Welke SECA ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

empenees

Hallo, ik ben al een tijdje niet meer op het bbs geweest, mijn irdeto mm9500 doet het nog steeds prima (met DVB2000).

Ik wil nu een tweede ontvanger met Seca systeem die ook in staat moet zijn om het canal digitaal pakket te ontvangen (het liefts zonder abo!!). Heeft iemand suggesties voor een leuke ontvanger die "flexibel" is in zijn mogelijkheden?

 
Als je een ontvanger bedoeld die qua mogelijkheden(settings editor,aansturing van de motor,veel software op het net,enz)in de buurt van de Nokia komt zou ik voor de Hummie 5400 gaan.

Het canal digitaal pakket is met elke seca ontvanger zonder abo te ontvangen maar of je dan beeld hebt. :) :)

 
Seca ontvangers zijn niet flexibel, tenminste niet als je met editors en dat soort dingen aan de gang wil en leuke dingen wil doen.

Wat jij wil is wel mogelijk (maar illegaal), de ontvangers waar je nog enigszins iets mee kunt of kon zijn de Strong 8000 en de Nokia 9302, maar ik raad je zo'n doos echt af.

Kun je beter het advies van goto aannemen en een Humax 5400 of een gepatchte 5400Z kopen, dan heb je ook je 9500 niet meer nodig.

Als je die dan ook verkoopt, hou je meer over dan dat je er een ongelukkige seca doos bij gaat kopen.

 
QUOTE: Ik wil nu een tweede ontvanger met Seca systeem die ook in staat moet zijn om het canal digitaal pakket te ontvangen (het liefts zonder abo!!). /QUOTE

foei.. ;)

 
Bedankt voor de tips, ik ga me verdiepen in de HUMAX 5400. Als ik het goed begrijp kan die alles emuleren waaronder het seca systeem. Waar moet ik op letten bij de aanschaf, welke kaarten/modules moet ik aanschaffen.

Het draaien van de schotel is geen optie vanwege dat er meerdere personen via de zelfde schotel kijken, dus de astra 19.2 is de enige die ik kan zien.

Satslope, de foei is zeker bedoeld voor dat ik een Seca ontvanger wil ;-)

 
Je verhaal klopt niet helemaal. Als je schotel vanaf 80cm is kun je er een dual-feed houder op zetten en dan kun je op 1 schotel met een disceqc switch (die moet je dan ook even aanschaffen) ook nog de hotbird naast de astra zien.

Wat betreft kaarten/modules, daar kunnen we geen informatie over verstrekken, we zijn geen vrijschakelboard, maar we zullen ook niet het advies geven een abo af te sluiten bij C- totdat ze hun service verbeteren.

Hoe je dus beeld moet krijgen is je eigen zorg en verantwoordelijkheid, in elk geval kun je FTA dan toch al een kleine 400-700 zenders zien dacht ik zo.

Als je internet een beetje af struint, ook de Duitse boards en een beetje goed oplet wat overal geschreven wordt, dan kom je er vanzelf wel achter wat je nodig hebt.

 
Maar als je deze ontvanger erbij neemt dan moeten de LNB's wel met dubbele uitgangen hebben.

Je hebt dan ook 2 diseq's nodig.

Dit dure grapje heb ik zelf namelijk net meegemaakt.

Carpio2

 
Je kunt je cam van de 9500 om laten bouwen tot 3-in-1. Dan heb je een leuke hobby-kijkdoos ;)

 
dit lijkt mij ook de beste optie en dan van het overgebleven geld eventueel een echte ontvanger a la echostar erbij kopen .1 speeldoos lijkt mij tenminste wel genoeg en de beeldkwaliteit en stabiliteit van de humax zijn nou ook weer niet denderend.

greetz

 
Bedankt voor alle info, ik heb inmiddels een Philips SECA ontvanger voor huis-tuin-keuken gebruik, en de MM9500 als hobby doos. Goldcards zijn ook leuke kaartjes trouwens.

 
Ja goldkaartjes zijn ook leuk, vooral voor de garagepoort en het tuinhek.:)

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan