Prijzen verschillen

F

flup

Hoe komt het dat b.v. in Marokko de Satellietontvangers zo goedkoop zijn?

Laatst was ik met pa bij een marokaan die had een mooie ontvanger!!!

Een ontvanger met de kwalitieten van een Echostar voor maar

omgerekend 780 piek!!!!

Laterzzz,

Flup jr

 
ik weet niet of er zoveel verschil is ik ben in jullie 01 met vakantie gewwest en naar een humax 5400 irci geinformeert en de prijs kwam overeen met wat ze hier kosten en ze haden ze ook niet op voorraad en een vriend van mij die had pas een samsung vaci200 dacht ik die was ook rond de fl800,- gulden en viacces kast kost hier rond de +- fl600,-

 
Die man waar ik was geweest was een buiten;ander, en die had in zijn geboorteland (marokko) dus die echostar-a like gekocht,

precies hetzelfde, ik geloof dat het zelfs een echostar was.

Maar in iedergeval was het erg goedkoop.

Laterzzz,

Flup jr

 
Klopt, een kennis van mij heeft er een Engel gekocht, deze is niet van Echostar kwaliteit, maar heeft wel 2CI's en positioner ingebouwd.

Met "pisbakkenstaal" schotel en miniatuur motortje (10" of zoiets, was maar kleintje) en lnb kostte die grapje omgerekend 890,- en dat valt mee voor een CI ontvanger.

Een andere Marokkaanse kennis van me, heeft aldaar echter voor hetzelfde bedrag een Echostar 2500IP gekocht, het model met ingebouwde viaccess en positioner. Ook deze kostte net geen 900,- en als ik dan zie wat ze hier kosten (meer dan 1400,- over het algemeen) dan is dat wel een duidelijk prijsverschil.

Maar schijnbaar is dat dus niet bij alle merken gelijk als ik het verhaal van laziz over de Humax lees.

 
Als je hier in Belgie naar de Russen of Marokanen gaat kan je ook altijd leuke koopjes doen hoor....

Verder heb ik vrienden wonen in het midden-oosten en die hebben ginder een eurosat reciever(2ci's) met 1.2m schoteltje en dual lnb gekocht voor ongeveer 18.000Bef geplaatst...

Dus ja, het is hier(Benelux) nogal duur ;-)

 
Je mag niet vergeten dat de handelaren hier in de Benelux vrij hoog getaxeerd worden. Zo moet deze taks betalen op zijn oppervlakte bedrijfsruimte, de BTW in België ligt vb. hoger dan in andere landen, taks op dit en dat ... enz. Verder zijn deze winkels vrij mooi ingericht, hetgeen ook een bom duiten kost en nog zoveel meer. En last but not least, onze handelaren schoemelen niet met de import. Dit brengt het prijsverschil mee.

 
Wat een gel*l allemaal

Een brood in Nederland is ook 500% duurder dan in Marokko....

Zeurt daar iemand over.

Als je de prijs van de tuner vermeerderd met de vliegticket wordt ie ook "iets" duurder.

Ik ben er absoluut van overtuigd, dat als je een beetje rondkijkt, je in Nederland een aardige ontvanger koopt voor een acceptabele prijs. En die handelaar ligt aan het einde van het jaar echt geen 6 weken op de Canarische Weilanden van de "vette" winst hoor.

Maar ja, discussies over prijzen heb ik hier al vaker gezien. Al dat geouweh**r heeft uiteindelijk niet geresulteerd in een sterk verlaagde prijs van de ontvangertjes....

 
Och, als je daar toch op vakantie bent dan kun je net zo goed even een ontvangertje meenemen.

Het is precies het zelfde als je een videocamera van de duurdere klasse koopt in thailand, dat scheelt je soms wel 500 tot 1000 gulden!

Maar om nou speciaal even heen en weer te vliegen voor een camera is ook weer overdreven.

 
Lummel toch, waar maak je je toch druk over? Er zijn mensen die hier interesse in hebben, en er zijn er ook die het gel*l vinden, dat is met andere dingen ook. Als het niet bevalt lees je het toch niet? Het is een beetje onzinnig om er op deze manier op te reageren want het is niet de kletspraat en je reply heeft ook geen toegevoegde waarde.

Een brood kan je niet vergelijken met een satellietontvanger.

Brood kun je zelf bakken en heeft met de prijzen van meel te maken. Satellietontvangers komen echter van dezelfde fabrieken af en dan is het toch interessant om te weten waarom een bepaald merk in een ander land goedkoper is dan in ons land, omdat we toch eigenlijk allemaal bij dezelfde fabriek kopen, en derhalve een ander land niet zo veel voordeel zou kunnen/mogen hebben.

En dat is hetgeen onze interesse opwekte, niet het feit dat er verschillen zijn, maar dus het feit waarom deze kunnen ontstaan gezien de oorsprong.

 
Nou ben hier met BlackTiger eens.

Waar het allemaal om draai, is de binnenlandse bruto product per hoofd van de bevolking.

Daar zit hem de prijsverschillen, want immers een ontvanger die hier 1400 kost, wordt toch nooit in het buiteland verkocht voor dezelfde prijs, waarbij de mensen zo arm zijn, het brengt dan geen winst op voor de fabrikanten.

Dan komt die belastingen er ook nog bij, want ze maken er toch wel deel uit van de BBP.

Grtz. Zakloamp

 
Yep, da's ook een van de oorzaken dat in Duitsland nogal wat dingen goedkoper zijn, ondanks het omrekenen naar de DMark.

Buiten dat ze in Duitsland 15% b.t.w. hebben en hier 19% is Nederland volgens mij een van de landen met de meeste invoerheffingen en belastingheffingen etc. En dat kost de middenstand gewoon veel aan inkoop.

In arme landen kunnen ze ook niet alles goedkoper aanbieden, immers een fabrikant wil wel iets verdienen maar heeft ook een kostprijs en moet ook winst maken.

Volgens mij zijn het dus inderdaad de vele heffingen die erin Nederland bovenop komen voordat je zo'n ding hier hebt, plus dat ook nog eens de importeur en de groothandel winst moeten maken voordat het bij de middenstand komt.

En gezien de kosten van personeel zal die winst hier aanzienlijk groter moeten zijn dan in landen als Marokko.

 
Ik denk dat ik het nu wel een beetje begin te begrijpen....

Laterzz,

Flup jr

 
op veel spullen zit ook een vorm van subsidie als je deze uitvoert naar bepaalde landen(zeg maar niet westerse landen,en of niet eeg landen)Ik heb dit zelf meegemaakt in een andere hobbie van me nl autos als ik konie schokbrekers bij de gewone groothandel in nederland haal ben ik ongeveer 30-40% duurder uit dan wanneer ik ze in laat vliegen uit de states incl btw invoerrechten en noem maar op.Dit terwijl deze in oud-beierland gemaakt worden en je dus zou verwachten dat ze hier het goedkoopst zijn.Hetzelfde geldt voor vele onderdelen ,catalysatoren en noem maar op.

greetz

 
Ik heb hier al genoeg redenen gezien die verklaren waarom e.e.a. in Nederland duurder is als in het buitenland. Zelfs als je e.e.a. in grote getalen zou importeren naar Nederland, komen er wel enkele belastingen bovenop waardoor het prijsverschil nog steeds erg klein blijft.

Ik bedoel maar: we kunnen morgen de benzine vijf gulden de liter maken, dan kan met al die extra inkomsten de btw naar 15% en dan kunnen we met zijn allen op een ander board gaan klagen dat de benzine zo duur is..... Het moet toch uit de lengte of breedte komen.

Al met al is discussieren hierover natuurlijk geen probleem, echter als we in zo'n fijn land willen wonen, moet je er ook de tol voor betalen, niet dan?

Groeten

Lummel

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan