Draaibaar met Jeager

E

episat

Ik heb een vraagje met betrekking tot een Jeager motor, als ik aan het draaien ben gaat het goed tot ongeveer 28 graden oost, en 13 graden west, daarna gaat het mis.

De motor staat met de as waar de schotel aan vast zit ongeveer 7 graden voorover, omdat er een knik in de draaias zit, is dat nu goed of moet de as juist achterover staan.

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid over kan geven.

greetings

 
Als je achter de schotel staat moet ie inderdaad naar voren wijzen.

Ik denk dat het probleem het in het nulpunt van de motor zit,je draait of over of onder de satellieten heen.

Draai de motor iets naar links of rechts(op de bevestigings paal)

Weet niet of dit de oorzaak is maar zou kunnen.

 
, daarna gaat het mis. ?????

wat gaat er mis, loopt ie vast ? valt ie er af ? of heb je geen signaal meer. graag meer info.

gr trust

 
Inderdaad is hier iets meer info gewenst.

In de Jeager zelf kun je ook nog de 2 eindpunten instellen doormiddel van 2 witte tandwieltjes ergens in het aansluitkastje.

Misschien dat hierin het probleem zit.

 
Sorry, ben inderdaad niet echt duidelijk geweest

Voorbij die twee punten, kom ik geen satelieten meer tegen.

De eindschakelaars zijn afgesteld op maximaal draaibereik en is veel verder dan dat aantal graden.

De Jeager is van het type 99 G, HtoH motor, aangestuurd door een Superjack. antenne Visiosat 90 cm. tuner een Nokia 9800.

Hopelijk heb ik nu genoeg informatie verschaft.

 
Het is maar een gok, maar ik denk dat je declinatie niet klopt (is dus achter op de schotel in dit geval).

Maar nadat je die versteld hebt zul je ook de elevatie bij moeten stellen.

Kijk ook even in de tabel die je vindt in het boekje dat erbij zat in de doos.

 
Allemaal bedankt voor de reakties, ga er eens even mee aan de slag, als het weer even mee wil werken.

groeten

 
mischien heb je hier iets aan.

kijk eens op de volgende site en download het progje smw link.

http://www.smw.se/smwlink/smwlink.htm

heb er ook mee gezeten. menig dagen er aan verspijkerd, maar nu staat ie eindelijk ok. kost even moeite maar dan heb je ook wat........

greetings opeltje

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan