Hoi

J

Josje01

Hallo , ik heb hier een paar chips (ics) voor de ombouw van de cam (amom) Het type chip is M27C512 70 C1

Weet iemand of en hoe je deze dingen kunt proggen naar v2.1 of v 2.2 voor de cam van de Nokia 9200 9500

Misschien moet dit maar via email

Josje01@hotmail.com

Alvast bedankt

 
Als er een rond glaasje in zit, en ze zijn al eens gebruikt dan moet je ze eerst wissen onder UV licht. Als er geen glaasje in zit en ze zijn gebruikt dan heb je er niks meer aan.

Scooby Doei

 
HUH??

gezien het tijdstip ,zou ik wat langer blijven liggen Scooby doei!

dat is toch geen antwoord op deze vraag..

 
En ik verplaats hem even naar Irdeto Ontvangers alwaar zowat alles te vinden is over de Amon Cam, dan staat het een beetje bij elkaar.

 
josje01 :

je verteld er niet bij of het een plcc of een dil uitvoering is , en evenmin of ze gebruikt zijn .

Beide gegevens zijn van belang voor een juist antwoord.

gr trust

 
Ja, Trust het is een plcc , Ja en hij is gebruikt !!

hopelijk kan je hier wat meer mee ?

Josje01

 
da's dan jammer. Kunnen we allebei niks mee.

hij is alleen te gebruiken waar ie voor gemaakt is.

Waar komen ze uit / vandaan ?

gr trust

 
@josje01,

Voor de duidelijkheid, eproms, zonder glazen venster zijn OTP onderdelen.

d.w.z. ze kunnen meer EEN keer geprogrammeerd worden, als ze dus al voor een andere functie geprogrammeerd geweest zijn, kun je ze niet her-programmeren.

Ben er dus zeker van, dat als je eproms koopt, ze ook echt leeg zijn.

Het model wat je voor de nokia-cams nodig hebt is de plcc uitvoering van het type 27c512.

Ze zijn ook met venster verkrijgbaar, zodat je ze kunt wissen (middels UV-licht) maar de vraag is of het raadzaam is deze te gebruiken, aangezien ze een heel stuk duurder zij dan de "gewone" 1 malig te programmeren uitvoering.

Programmeren van dze onderdeeltjes gaat middels een eprom-programmer, redelijk dure apparaten, vanaf +/- FL500,- te koop.

Als je alleen een eprommetje voor een cam wilt programmeren is dit een wat dure aanschaf.

Je kunt mischien hier op de board een oproep plaatsen of er een welwillende hobbyist is, die even het eprommetje voor je kan programmeren.

Groetjes,

Erik.

 
Beste XGABOX, Als ik nu alle replies lees dan was mijn antwoord zo gek nog niet. Zo ontmoedig je iemand om een reply te geven.

Scooby Doei

 
Originally posted by scooby doei Als er een rond glaasje in zit, en ze zijn al eens gebruikt dan moet je ze eerst wissen onder UV licht. Als er geen glaasje in zit en ze zijn gebruikt dan heb je er niks meer aan.

 


Scooby Doei

beste scooby doei,

iemand vraagt hoe ie en chip programmeerd,jij geeft een antwoord welke je niet programmeerd ,,is dus geen antwoord,

de rest geeft gewoon antwoord op de vraag van josje01 ,en heeft zodoende geen betrekking op jou reply.

 
Josje vroeg of en hoe ze te programmeren waren.

Volgens mij gaf Scoobie Doei toch wel antwoord op de vraag.

Het "of" hangt dus af van wel of niet een glaasje, en het "hoe" is wat hij schrijft met UV eerst leeg maken.

Ik zie inderdaad even het probleem niet xgabox.

 
ik lees het wat anders,,

indien ja ,excusez moi.!

maargoed .was ook in de trend van een aantal postings/replies destijds die dhr scooby op ons los liet(op vrijwel het zelfde moment) die niet of geen waarde hadden.(je kan ook te veel schrijven)

dan lees je een bepaald item al in de zelfde context.

je kan het bij twijfel ook achterwege laten van zoals het even natrappen als iemand een andere mening is toegedaan.

iemand iets ontmoedigen behoort niet tot mijn taak ,,integendeel.

ik zorg er zelfs voor DAT! er hier gepost of gereplied kan worden.

 
Mooizo, dan is dat misverstandje ook weer uit de weg geruimd, althans daar ga ik van uit.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan