3210 v5.31 simlocked en probleem

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Ik heb hier een probleempje met een 3210 en wat hulp zou welkom zijn.

Betreffende eigenaar kwam hier voor zijn security code te laten uitlezen want die was hij vergeten.

Blijkt dat ie hem eerst wel even meer dan 10x geprobeerd heeft dus blocked.

Nu dacht ik hem even te flashen, maar die waaier gaat niet op, want als ik met de dejan de telefoon wil uitlezen komt er te staan "Boot init error, Phone ram is bad".

Nu heb ik in dit forum ook een mailtje gelezen van Remco, maar een echte oplossing vond ik hier niet in, ik kan niet aan een werkende 3210 v5.31 komen, hoe kan ik de counter resetten? Kan ik hem dan nadien weer gewoon flashen zodat de simlock er ook af is die er nu op zit?

 
Hallo BT,

Voor de security code op 12345 te zetten hoef je niet de telefoon te flashen alleen bij de 6210 en de 7110 is dit nodig.

Zet je telefoon aan en start new Nokia Tool 034 op vink ALLEEN UI settings aan en druk op Apply SFS en de code staat standaard weer op 12345.Het programma geeft wel een foutmelding als je dit uitvoert maar dat is niet erg.

Ga ook nooit zomaar met dit programma zitten spelen want voor je het weet is je telefoon defect en dat is niet de bedoeling denk ik.

succes Remco

 
Euh.. ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt Remco.

De securitycode -staat- op 12345, maar het probleem is dus dat het meer dan 10x geprobeerd is en je kunt dus die 12345 indrukken tot je een ons weegt, het toestel reageert er gewoon niet meer op. In een van je vorige postings zag ik iets van de counter resetten of op 0 zetten ofzo, kan dat ook met nokiatool of toch niet?

 
Wat geeft de telefoon op het display aan BT?

Vraagt het toestel om de beveiligingscode,staat het telefoon slot aan?

Reset de telefoon met een standaard data kabel via de compoort (dus niet de flasher kabel gebruiken).

Je reset dan de telefoon,de optie telefoonslot is dan uit en de beveiligingscode is 12345.

In mijn vorige reply staat hoe je dit kunt doen met Nokia Tool

succes Remco

 
Thanks Remco het is gelukt!

In het display vroeg het toestel om de securitycode en die was 12345 maar je kon dat invoeren tot je een ons woog, toestel gaf dan aan foute code.

Na de reset is het weer in orde.

Nu wilde ik nadien nog de simlock er af halen, maar de dejan blijft dan aangeven "error Phone ram bad" als ik hem wil uitlezen.

Ik kan altijd nog de oude methode gebruiken omdat het een 5.31 is dus da's verder geen probleem.

Eigenaar heeft het toestel weer mee en is al blij dat ie hem weer gebruiken kon want hij had nog wat tegoed op zijn prepay kaart.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan