Kaart beschadigen.

A

appie39

Is het mogelijk dat ik mijn GW beschadigd heb door een programmer ??

Voor een kennis heb ik een VP2 gekocht van een andere kennis.Toen ik ging testen of de VP2 `t wel deed kreeg ik steeds de melding "error writing location".(ik gebruik NT Picprog).Nog vanalles met de jumper geprobeerd,maar de melding bleef terugkomen.

toen mijn eigen VP2 geprobeerd , met hetzelfde resultaat.Een andere GW geprobeerd op mijn VP2 en het ging perfect.Op de "nieuwe" VP2 geprobeerd ,maar weer "error writing location".Toen weer op mijn VP2 geprobeerd en toen bleek ook deze GW naar de filistijnen te zijn.Hoe kan dit ??Ik ga niet verder experimenteren,want ik heb nu geen GW meer.Kan een GW gerepareerd of gereset worden,of kan ik ze begraven ??

Alvast bedankt,

Appie

 
Hoi,

De PIC 16f84, de gebruikte processor in de GW`s is een robuust IC, ik heb er wel eens een 180gr gedraaid in z`n voetje gestoken, maar ook na deze mishandeling bleven ze gewoon werken.

De enige echt effectieve manier om ze echt stuk te krijgen is een te hoge voedings spanning.

Meet eens of de voedingsspanning van je programmer niet te hoog is.

Ergens op het printje zit en drie-potig IC (model transistor) met het opschrift 7805 of 78L05.

Op een van de pootjes staat de spanning die afkomstig is van je net-adapter, op een van de andere staat geen spanning (=massa) en op de laatste MOET 5Volt staan.

Is deze spanning beduidend hoger, dan is dit bijna 100% zeker de oorzaak van de overlijden van je kaartjes.

Sucsess.......

Groetjes,

Erik.

 
Ik heb mijn GW "gerepareerd" met IC-prog.In IC-prog de pics gecancelled met mijn VP2 ( met de nieuwe VP2 gaf IC-prog foutmelding ) en toen deed `ie het weer gewoon.

@kollenburg

Bedankt voor je voor je reply.Ik kan helaas niet kijken of dit inderdaad het probleem was want ik heb de defecte Vp2 teruggegeven.

Groetjes,

Appie

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan