t'is weer een speciaal geval zulle ...

  • Topic starter redneck eyeball
  • Startdatum
R

redneck eyeball

Nu ik m'n season aan de praat heb gekregen wil ik dat ding wat laten werken.

Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens las dat je een gold card kan emuleren. Dus je geeft dat progje een hex voor eeprom en eentje voor de pic.

Dit lijkt me leuk om één en ander te testen zonder steeds een kaartje te moeten maken.

Weet iemand om welk programma het gaat, want natuurlijk kan ik daar niks over terug vinden ...

CU

Red

 
je kunt zoveel soft gebruiken om te emuleren

hbmu en walbanger zijn wel de bekendste

windycrypt is al wat ouder en voyager werkt nog in dos

en er zijn er vast nog veel meer de een is wat makekkelijker dan de ander maar emuleren doen ze allemaal alleen de oudjes zullen het niet allemaal meer doen

 
Ja, dat weet ik ook wel, maaaaar, er bestaan zoveel verschillende files, combinaties van PIC en EEPROM.

Nu wil ik DIE bepaalde files gaan emuleren.

Ik heb ooit ergens gelezen dat dit kon, gewoon de hex files via de season aan de ontvanger geven ipv op een kaartje te zetten.

vb, DarkSuca, Bacterio, Turk, Duck, Murdock etc ...

Question is HOE ?

CU

Red

 
hoi redneck, kon dat niet met picachu ????

ik meel um wel ff

seejoe :biggrin:

 
Laat maar komen die Picachu.

Ik ken het niet, maar hoop dat het datgene is wat ik zoek.

Bedankt,

Red

 
Klopt, picachu is het programaatje wat je zoekt, de nieuwste versie (1.33 geloof ik) kun je zelfs de piccard2 emuleren.

lijkt me een heel leuk progje, alleen ik hoop voor je dat jij meer succes hebt om em aan de praat te krijgen, bij mij (op mijn season) doet ie het namelijk niet ;-(

Groet,

C4

 
Met picachu laad ik een pic en eeprom, druk dan op run, maar er gebeurt niks en op de ontvanger blijft de melding 'steek smartcard in'

Wie heeft dit wel al aan de praat gekregen ?

CU

Red

 
dat was hier dus ook al het probleem niks dus

maar je kan er wel mooi de op bouw van je hex mee uit lezen is dat weer fijn mee genomen

lukt hnet je wel laat dat dan ook even weten

suc6

 
heb het ooit 1 keer aan de gang gekregen maar alleen met irdeto

en het ging ook niet met elke pic eeprom setje geloof als ik me goed herinder ging het met de alfredo file`s wel

groeten blokker

 
@redneck eyeball ik heb nog eens gekeken naar diverse proggies die ik nog op de hdu heb staan, want ook ik had al eens meerdere proggies gezien die zowel een phoenix als een season willen slikken, ik heb een gelikt programma op de hdu staan met de naam let it be versie 4.2, het is een Franstalig programma wat er heel mooi uit ziet en waar je zowel een season als een phoenix gelijktijdig aan kan hangen.

volgens mij kun je hier veel mee loggen met e.o.a. pic kaart.

als je het niet hebt laat het dan maar effe weten dan stuur ik het je toe.

 
@fenzo,

Bedankt voor de soft.

Maar helaas, ook weer niet wat ik zoek ...

Ik wil gewoon met m'n season een goldcard kunnen emuleren, kwestie van m'n collectie pic en eeprom files uit te testen zonder telkens een kaartje aan te maken.

CU

Red

 
Het werkt die PICachu 1.6.

Ja hoor eindelijk een programma waarmee je de pic en de eprom file mee kunt testen alvoor je hem op je kaart programeerd.

Het werkt eingelijk heel eenvoudig.

Wat heb je nodig:

PICachu1.6

Een goedwerkende hexfile voor 16F84 pic.

En een bijbehorende eprom file waar al je provider gegevens instaan.

Verder een Season interface.

Als eerste de configuratie instellen.

Soort Pic - Eprom

Com poort

Enz...

Daarna laad je de pic hexfile in en de eprom file.

Dan start je de emulatie door op run te drukken.

Open het logwindow (serieellog) en druk de seasoninterface in je ontvanger.

Je ziet dat er een atr in het logwindow verschijnt.

Zodra de atr juist is krijg je ook beeld.

Heb je geen beeld dan nogmaals de season interface opnieuw in de ontvanger steken.

Soms moet dit wel 3 a 4 keer en waarom weet ik niet maar tot nu toe heb ik meestal bij de tweede keer al beeld.

Nog even ter info ik gebruik een normale c+ doos Echostar DSB-2000 en een zelfgemaakt season interface welke ik met een jumper kan omsteken voor gebruik met kaart en zonder.

Dus het werkt wel, maar is even moeilijk om aan de gang te krijgen.

 
Je hebt nog nooit zo'n snelle zapper gezien.!!!!!

 
Ha die NvBgm

Kun je ons ook vertellen waar je dit progje vandaan heb, er zullen er hier met mij wel meer zijn die hier eens mee willen stoeien.

 
Ik heb hier Picachu1.55.

In Aston 1.00 en 1.04 krijg ik dat proggie niet aan de praat;

zelfs niet na de season minstens (!) vier keer opnieuw te hebben "ingebracht".

Irdeto werkt, zoals eerder gemeld, wel O.K. (ook met V35).

Moet ook ik dus op zoek naar versie 1.6!

Yesss!!!!!

 
@NvBgm,

wil je me dat even mailen aub ? humax@pandora.be

Alvast bedankt !

PS : mijn PM werkt ook opnieuw

CU

Red

 
Bedankt aan iedereen die me de software gemaild heeft ! En ook voor de links.

Het werkt prima en is precies wat ik zocht !!!

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan