen.

 
Ik dacht misschien ivm het te warm worden van de kaarten iplv 1 kaart. Dit vind ik het grootste voordeel.Daarnaast kun je een 2e funcard gebruiken om b.v. alleen die providers erop te zetten die je zelf aan je familie wilt laten zien.Ik denk aan " natuur' channels.

ILYA

 
De funcard heeft 2 onderdelen: De processor, die emuleert een Irdeto of Seca of Via kaart en de eeprom waar de keys en nog wat variabelen inzitten.

Je kunt moeilijk een kaart maken die alle 3 systemen emuleert.

Wat de 3-in-1 kaart doet, is Seca en Viacc. VIA irdeto emuleren.

Hij gedraagt zich dus als een irdeto kaart. De omgebouwde CAM stuurt de ECM's alsof het Irdeto control messages zijn en de kaart gebruikt dan ipv het Irdeto algo bijv. het seca algo en de juiste key en stuur een geldig antwoord. Het is dus NIET zo dat diezelfde kaart moeiteloos in een seca of Viacc. decoder of module kan worden gestopt want die gebruiken andere commando's (binnen het iso-7816 protocol) dan irdeto.

Wil je wat jij wilt, dan moet je in feite 3 afzonderlijke sub-programmatjes in 1 kaart stoppen die door het hoofdprogramma geactiveerd worden en zo zou het misschien kunnen. Maar zoiets heb ik nog niet gezien.

 
Een duidelijk verhaal.Wie weet is er het nodige hierover al getest.

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan