koelen

S

smurf

Ik heb een probleem, en wel het volgende: Ik heb een humax 5400 en heb al diverse malen gelezen dat deze heet worden en dit niet goed is voor de ontvanger. Ook heb ik op het board al eens e.e.a. hierover gelezen met foto's en al. Ik durf het zelf niet aan om een koeler in te bouwen en daarom heb ik een stille hoop dat ik hulp kan krijgen via het board.

wie heeft hier ervaring mee en wie zou dit voor me willen doen

reacties

smurf13@gmx.net

 
Wel mijn ervaring is dat elke receiver wel tamelijk warm wordt, meestal warmer dan om het even welk ander toestel. Maar zolang je hem voldoende ruimte geeft en de ventilatiegleuven niet afdekt er geen enkel probleem ontstaat.

Greetz

Ruff Rider

 
thanks voor je antwoord dacht ff dat het altijd een probleem was. Maar als dat niet zo is maak ik me ook maar geen zorgen dan

 
Als je hem toch op een simpele manier wilt koelen doe je dat als volgt. Op de voedingsprint zitten drie diodes naast elkaar, kan niet missen. De middelste geeft +/- 8 Volt af. Plaats in de linker voorhoek van je ontvanger een cpu-koelertje van 12V. De rode draad op de middelste diode aan de voorzijde kant van de ontvanger (meet het voor de zekerheid even na). De zwarte draad leg je aan massa. Plaats de ventilator onder een hoek van 45 graden zodat die deels over de voeding en deels over de mainprint blaast.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan