Verontrustend Humax Nieuws???

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.773
Waarderingsscore
998
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Een kennis van met die een beetje aan satellietverkoop doet heeft onrustbarend nieuws te horen gekregen.

Hij zou van de groothandel (nee, niet de importeur, maar DE satellietgroothandel van Nederland V**O) te horen hebben gekregen dat ondanks de Z pas in de handel is, de produktie hiervan al gestopt zou zijn of zeer binnenkort gestopt zou worden.

Humax schijnt een rechtszaak verloren te hebben. Verder werd vertelt dat hierna de 5300 (of in elk geval dat type met embedded viaccess) aan de beurt zou komen aangezien viaccess of de providers die dit gebruiken ook al met een rechtszaak bezig zouden zijn.

Voor zover hij het verhaal van de groothandel begrepen had, zou het dus niet echt lang meer duren en zou uiteindelijk alleen nog de 5100/5600 te verkrijgen zijn, de embedded types (irdeto en viacces) zullen er uit gaan.

Iemand hier meer over bekend?

 
Is het geen l*lverhaal om de prijzen hoog te houden? De ratten zijn ertoe in staat!

 
Ik kan me niet voorstellen, dat humax hun bestverkochte machine's zonder slag of stoot op zullen geven.

 
Het zou natuurlijk heel best waar kunnen zijn.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Mindport het helemaal niet leuk vind wat er allemaal met hun decoderchipsetje gebeurt.

Ook seca, en de makers van viaccess zullen wel met een frons in het voorhoofd richting Mindport kijken.

Dat Humax de irdeto licentie verliest lijkt me dan ook een kwestie van tijd. dat ze ook hun viaccess licentie verliezen ? dat begrijp ik niet.

Humax heeft er met de introductie van de "Z" natuurlijk wel alles aan gedaan om Mindport tevreden te houden, maar vanwege de snelle hack van de "Z" zal dit wel niet zijn gelukt.

Niet alles is treurnis ende smart, Uli Hermann is bezig zijn eigen ontvanger te ontwikkelen. Hier stel ik me eigenlijk meer van voor. Zit hier nu al met smart op te wachten. Uli kennende moet dit toch wel min of meer de ultieme ontvanger worden.

Goed, drijf af.

Groeten

Peter.

 
Tja ben ik ook benieuwd wat Uli er van terecht brengt.

Wat betreft bovenstaand Humax verhaal, betreffende groothandel is er normaal niet zo eentje die vlug mee zal doen om fabeltjes te verspreiden, die verkoopt zat en was zijn 5400Z's al weer vrijwel kwijt op dat moment.

Volgens mij moet het op een of andere manier toch na te gaan zijn of Humax rechtszaken verloren heeft en op viaccess of anders viaccess providers zaken aanspannen.

Enigszins kan ik het me best voorstellen, omdat viaccess dus ook intern zit en met de nieuwste ontwikkelingen van de 3in1 ook viaccess daar nadeel van heeft.

Dat is ook de reden waarom als vraag gesteld wordt of iemand hier meer van weet of iets over deze rechtszaken gehoord heeft.

 
Tsja.. Als je een gaatje in de AB boort zodat het ledje wat beter straalt dan was de humax iets te bedienen.

Ik weet niet hoe het komt maar normaal gesproken fiets ik met elk apparaat (tv, video, sat) weg, maar met de 5400 heb ik meteen ruzie.

Ding reageert niet en als je van links naar rechts wil moet je op een gele knop en zo duwen.

Jammer dat Nokia hun produktielijn van de 9500 of 9600 niet meer laat lopen.. Is nog steeds een perfect ding!

(niet in de laatste plaats omdat ULI de soft heeft geschreven, wie wet komt er zo iemand die wat snellere soft voor de humax maakt)

 
Ik heb via een ander kanaal vernomen dat Humax zijn Irdetolicentie kwijtgeraakt is.

Dat is de reden dat er gestopt wordt met de 5400(Z).

 
Misschien valt het allemaal wel wal mee, een half jaar geleden waren er ook al geruchten dat Mindport hun Irdeto licentie niet verlengd hadden. Dat was toen ook niet het geval.

Matrix

 
Dat was geen gerucht, dat was toen daadwerkelijk zo.

Het is me niet bekend of ze het weer verlengd hebben nadat Humax een betere beveiliging beloofd had (5400Z) maar ik neem aan van wel anders was de Z er niet gekomen.

Maarja, eens afwachten, we zien wel wat er gaat gebeuren. Er blijven anders toch nog genoeg dingen over om pret mee te beleven.;)

 
Jazeker, kijk maar eens naar de nieuwe Topfield receiver

Daar krijg je 't wel warm van hoor :)

 
hehehe het blijven toch goede ontvangers he ::laugh:: zelfs zo goed dat ze alles in rep en roer zetten :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan