Echostar DSB9800 Defect???

sjonnie5

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
671
Waarderingsscore
1
Punten
18
Een kennis van me heeft dit type staan, maar is helemaal dood.

Volgens hem is de zek. wel goed, maar op het display komt niets meer.

Is er iemand die dit al eens bij de hand heeft gehad en hier de oplossing voor weet, of iemand die van dit type misschien een schema heeft.

Heb zelf het vermoeden dat de voeding eruit ligt, maar heb hem alleen over te telefoon gesproken, dus nog niet zelf gekonstateerd.

Dus als iemand hier iets over weet of van heeft, zou ik het graag horen.

 
check de spanning op die dikke elko C4 op de voedingsprint .Moet ong. 300V= zijn .Als dit ok is meet dan de weerstanden na die daar in de buurt zitten.bij mij was er een defekt ( een hoog-ohmige 680K of zo )om dit te meten moet je die er wel even uit solderen. nadat deze vervangen was ,waren alle spanningen op de connector weer aanwezig. ik moet nog ergens een krabbeltje hebben liggen waar het weerstandsnummer op staat ( ik dacht R2 ) . Als ik het vindt laat ik het nog weten.

gr trust

 
krabbeltje gevonden . Was inderdaad R2 680 K. Ik hoop dat het bij jullie ook zo'n kleinigheidje is. Om hem te kontroleren moet je echt even een pootje lichten , want op de print meet ik zo 150 K

succes trust

 
Hij zou het ding langs brengen.

Ik zal dit eens na meten.

Ieder geval bedankt voor je info trust, ik hoop dat het dit is.

 
Kijk ook ff naar evt. slechte elco's , die willen nog wel eens uitdrogen.

Vooral de kleintjes willen nog wel eens defect raken.

 
een beetje nachtrust werkt erg verhelderend . Ik herinner me nu dat ik die ontvanger kreeg zonder thyrister MOC 8103 .Iemand anders had geprobeerd e'm te repareren , en wist waarschijnlijk niet hoe verder .Hoogstwaarschijnlijk was die thyrister dus ook kapot

gr trust

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan