Vast en draaibaar tegelijkertijd !

R

redneck eyeball

Kwam dit ergens tegen, schotel vast op Astra en Hotbird, draaibaar voor de rest.

Heb zelf 1 vaste voor A+HB en een draaibare op 1 ontv.(hum),ben ik zelf heel tevreden over

Mischien dat sommige willen weten hoe ik het heb aangesloten zie hieronder.

vaste schotel lnb1/2 op diseqc switch, uitgang diseqc switch op ingang 1 van 12v relais, draaibare schotel op ingang 2 en de uitgang op de lnb in van de Hum, relais aansluiten op 12v uitgang (hum)

Instellingen hum sat 1 Astra diseqc a sat 2(12v uit) HB diseqc b (12v uit)

rest diseqc1.2 12v aan Voordeel lekker snel zapen voor 3 satellieten en als je zin en tyd hebt kan je er 30 bekijken

Sjaak

Misschien kan iemand dit vertalen naar iets leesbaar ...

CU

Red

 
Astra Hotbird Draaibare

I I I

I I I

---------------------------- I

I LNB1 LNB2 I I

I DiseqC switch I I

I UIT I I

---------------------------- I

I I

I I

-----------------------------------

I LNB1 LNB2 I

---------- I 12V relais I

I I UIT I

I -----------------------------------

I I

I I

v v

naar naar

12V aansluiting LNB aansluiting

Humax Humax

Astra: LNB1 + relais off

HB: LNB2 + relais off

Draaib.: LNB1 of 2 + relais ON

pff.. valt niet mee ascii-tekenen..

Astra+HB = 1 schotel met 2 koppen (vast) of 2 aparte.

Voordeel: snel zappen, weinig hoeven draaien en toch feeds kunnen jagen

Nadeel: 1 draad extra, motor loopt weinig en dus meer kans op vastroesten.

Toch een leuk idee. Wat je ook kunt doen is een Diseqc switch kopen met 4 ingangen en dan 1 ingang niet gebruiken. Heeft als nadeel dat dat niet met een gewone "doos" werkt, alleen met de luxere (Humax weet ik niet, Nokia MM9500 wel)

 
Wat een puinhoop maakt dat BB ervan, kan ie de spaties niet gewoon laten staan???

 
T'is er niet echt duidelijker op geworden ;)

Vertel eens wat meer over die Disecq switch met 4 uitgangen.

Bedoel je dat je 1 en 2 gewoon vast kan zetten en op nr 3 een stab kan hangen ?

CU

Red

 
Uhm, volgens mij moet een stab altijd verbonden zijn met de Hum. Als ie tijdens het draaien zijn spanning kwijt raakt is hij ook zijn posities kwijt (volgens de beschrijving).

Een switch moet dus, volgens mij, aangesloten worden op de LNB-aansluiting van de Stab. Sluit op de switch een aantal LNB's aan en gebruik de goede instellingen in de Hum en het zou moeten werken lijkt mij.

Coax volgorde:

Ontvanger -> Stab -> Switch -> LNB's

Correct me if i'm wrong... ;)

 
Zover ik weet kan een vaste schotel met 2 lnb's en disecq a?b niet samen werken met een draaibare schotel volgens het disecq 1.2 protocol of heb ik het mis?

Op het moment dat je de disecq 1.2 motor aanzet in het menu van een humax kun je de discq a? niet meer kiezen

 
en toch zijn er mensen die bewerend dat ze deze setup staan hebben ...

Is er op dit board eigenlijk iemand die dit heeft kunnen laten werken ?

CU

Red

 
Volgens mij kun je in humbox wel deze instellingen tegelijk ingeven, maar of het werkt ?..........

 
Dit weekend heb ik mijn opstelling wat verander:

receiver - 12v switch:

splitst naar

1. schotel met monoblock disecq 1.2 switch voor astra/hb

2. V-box2 die disecq ondersteunt, en die mijn draaibare schotel aanstuurt (polarmount)> Maar een stab zou evengoed moeten werken.

't enigste nadeel is wanneer je van astra/hb switcht naar de draaibare, dat ie soms niet begint te draaien, dan moet je nog eens proberen.

omgekeerd geen probleem. waarschijnlijk is de analoge switch iets te laat, en geraakt het begin van het disecq-motor aansturing commando niet tot aan de motor.

Al bij al werkt dit systeem prima. Eindelijk is mijn probleem met de 2 schotels opgelost...:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan