Aanval op MOSC !!!

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Op MOSC komt hier bij prov14 geen update meer binnen, reeds hetzelfde gehoord van verschillende andere mensen.

Op mijn DarkSuca MOSC emulatie hetzelfde fenomeen, kaart blijft werken, maar de nieuwe key komt niet binnen.

Op een standaard GW dan weer wel ...

Voor alle duidelijkheid, er staat maar 1 provider op de MOSC.

Heeft iemand enig idee op wat deze attack gebaseerd is en hoe hij kan worden omzeild ?

CU

Red

 
mischien klopt je ppua niet meer en de goldwafer gebruikt de sa in plaats van de ppau waardoor deze wel gewoon update

greetz geinponem

 
Wat geinponem zegt betekent dus dat je met wallbanger de custom wp's moet loggen, en dan kun je zien welke laatste byte wel nog juist is voor je ppua. Een ppua zijn 4 bytes, en de laatste is belangrijk voor een mosc (of emulatie). Bij een gw (en ook bij wallbanger) wordt die controlebyte dus niet gebruikt (maar daardoor kun je dus ook fake keys binnenkrijgen, en dan valt je kaart uit).

 
De custPW is goed, da's het probleem niet hoor ...

Gechecked met wallbanger.

CU

Red

 
Laat maar vallen ...

Er stond een andere mk01 en ppua op m'n mosc dan op m'n DarkSuca GW Mosc emulator.

Aangezien ik e-mail kreeg van een vriend die met dezelfde oude mk01 op z'n mosc zat ...enfin je snapt hem wel.

Probleem op MOSC opgelost, maar met de werkende mk01 heb ik dus nog steeds geen update op DarkSuca ! Dit werkte perfect vorige maand ...

CU

Red

 
Vraagje, lees net in de reply van geinponem dat de goldwafer gebruik maakt van de sa en niet van de ppua om te updaten, weet aan deze kant niet beter dat ook bij de goldwafer de mk1 en de ppua gebruikt worden om te updaten, wordt hier soms bedoeld dat als c+ nieuwe mk's en ppua's stuurt dit doet over de sa ???

Boets

 
Vraagje, lees net in de reply van geinponem dat de goldwafer gebruik maakt van de sa en niet van de ppua om te updaten, weet aan deze kant niet beter dat ook bij de goldwafer de mk1 en de ppua gebruikt worden om te updaten, wordt hier soms bedoeld dat als c+ nieuwe mk's en ppua's stuurt dit doet over de sa ???

Boets

 
nee boets, geinponem bedoeld dat update's op een ppua worden gegeven binnen een groep. een echte mosc kijkt ook naar de laatste twee bits van de ppua, en een coldwaffer neemt alle updates voor een gehele groep binnen een ua over.

er is al eens eerder veel aandacht aan gegeven, lees eens terug in berichten die zijn gepost voor je BBQ SMer bent geworden.

 
Hi Fenzo,

Bij een update op een geldige mk1 en ppua pakt de kaart alleen de juiste keys en geen fakekeys dus kaart blijft gewoon werken.

Weet niet beter dat als je kaart uitgeschakeld wordt dit gebeurd door middel van het uitschakelen van de key en de ppua, of zie ik het fout?????

 
@ Fenzo, laat maar heb net wat ruggespraak gehouden met mijn maatje, heeft het me allemaal haarfijn uitgelegd, is duidelijk nu hebben gewoon langs elkaar heengepraat.

Boets

 
Heb net wallbanger/custwp's hoe moet dat nu gelezen,had dat beter eerst kunnen doen voordat ik commentaar gaf in deze topic, voel me nu echt een beetje dom, dacht dat ik allemaal wel wist hoe de vork in de steel zat, maar na het lezen van deze topic ben ik me er van bewust dat er voor mij nog heel veel te leren valt.

Boets

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan