Amon + Goldwafer ??

K

kollenburg

Hoi Allemaal,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Ik ben vandaag aan het hobbyen geweest net de Nokia en een Amon 2.1 Cam, het wil echter totaal niet werken.

De gebruikte opstelling:

- De nieuwe DVB (beta5)

- Amon 2.1 Cam

- De irt*to/Se*a Goldwafer file van Duck.

De Pid`s voor b.v. C+ rood

ECM = 05DD

EMM = 00B6

Resultaat: Geen Beeld :-(

De communicatie met de kaart lijkt in orde, deze antwoordt met

(onderaan bij Cam info):

00 01 00 02

Serial nr: 00112233440

Nat: ALL

Lijkt me ok??

Als ik kijk naar CA info (menu -> 9 -> B -> 5)

Staat hier echter:

Bytes: 0x0029

0904 062E12C

Irdeto

etz..

Irdeto dus! hier raak ik dus de draad kwijt....

Kan iemand mischien een tipje geven waar nu verder te zoeken?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Erik.

 
Werkt ie wel op de "seca-only" kanalen?

Amon 2.1 werkt wel op irdeto met een originele kaart, maar dan alleen voor NL.

Wat is de CoCo string van de kaart van duck? Als die bedoeld is voor de 2-in-1 CI module wijkt die namelijk af en dan werkt ie waarschijnlijk niet. het moet 06 01 06 02 06 03 06 04 zijn

(zie ISVEdit voor de precieze strings)

 
Hmm. als ik e.e.a in PicBinEd bekijk dan ziet het er als volgt uit:

Irdeto: 2 providers, waarbij ze met wat combineren van keys verschillende pakketten openen. Key02Nl zit er niet bij, dus dat kan al een reden zijn dat het niet werkt.

Seca: 10 providers waarvan alleen de c/d/e keys in staan. Deze zul je wrs. moeten aktualiseren.

Op tabblad 1 vind je alleen een CA-ID: 00 00 00 00 00 01 11 47

de "working mode" is trouwens Irseto6 10/2 bij 3-in-1 rubriek.

Werkt het met de juiste keys nog niet, dan kun je dat CA-ID eens veranderen in: 04 06 03 06 02 06 01 06 .

Of de eeprom file als Irdeto V35 file binnenhalen, dan kun je de hele CoCo string zien en vergelijken met een "gewone" irdeto gold file.

Succes met het testen!

 
Inmiddels heb ik geprobeerd die Irseto 2/10 files aan de praat te krijgen op de Amon 2.1 CAM.

Zet ik in Prov.00 de juiste key02 en ch id's voor NL, dan krijg ik wel het "S" tekentje ipv het pijltje, dus teken dat er iets gedecodeerd wordt. Maar er komt geen beeld. Dit alles met gewijzigde CoCo string. Wie o wie weet wat er nog aan mankeert?? In S*ca helemaal geen succes ondanks de juiste keys. Ziet er niet goed uit. Jammer.

 
Hoi Satslope,

Dat het met de Irdeto kant wat raar geregeld is bij de 2in1 file had ik inderdaad ook al gezien, toch wat te weinig geheugen in zo`n 24c16.

Maar m`n eerste aandacht was gericht op het seca gedeelte, en hier klopte alles wel.

Dat van de CA-ID zal ik eens proberen, kan een oorzaak zijn....

Overgens werkt er niets, geen irdeto en geen seca.

De orginele ACS 1.6 op NL wel, maar een 1.2 wil ook niet werken.

Een ander "raar" ding (kan aan mij liggen, ben nog wat nat achter de oren met het hele amon verhaal).

Maar als in de ECM (bij + rood) opvraag met de 2in1 GW dan krijg ik netjes 05DD

Als ik dit echter met de ACS1.6 in de gleuf opvraag krijg ik 0501.

Ik dacht eigenlijk dat de ECM pid instelling een vast gegeven was???

Wordt vervolgt......

Groetjes,

Erik.

 
05DD is voor seca 0019 en 0501 is voor Irdeto.

Kanalen die simulcrypten zenden ook minimaal 2 ECM-streams uit.

Sommige NL kanalen hebben zelfs 3 seca streams, 0019, 0012 en 002E (kabel)

Heb jij de ECM patch erop? dat kan een oorzaak zijn dat ie de seca ecm pid vindt.

Probeer eens het volgende: zoek het ascii serial van de GW en verander de eerste 2 cijfers in 35 ipv 00.

Dan zoekt de ecm-patch eerst irdeto, dan seca en dan via.

Een 1.2 zou gewoon moeten werken op NL.

 
Satslope,

Dank voor het meedenken ;-)

Het CA-ID biedt geen oplossing....maar dat had ik je vorige posting ook gezien....

De ECM patch gebruik ik op dit moment niet, dus het blijft vreemd dat de ontvanger zo maar op een andere ECM pid gaat kijken.

Ik ga nog eens het SerialNr aanpassen, mischien dat dit nog een laatste oplossing biedt.

En anders ploeteren we gewoon verder, noemen ze hobby ;-)

Maar even terzijde, is er iemmand die kan bevestigen dat het wel kan werken ??

Groetjes,

Erik.

 
Het lijkt erop (als ik de tekstjes lees bij de diverse GW-seca/irdeto files) dat die krengen het wel doen in een Huuu Max!

Waarom dan niet in een No Kia?

 
Volgens mij zijn we de enige die naastig proberen wat anderen niet lukte. Ben ook nergens op het net iets tegengekomen voor Nokia met Irdeto/Seca op Goldwaver (16F84/12C16).

Maar misschien niet goed gekeken..

 
Tja....het wil toch echt totaal niet werken....Jammer....

Ik begin toch langzaam te denken over de aanschaf van een DS9..

Groetjes,

Erik.

 
Inmiddels op het irdeto4free bord gelezen hoe het komt dat de GW alleen op de humax werkt:

De humax 3-1 soft heeft een commando "47 11"waarmee de "camcrypt" functie wordt uitgeschakeld. De Amon cam die kan dat niet (zouden ze evt. wel kunnen inbouwen).

wie weet kan iemand die camcrypt funktie toch nog in een GW frotten, vermoedelijk is het plaatsgebrek het probleem.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan