gebruikersdag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tech

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
948
Waarderingsscore
165
Punten
43
Leeftijd
62
Locatie
Doetinchem
Ikkwam dit tegen op sta4all , het zal er niet lang staan , en een hoop van ons kan er niet meer op , die olifant is denk ik een bekend iemand geweest .....

Digitax

lid

Member # 14232

posted 07-10-2001 15:18

--------------------------------------------------------------------------------

Dagje Breda:

2 uur heen en 2 uur terug voor 6 stands en één olifant (Freek ?????) ...........

1 stand van Veronica Satellite, 1 Belg met vooroorlogse prijzen, 1 stand met GSM-kabeltjes, Phoenix en VP20 en ...... lekkere cake (?) .........

Jongens, enigszins teleurgesteld maar voor de eerste keer ............

--------------------------------------------------------------------------------

Posts: 4 | From: Arnhem | Registered: Jun 2001 | :

 
Het was mooi weer , geen file .Mooie rit naar Breda via weg omleggingen.O ja, er was wat te doen in Breda -Noord, iets met sat..

Verrassende dag , ik zag daar in ieder geval als positieve enige funboarders..

Ik hoop dat de organisatie een leerzame ervaring heeft opgedaan !!!!!

ILYA

 
het was druk in breda dat klopt het was de singelloop ongeveer 6000 man liepen er mee heb ik begrepen gr jaap

 
"Wil Marciemarc zijn gepatchte 5400Z even komen ophalen bij de stand van ***!" , klonk het door de omroepinstallatie. En toen stond ik op en liep naar dat zaaltje waar de Z gepatcht kon worden tegen betaling van Hfl. 50,- (redelijke prijs?)

Vanaf dat moment wist dus iedereen wie Marciemarc was... STOM van me, weg anoniemiteit, maar ik kwam hierdoor in gesprek met enkele vrienden van dit board, en dat was inderdaad zeer positief. Als dit niet was gebeurd, was het zonde geweest van mijn vrije zondag.

 
of 50 gulden wel of niet veel is laat ik er even buiten ik weet wel dat het in oosterhout gratis was gr jaap

 
Ja MarcieMarc zo zie je maar weer waar zo'n dag goed voor is!

Al hoewel ik het gevoel had dat iedereen de uitroep via de speaker had gehoord (was wel erg duidelijk) tja, moet je nog maar wat sneller opstaan als je je naam hoort ;)

@everybody: aangenaam kennis gemaakt te hebben! till next time.

Grtz Mike the Bike

 
Hoi,

Ben ook in breda geweest, en inderdaad 5 kramen en 1 roze olifant die reclame liep voor sexview en een team van een man of 4 voor een soort helpdesk om dingen te vragen die je al weet.

Heb niks geleerd, er was niks wat ik niet wist, en ik kon er ook niks bijleren, jammer voor mijn.

En dan bedoel ik niet het vrijschakelen enz.

Maar er zullen vast wel mensen zijn die zich wel hebben vermaakt en wel iets hebben geleerd.

Maar ik denk dat de opzet wel goed was bedoeld.

Bye Hobbyman

 
In Oosterhout waren er ook niet veel kramen, maar het is bekend dat dit soort dagen ook hoofdzakelijk is om kennismakingen te doen etc. Dus de hoeveelheid kramen wil niet veel zeggen.

Misschien dat degenen die wel geweest zijn een paar mijner vragen zouden kunnen beantwoorden.

a.) Wat waren de verschillen tussen Oosterhout en Brede, zowel positief als negatief, hier kan immers elke organisatie van leren.

b.) Er was op Oosterhout van een klein aantal mensen wat kritiek dat er bijv. niets te zien/horen was van schotelopstellingen, draaibaar en vast en uitleg over hoe dit te doen etc.

Er is ook met grote woorden aangegeven (dat zal wel bekend zijn) dat er in Breda zoiets wel zou zijn, was dit er ook, duidelijke uitleg etc?

c.) Als derde vraag is het interessant om te weten hoeveel mensen er in totaal geweest zijn is daar iets over bekend?

d.) Als laatste vraag, en deze wil ik gewoon persoonlijk eigenlijk eens weten... hoe lagen de prijzen van de apparatuur? TB gaf namelijk aan dat hij de prijzen in Oosterhout nauwelijks interessant vond en vergelijkbaar met winkelwaarde, terwijl ik persoonlijk weet en ervaren heb dat van Hunen heel interessante prijzen hanteerde.

De humax 5400 mocht dan wel aan "normale" prijs zijn maar elders werden ze inmiddels verkocht voor over het algemeen meer dan 1300,- en dan is een normale prijs toch wel aangenaam. CI's en cams waren zeker interessant geprijst.

Hoe was het met de prijsstellingen in Breda, want uit bovengenoemde persoons verklaringen en schriften op een bepaald board bleek overduidelijk dat er zeker gezorgd zou worden voor fikse aanbiedingen. Was dit zo?

Indien bovenstaande vragen door een regelmatige en betrouwbare funboard bezoeker (misschien marciemarc?) beantwoord kunnen worden, dan kunnen de niet-bezoekers ook een indruk krijgen van het algeheel.

Uiteraard mogen ook andere mensen reageren en hun mening geven over hoe ze het vonden.

 
Jongens, denk dat het heel kinderachtig is om op zo'n manier te reageren op deze dag, ben op alle twee de dagen geweest, heb geen enkel verschil ervaren met deze dag en de meeting hiervoor,heb persoonlijk alletwee deze dagen gebruikt om leuke medecollega's te ontmoeten. Jongens stop toch eens met al dit gezeik, het was een paar weken geleden leuk, het was vandaag weer leuk(is wat je er zelf van maakt).

Boets

 
Ik heb de prijzen een beetje bekeken en vergeleken. Voorop moet ik zeggen dat ik niet in Oosterhout ben geweest, maar ik vergelijk dus de prijzen met de gangbare verkoopprijs in de winkels die ik ken in Zuid-Nederland. En dan moet ik zeggen dat er inderdaad een nauwe collega/adverteerder/moderator van s4a stond die erg lage prijzen hanteerde.

699,- voor een Philips 6073 (normaal 899,-)

1049,- voor een Humax 5400Z gepatcht (normaal 1199,-)

39,- voor een alps lnb'tje (normaal 69,-)

Vooral de prijs van de DSX6073 viel me erg op, als je de BTW eruit haalt is dat 587,- en dat is vrijwel exact de standaard inkoopprijs...Dit was dus echt een knaller. Maar er zijn er niet veel verkocht, wel gingen de humaxjes dus als warme broodjes.

De zaaltjes waren toch eigenlijk iets te klein voor het aantal bezoekers, tijdens de tombola zijn de kaartnummertjes genoemd waaraan je ongeveer kon inschatten hoeveel bezoekers er geweest zijn (Mike weet dat wel, ik was er toen even niet bij). De hobbyzaal was met name bedoeld voor echte nieuwelingen die eens wilde weten wat je allemaal kon met zo'n satelliet installatie. Voor de die-hards was hier niets nieuws te zien, er mocht alleen officiële firmware en settings in de ontvangers gezet worden. De verkoopzaal had uitsluitend satelliet hardware te koop, en in de electronika zaal, verkocht http://www.wa***car*.com als enige (de andere mochten niet ivm concurrentie) lege kaartjes en programmers. Een inruil actie maakte de MasteraII goedkoop. Zelfs een oude parallelprogrammer voor d-2mac kaartjes werd voor 100,- ingeruild, zodat de MasterAII voor 200 piek te koop was.

Er waren geen bijzondere schotelopstellingen. Een 3-tal tegelvoetjes met 80cm schoteltjes in de tuin verzorgden de zaaltjes van de benodigde signalen.

Ik las ook ergens dat in die buurt je auto geen uurtje veilig zou kunnen staan, dat was absolute onzin. Het was wel moeilijk om een plaatsje te vinden, en ik vond het wat dat betreft vervelend voor de omwonenden, het geeft ook weer aan dat deze gelegenheid op dit aantal bezoekers niet voorzien was. En als er een patatkraam voor de deur had gestaan, was die met een leuke omzet naar huis gegaan, want in het cafe was niets te bikken.

Al met al betekende dit dat de meeste bezoekers al om 15.00uur huiswaarts keerden, want het grootste deel was al om 12.00uur binnen. Ik heb zelfs gezien dat na 14.00uur geen entree meer werd gevraagd, hetgeen ook aangeeft dat de organisatie wel tevreden was met het binnengekomen geld (7,50 per man/vrouw...ja die waren er ook, vooral dat meisje van Sexview kreeg hier de aandacht die ze verdiende).

Geen kritiek van mijn zijde, ik was tevreden, heb er enkele leuke contacten gemaakt, en ik kan binnenkort ook weer met mijn nokia aan de slag (cammetje aan de bekende meneer uit Antwerpen meegegeven (amon2.1 was volgens hem de beste)).

 
BT@

De verschillen tussen oosterhout en breda is naar mijn mening de lokatie.

In Breda kon je in de bar wachten totdat de zalen open gingen.

En dat was al een voordeel om andere bezoekers te leren kennen.

ik schat dat er ongeveer 600 mensen zijn komen opdagen.

de prijzen van het aangebodenne was niet spectulaire.

Wel iets onder de gangbare prijs.

ik denk toch dat dit soort meetings meer bedoeld is om mede hobbyisten te leren kennen, en de kenis op deze manier door tegeven.

ik zie nou niet dat er lezingen word gegeven op dergelijke meetings.

al met al bijde meetings die ik heb bezocht waren voor mij best leerzaam.

Zowel Oosterhout al Breda.

 
Hoi, BT hier een antwoord van een van de organisatoren op jouw vragen.

A Wat bij ons parten heeft gespeeld is de verwachte opbouwtijd en wat eea aan aandacht vergt.

Heb gehoord dat jullie daar voor Oosterhout ruim de tijd hebben genomen. Wij hadden eiegnlijk nog minimaal een uur extra nodig gehad.

Denk(persoonlijke mening en geen kritiek) dat we een zaal hadden waar we meer mee uit de voeten konden. We hadden er trouwens 3 in gebruik.

B Wat betreft draaibare systemen, daar kan ik heel kort in zijn dat is voor 100% in het water gevallen oftewel daar is niks van terecht gekomen, helaas!

reden: de genoemde tekorte opbouwtijd en ik had verwacht dat ik mij daarvoor vrij zou kunnen maken. Dit is een grote misrekening geweest mijnerzijds. Moet wel zeggen dat er wel expertise aanwezig was (en daar is ook gebruik van gemaakt) wat betreft GSO etc. Dit vond wel bij een stand plaats.

C Aantallen bezoekers: De dagen hebben elkaar mooi in evenwicht gehouden, ongeveer 650 bezoekers.

Over de prijzen kan ik heel kort zijn, daar weet ik niks van!!

Daar heb ik in Oosterhout niet op gelet en in Breda ook niet!

Misschien ben ik niet prijsbewust maar dat is mijn probleem.

Resumerend:

denk een leuke dag geweest met een hoop leermomenten.

een keer moet de eerste keer zijn en hoop op een vervolg.

groeten,

Zeeman.

 
Peez, heb je twee keer gemist, echt jammer, ben wel smurf en zee tegengekomen.

Boets

 
Ben weer terug, bedankt allemaal voor jullie meningen. Vooral zeeman omdat die van de organisatie zelf is.

@Boets: Het ging hier echt niet om een ruzie uit te lokken of om wat af te kraken, het ging zuiver om een vergelijk om te zien of dezelfde problemen zich opdeden, maar vooral om de meningen van de gebruikers te zien, zodat verbeteringen bij volgende te organiseren dagen voor de orgasatoren (van wie dan ook) aangebracht kunnen worden indien mogelijk.

Er was inderdaad van mij persoonlijk uit een scherp vraagje, maar dat was omdat met name TB hier kritiek op had bij de dag in Oosterhout en dat hij verzekerde dat dit bij hun zeer zeker beter zou zijn, wat dus niet het geval blijkt (zowel met name als opstelling niet, ongeacht de reden).

Heel blij ben ik derhalve ook met het eerlijke antwoord van Zeeman als organisator.

Wel heb ik begrepen dat het nogal commercieel was ingesteld en men in een kamertje apart de 5400Z zat te patchen, zodat niemand kon zien hoe het gedaan wordt. Maar oke, de prijs van het patchen was in elk geval alleszins redelijk.

Mijns inziens dus heel tevreden met de gegeven antwoorden en er zaten geen vervelende bedoelingen achter.

@Zeeman: yep, vergt veel tijd en bij ons had men ook nog tijd te kort, tot 00.30 gewerkt en 's morgens ook nog wat dingen vlug moeten doen.

Het is echt een enorme opgave en niet iets wat je vrij gemakkelijk even opzet zoals sommige bezoekers soms denken. Jammer ook dat de moderators anoniem (zonder naamplaatjes) rondliepen zoals ik heb begrepen, is leuker om kennis te maken met de mensen achter al het geheel voor de gebruikers.

Een conclusie die men tot nu toe uit de beide dagen kan trekken is dat er een aantal mensen het toch wel interessant vinden om meer te leren over het draaibare deel, de opstelling en uitleg daarover. Wat dat betreft is het zeker een idee om bij een volgende dag er eens over na te denken of daar goed aandacht aan besteed kan worden.

Wie er nog meningen wil geven, het topic staat nog open dus iedereen is vrij.

 
Hoi BT voor dat draaibaar is er eea in elkaar geknutseld wat een zeer duidelijk beeld kan geven over het afregelen van eea.

groeten,

Zeeman.

 
Misschien een idee voor volgend jaar:

Dat deze dagen voor ons hobbyisten een succes zijn, dat moge blijken gezien de bezoekersaantallen.

Dat het altijd beter kan, dat staat vast, maar beide dagen (zowel Oosterhout als Breda) zijn zeker succesvol verlopen.

Het zou nog groter aangepakt kunnen worden, wanneer alle nederlandse boards gezamelijk een ontmoetingsdag zouden organiseren.

Dan heb je op een lokatie waarschijnlijk meer stands van de vakhandel, en voorkom je dat je meerdere malen achter elkaar een zelfde soort meeting hebt.

Ik weet dat samenwerking niet altijd even gemakkelijk is, en dat er enige rivaliteit tussen de verschillende boards te bespeuren valt, maar een grotere, samen opgezette bijeenkomst, zal voor alle partijen tot een nog bevredigender resultaat leiden.

Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten, maar neem het idee zeker eens mee voor volgend jaar...

Groeten Twinsat

 
Qoute BT: "in een kamertje apart de 5400Z zat te patchen, zodat niemand kon zien hoe het gedaan wordt "

Dat is niet juist, ik heb zelf gezien hoe het werkt. TB heeft een zwart doosje zonder drukkertje of schakelaar (met grenzeloos canal digitaal stickertje), dat wordt op de JP255 connector gezet. Zonder PC wordt de loader erin gezet door het aanzetten van de ontvanger. Dat duurt 3 minuten, allerlei rare cijfers in het display beginnend meestal met een C. Daarna werd er een aparte originele software opgezet met een dos-progje. En dan is het klaar. Hierna kun je steeds zelf met WDN4OAK je eigen software erop zetten, en functioneert de Z als een normale.

 
Ben zelf in Oosterhout geweest en ook in Breda.

Iederen gaat naar zo'n dag met zijn eigen specifieke wensen en eisen. Wat ik personelijk leuk vind is het snuffelen in allerlei 2ehandse spullen. En dat viel tegen in Breda. Van de 7 artikelen die te koop stonden, 4 waren van mij zelf! Ik verbaas me onzettend dat er niet meer mensen hun oude spulletjes willen verkopen. Jammer.

Andere hoge en lage punten bij Breda & Oosterhout:

- er was mijn inziens een wat vreemde sfeer in Breda, mede door het anonimiteit en het feit dat als je daar binen liep werd je meteen begroet met een bord waar stond hoe streng verboden het was om foto's te maken. Dacht zelf dat we in het vrije westerse wereld wonen, maar ja... Ook overal binnen hingen er herlalingen van het verbod of fotograferen. Naast borden dat er toch niets illegaals gebeurt. Raar.

- Op beide dagen waren de aanwezigen heel hulpzaam vond ik. Heb ook in Breda effe in Breda met een een paar van de organisatie leden gebabbeld - en werd meteen geholpen. Zelfs een heel ardig vent die mij met koffie bediende omdat ik niet weg kwam van de 2e-handse spullen.

- jammer dat er geen demo's van nieuwe dingen te zien waren zoals bij de Echostar stand in Oosterhout. Of ik heb niet goed genoeg rondgekeken. Had ook verwacht dat er bij de stands een grotere NL vertegenwoordiging zou zijn, en minder en Belgische (niets tegen de Belgen, alleen ik koop liever van een firma in het land waaar ik woon en waar ik dus ook makkelijk terug kan als er iets mis is)...

- dat iets wel of niet commercieel is vind ik niet interessant voor de gemiddelde hobbyist. Als b.v. een zaak een Humax gaat patchen en dat achter gesloten deuren wilt doen, so what? Echostar stond ook niet in Oosterhout voor een goede doel. Laat ons realistisch blijven.

Ideeen voor de volgende dagen:

- meer boeken en tijdschriften. Ja, weet dat er een paar waren (Oosterhout had ook de fdsc met boeken "ideal digitaal" enz., en er waren Veronica Satelliet/FSW bij Breda te koop...) maar er is zoveel meer. En mensen zou evt. hun eigen oude boeken/tijdschriften kunnen meenemen om te ruilen/verkopen.

- kopietjes beschikbaar stellen van de handleidingen van diverse (evt. oude) ontvangers/afstandsbedieningen/enz.

- meer 2ehandse spullen. Misschien te stimuleren door extrra verlotingskaartjes uit te delen aan degenes die zulke spullen hebben. Weet ik veel.

- iets om te eten. Patat, hapjes... Evt. buiten.

2old

 
Moi

Informatieve dingen zoals een schotel afstellen kon ik niet echt vinden heb wel bij satcenter wat leuke dingen gezien ze hadden een mooie verdeler achter de stand liggen waar je heel wat sat ontvangers op aan kon sluiten. heb trouwens van een hobbyist daar een leuke 9600 op de kop getikt voor 500 piek jaja hij doet het ook nog.

Ik ben tot het einde gebleven en je kon aan het einde van de middag bij Avacom zien hoe de 5400-Z voorzien kon worden van een nieuwe loader er werd een kastje op de interne connector geplaatst en met een laptop werden via de rs poort de settings en Software geladen. heb trouwens wel intersante prijzen gezien bij de bovengenoemde naam ze waren volgens mij ook de enigste stand die echte beurs prijzen hadden gemaakt. heb er heel wat ALPS lnb's weggehaald 39 piek. kan mooi gebruikt worden op mijn schotel met diseq-switch en dat blonde ding wat er achter stand mocht er van mij ook zijn :).

De dame van sxxview was niet veel bijzonders eerst dat buikje er maar eens af en wat meer tieten :)

Naar mijn inzien was het een leuke dag net als de dag in oosterhout. ik heb het naar mijn zin gehad veel mensen gesproken en adressen uitgewisseld.

Het enige wat ik van allebei boarden zou willen zeggen nooit is iets perfect dat bestaat niet het kan altijd beter. Soms kun je nooit iets goed doen. er is altijd wel kritiek en van dat soort dingen kun je leren.

Hou de moed erin zou ik zeggen volgend jaar komen er vast en zeker weer van die sat-dagen. voor de hobbyist en gebruiker.

De floepes

Kanal analoog

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan