Frequentie van Nokia9500 wijkt af

S

Satslope

Komt er iemand met een 9500 die steeds "op een andere transponder" springt, blijkt het ding een afwijking van zo'n 30MHz te hebben!! Dus ipv 12.515 12.545 ....

In dvbedit kun je de frequnties een offset geven, een andere truc is de LO frequentie aanpassen (staat gewoon op 10.600).

Maar normaal is het niet en bovendien mist ie een hoop txps' als je een auto-search doet.

Weet iemand hier wat er dan aan de knikker is??

Ik heb het hele geheugen gewist met de BDM, bootloader en soft er opnieuw in dus dat zou goed moeten zijn. (default)

Soms pakt ie nog net bijv sbs6, maar de volgende keer schiet ie een txp hoger.

Ik kan er natuurlijk een aangepaste lijst inladen maar daarmee is het eigenlijke probleem niet opgelost.

 
Als de lo's gewoon goed staan vrees ik dat het een hardware probleem is.

Wellicht zijn de waarden van een aantal componenten verlopen.

 
Ik zou eens beginnen met het vervangen van de LNB.

Waarschijnlijk zit jouw probleem in het verlopen cq instabiel raken van de LO .

 
heb hetzelfde gehad met een ontvanger van een kennis, deed bij mij hetzelfde als bij hem thuis dus lag niet aan de lnb.

dr overflo eropnieuw ingezet en ja hoor weer perfect, trek de stekker eruit en wil het later aan hem laten zien maar weer de zelfde afwijking een oude orginele nokia soft eringezet ,daarna weer dr overflow, weer goed, stekker eruit en weer erin en weer mis weer de oude nokia soft erin en daarna weer overflow en daarna is hij het goed blijven doen.

trouwens met de orginele nokia software deed het probleem zich niet voor dus ik denk dat het toch aan de overflow soft ligt

groeten blokker

 
Hij is inmiddels weer met zijn baasje mee.

Wat me opviel was dat de afwijking ook nog eens frequentie afhankelijk was. Hoe hoger de txp hoe groter de afwijking.

Dit doet mij sterk vermoeden aan een slechte varicap-diode of zoiets.

Geheugen wissen en soft opnieuw installeren dat wilde niet helpen.

Ik heb het probleem uitgelegd en gezegd dat ie maar terug moet komen als het erger wordt (lijkt wel de dokter)

Nu staat de LO op 10.640 en dan gaat alles goed.

Waarom zou het een overflow-probleem zijn? Ik gebruik dezelfde versie in mijn eigen Nokia en dat werkt 100%

 
nou bedoel ook niet dat het een probleem is van alleen dr overflow maar van een combinatie van een fout in de ontvanger die met overflow de afwijking veroorzaakt, terwijl met de orginele soft had de ontvanger die ik hier had er geen last van.

groeten blokker

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan