Hex file in eprom (geen sat.)

sat4me2

Active member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
160
Waarderingsscore
0
Punten
16
Leeftijd
56
Is er iemand onder ons die verstand heeft van het intel-hex format. Ik heb namelijk een file wat van dit type is maar mijn programmersoftware kan het niet lezen. Als ik de file laad met een tekstverwerker dan zijn niet alle regels even lang. Voor zover ik weet zou dit wel moeten. Met betreft een monitor programma voor een 8032/8052 microcontroller.

Groeten, Sat4me2.

 
Ik heb ergens op zolder nog een bios-Eeprom programmer liggen,

dit is een kastje met een moederbord,geheugen,videokaart en een fdd-drive. Op dit kastje zitten een paar voetjes waarin je verschillende eeproms in kunt zetten. Dit gebruikte ik om bios-chips van verschillende pc's te flashen. Tegenwoordig doe ik dit heel stoer (Hot Swap)

Nu had ik hierbij software op een diskette, die de hex-files van vershillende fabrikanten kan lezen. als ik de disk met soft heb gevonden zal ik je hem mailen.

Have fun.

 
hoi sat 4me2 :ik heb hier ProgProm voor windows , die ondersteunt bestandstype : intel *int*-ext

heb je daar wat aan?

gr trust

 
Bedankt voor de medewerking maar ik ben waarschijnlijkniet helemaal duidelijk geweest het probleem is niet mijn programmer(s) maar volgens mij de file, deze is niet volgens intel hex opgebouwd zoals wel wordt aangegeven. Misschien dat een van jullie de file eens wil bekijken? Het moet in een 27C256 worden geschreven.

Groeten, Sat4me.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan