virus bij Duck???

B

borreltje

deze melding kreeg ik van Norton Corporate bij een bezoek aan de Duck-site:

Scan type: Realtime Protection Scan

Event: Virus Found!

Virus name: JS.Exception.Exploit

File: E:\Documents and Settings\borreletje\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\49AF4LAJ\new[1]

Location: E:\Documents and Settings\borreltje\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\49AF4LAJ

Computer: **********

User: borreltje

Action taken: Clean failed : Quarantine failed : Access denied

Date found: Sat Oct 06 07:47:11 2001

misschien staat deze posting verkeerd maar ik wist niet precies waar ik hem anders neer moest zetten.

Toch opletten allemaal en je virus scanner goed up to date houden!!

groeten, Borreltje

 
Klopt.....Norton antivirus 2002 geeft dezelfde melding.

Het word steeds gekker.

rebootje

 
Ik heb geen virus melding gekregen, maar geen enkele link schijnt nog te werken!

 
Deze topic hoort eigenlijk meer in kletspraat thuis, ik move hem even.

 
Is een "onschuldig" virus dat de link direkt als startpagina zet van uw browser. Een virus is echter een virus en ze moesten die Roemenen een schop onder hun achterste geven !

 
Norton is super met dit soort dingen.

Het betreft hier geen virus maar een Java Script Exception Exploid.

Dit wil zeggen dat er in het javascript van de site een stukje code zit die als gevaarlijk gezien wordt en je systeem zou kunnen compromiteren.

Als het klopt wat ElectrabelECT zegt, dan past dit stukje script je browsersettings aan om het als startpagina te zetten.

In elk geval, wordt er dus buiten je medeweten iets aan je systeem of systeeminstellingen gewijzigd. En dat noemen ze dus een exploit en het is heel netjes van Norton dat ie zoiets tegenhoudt.

Op dezelfde manier is het namelijk mogelijk om de passwordfile van je win9x machine af te halen of nog veel ergere dingen.

 
Even ter geruststelling:

AVP kent deze variant ook.

Ik ben deze een week of 2 geleden tegen gekomen, nadat ik wat vreemds zag in mijn browser heb ik AVP opgestart.

De scanner is sindsdien niet meer uit geweest.

Bij deze de mededeling dat je vooral wekelijks een update van je virus definities ophaalt.

Dan blijf je toch heel wat potentiele ellende voor.

 
Hmmzzz NAI (McAfee) vindt dit soort krengetjes nou ook.

Gisteren kreeg ik ook een melding na dat ik "getrakteerd" werd op popups in FULL screen! De hele zooi gekilled maar na opnieuw starten hadden ze een automatisch ding in de temorary folder gezet wat WEER popups opriep! En die zag ie gelukkig.

Ik vraag me af wat voor zin dit soort reklame nog heeft, ik heb niet eens gekeken wat erin stond (behalve dat het sex was, en dus meteen weghalen)

 
Even een vraag: weet iemand een (klein) programma wat dit soort onzin tegenhoudt? (zonder dat je er last van hebt)??

 
Hi 2 All,

Om van die vervelende pop-up's af te komen is NoAds een redelijk

stukje freeware wat goed werkt.

"NoAds detects when Internet popup advertisements appear, and quickly closes them. A popup ad is an ad that appears in a new web browser window, and requires you to manually close that window. NoAds is fully configurable, allowing you to specify which ads you want to be destroyed automatically. It fully supports most popular web browsers, including Internet Explorer, Netscape Navigator, and America Online. The program is very easy to use, and stays running in the System Tray (next to the time) for quick access. "

Te downloaden op: http://www.firase.com/ of http://www.southbaypc.com/NoAds/

Greetzz,

Ed

 
Kijk wel uit met die popup killers, sommige firewalls als Zonealarm en volgens mij ook Norton Personal Firewall kunnen dit ook grotendeels tegenhouden.

Waarom dan uitkijken? Wel, er zijn van die popkillers die er voor zorgen dat je bepaalde boards niet meer op komt, sommigen werken echt uitstekend, maar met anderen heb je het probleem dat je opeens niet meer op Satfun of Satnerds bijv. komt, er is ook 1 firewall waarmee dit probleem opdook, maar dat is geen van de bekendere firewalls.

Als je vaker gebruik maakt van Astalavista is zo'n popup killer ook eeeecchht handig, tegenwoordig gaan daar meteen ook een drietal reklamevensters mee open. Bijzonder irritant.

 
@All.

Ter ifo, hier draai NoAds samen met AVG Anti-Virus, ZoneAlarm Pro 2.6, SatFun en SatNerds geeft met deze combi hier geen probleem

Neemt niet weg dat BT wel gelijk heeft, en bij AstaLavista is het echt wel prettig als je hem hebt.

Greetzz,

Ed

 
Misschien is het handig als iemand een link zet in het Download en links forum naar die NoAds software, er zullen vast al gebruikers naar op zoek zijn.:)

 
Die NoAds heb ik er effe bij gezet. Ik kreeg ondanks dat nog steeds popups maar ook ontdekt wat je dan moet doen.

Even op het icon klikken, evt op "Update" en de URL van de popup kun je dan blokkeren.

Hij blokkeert er ook zelf.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Beter een Bin Laden in de hand dan tien vrienden van hem in de lucht

 
Over 4russen gesproken, op de "satmeat" pagina kwam McAfee een goede bekende tegen: Nimda.

Die loopt dus ook nog los rond.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan