Wat was probleem ?

P

Ptje

Leuk al die oplossingen voor het nieuwe C+ probleem, maar wat was nu eigenlijk het probleem ? Niet steek smartkaart in, maar hoe kwam dat ?

 
Ja dit is een goeie, met die vraag loop ik ook al een poosje rond.

De “EE” file kun je prachtig uit lezen met pic bin edit. Die veranderd zo op het eerste gezicht niet, buiten om de fake providers. Met Icprog kun je volgens mij de pic file uitlezen. Dit is een bepaalde programeer taal. Is er iemand die dit op een eenvoudige manier kan uit leggen hoe dit werkt?

Gr Vladimir.

 
Wat het probleem was :

C+ zend momenteel op 12515 een C1 5A commaando uit welke de kaart beantwoord met 90 1D.

Met C1 5A P1 P2 LN word een key uitgelezen die niet meer terug te bereken is waardoor men dus een reactie van de kaart krijgt 90 1d wat betekend Prim. key niet aanwezig.

En wat gebeurd er als de key die key niet aanwezig is ??

Kaart valt uit.

 
Wacht effe, ik kan niet goed volgen ...

Als ik het goed snap zit het probleem hem in de eeprom waar een key zou in ontbreken ? Klopt dat ? En zo ja, welke key dan wel ???

Ik heb hier momenteel nog last van een andere attack. Ik heb een DarkSuca kaart, cloon van een werkende kaart.

De update van November komt helaas niet binnen, datum blijft gewoon staan ... terwijl op m'n mosc de keys wel binnen komen en dit met DarkSuca vorige maand wel werkte.

CU

Red

 
Maar welke primaire key ? Die van prov. 00 19 ?

Dat kan het probleem niet zijn, want die heb ik wel op de kaart. ?

 
Slim van ze.

Vergeet 1 ding niet: die gold/wafer of hoe ze ook mogen heten kaartjes zijn slechts "EMULATORS".

DarkSuca beweert een originele kaart zo goed mogelijk te emuleren, maar zelfs die is niet 100%.

Daar maakt c- gebruik van.

De oplossing ligt voor de hand, als dat commando komt antwoorden met 90 00 maar ja...

 
Wat NVBGM zegt is juist, kijk maar eens in de eprom file van Murdock, daar staan allemaal 00 en 01 keys in (voor elke provider), niet dat het correcte MK's zijn(het zijn allemaal dezelfde) , maar dat is dus blijkbaar (nog) niet nodig. Want deze files werken perfect behalve taq (ook op een getpatchte box dus geen taq)

 
NvBgm,

Nog ff een domme vraag misschien,

Veranderen ze vaak het commando? Hoe ben je daar achter gekomen kun je dit ook loggen? Want een week geleden had ik de prim key nog niet nodig.

Is het mogelijk om de org kaart van de Philips uit te lezen en de key over te menen op de waver kaart?

Gr Vladimir

 
volgens mij begrijpen de mensen die reageren op het antwoord van NvBgm, zijn antwoord niet goed (of ik niet)

@NvBgm, ik heb eerlijk gezegd niet veel verstand van de C1 commando's, ik heb wel het boek van Roland hier liggen, maar ik ben nu eenmaal geen wiskunde wonder.

Dat bewuste commando, is dat een commando dat bekend is in de laatste secafaq van Roland van Gilliad ?????, en hoe heb je dit kunnen loggen ????

Ik vraag mij ook af of e.e.a. iets te maken heeft gehad met de "update" die alle NL ontvangers hebben gehad, de groene balk zie ik sinds de laatste attack niet meer op de phillips in de slaapkamer.

 
Het heeft even geduurd voor ik een antwoord geef maar dit heeft te maken dat ook ik even tijd moet hebben om het een en ander uit te zoeken.

Wat is nu het geval. Op de zenders b.v. Ned1, Ned2 en Ned3 en nog een paar, worden door C+ de volgende commando's uitgezonden: C1 5A 00 03 en C1 5A 00 07

Wat betekent dat er gekeken word of er bij provider 00 een 03 en een 07 key aanwezig zijn.

Als deze er niet zijn komt de kaart tijdens het loggen met een 90 1D welke betekend dat de primaire key niet voorhanden is.

Nu is dit heel eenvoudig op te lossen door domweg je key 00 of 01 of wat dan ook maar in die provider aanwezig is ook te plaatsen op 03 en 07 key.

Log je nu weer en kijk je nu wat de response van je kaartje is dan geeft hij keurig 90 00 aan wat betekend dat dit commando is uitgevoerd zonder dat er een fout is opgetreden.

Ik hoop dat dit wat duidelijker is.

Maar wat is nu het gekke aan dit hele verhaal dat bij veel ontvangers, ook al heb je geen keys ingevuld, het geen enkel probleem geeft wat de werking betrefd. Alleen had ik een ontvanger die dat wel deed namelijk een dsb-2000 van echostar.

Ik heb intussen wel het probleem opgelost wat de kaart aangaat die ik gebruik in deze ontvanger maar ik kan nog steeds niet loggen met de DSB2000 en Wallbanger380 want krijg dan exact hetzelfde probleem weer. Insert Smartcard.

Hang ik nu de STR8000 of een Pioneer er aan geen probleem met WB.

Dus ben ik nu aan het zoeken of dit kan liggen in de oudere software welke in de DSB2000 zit. Het moet haast wel daar aan liggen.

Maar nog even voor de duidelijkheid wil je echt iets meer te weten komen over die commando's zul je veel moeten loggen en zoals Fenzo al aangeeft de Faq van R v G bestuderen.

Alles goed gelezen dan is Seca een eitje...

 
Het kan ook zijn dat sommige pic files dat commando niet kennen. En sommige pic files antwoorden op een ongekend commando met 90 00

CU

Red

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan