MK01 wissel bij de fransen

denktenk

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
1.453
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
67
Het ziet er naar uit, dat de fransen (03,04,09) nieuwe mk01's naar de kaarten aan het zenden zijn.

Ik krijg al dagen geen up meer, wie heeft die ervaring niet?

 
klopt. (bijna) alle publieke mk zijn vermoord. dit was ook al in het log topic te zien. op de "bekende" mk`s kwam een update tot 31-12 binnen en ging de decoder op zwart.

 
Klopt. Ik had voor 03 en 04 nog werkende keys met goede updates aan het begin van de maand, maar nu komt daar niks meer op.

Helaas geen 00 key+SA dus zal vermoedelijk even niks loggen op die kanalen.

 
Is er geen mogelijkheid om de nieuwe mk01's te loggen zonder 00-key en SA?

Zou er niet ergens een programma'tje zijn die aan de hand van een logfile de nieuwe mk01 en ppua's kan berekenen cq te ontcijveren?

In theorie moet dit mogelijk zijn lijkt mij.

 
Het vreemde is dat WB ook niet aangeeft dat de mk01 niet meer geldig is.

Normaliter krijg je altijd het rode kruis in beeld, wat zou er gaande wezen?

 
sterker nog met een werkende mk vorige week geen update binnen. op een kaartje gezet en met 2 sec beeld!

 
Dit ligt echt niet aan je mk 01 volgens mij vlovlo, je had natuurlijk ook de juiste session key's erop of niet ?

Haal die er eens af, en kijk dan nog eens of je kaartje werkt ?????????

 
WB geeft pas aan dat het fout is (kruis) als er voor die PPUA een commando binnen komt.

Als jij kijkt naar de PPUA's waar commando's voor worden verzonden (kan met multidec - voor pc-dvb kaart) dan lijkt het erop alsof ze alle ppua's eruit hebbe geknikkert die in omloop waren. Wie weet heeft IEDEREEN een PPUA verandering gehad???

JCsat

 
Hmm, nou Jcsat, dat is helemaal niet zo gek wat jij daar vermeld.

Als je geen update krijgt over je ppua en je mk01 is wel goed dan zegt WB logies gezien dat je mk01 ook niet fout is.

Zou je dan de juiste ppua vinden voor je mk01 dan krijg je dus ook weer een key update.

Nu is de vraag hoe je dus de juiste ppua binnen krijgt.

Zou je dat uit je logfile kunnen trekken op een één of andere manier?

 
dat kan alleen door te bruteforsen net als in de d2mac tijd, en als je dat alleen zou moeten doen kan het met een 8 byte wel een paar honderd jaar duren.

 
Ik geloof niet dat ik zolang de tijd heb om een sleuteltje te zoeken.

Tegenwoordig moet een sleuteltje van 8 byte toch zo ontcijvert zijn met de hedendaagse techniek?

Ik bedoel, als we nu eens een dikke P IV 2000 aan het werk zetten?

Met een tig-miljoen instucties per seconden is het zo gebeurd alleen heb ik daar geen programma voor.

 
Bovendien kan ik beschikken over 200 pc's van minimaal PIII 800 MHz, die staan op dit moment toch alleen maar flauwe rc5 blokken uit te rekenen.

Die kunnen ook wel eens nuttig werk gaan verrichten in de nacht :biggrin: :biggrin:

 
ach, als je 28983 key's per seconde zou testen (p2 500) heb je voor een 64 bits sleutel 636467725001192 seconden nodig.

Da's 20182259 jaar, 1 maand en 29 dagen....

Maar het gaat natuurlijk wel wat sneller met een p8 20000 Gh.....

 
@harrewar nee kodes waren leeg. dacht dit eerst ook dus 2X geprobeert, weet niet wat er gebeurt.

beter laat dan nooit reageren.....

 
@drz soft om te bruten is simpel :laugh:)

kan gewoon met cocdec. crypted is ook simpel gewoon

een c1 40 0x 81 4e log

decrypted is een decrypted log :laugh:

gooi dat als cw en dw in cocdec optie keysearch

key to find zet hem op 8x 00

en bruten maar:))

decrypted is wat moeilijker misschien nu met al die dooie keys :laugh:

woutje

 
Heb twee weken geleden hetzelfde meegemaakt met mijn 0019 setje, weet absoluut zeker dat het niet public is (lees bekend), is namelijk het originele C+ abbo van de buurman, kan voor de volle honderd procent zeggen dat deze mk01 en bijbehorende ppua alleen bij ons in gebruik waren, maar goed, ik vorige week op zwart, buurman had nog gewoon beeld, heb zijn kaart toen uitgelezen en daaruit bleek dat ze de buurman keurig netjes hadden voorzien van een fonkelnieuwe mk01 en ppua. Hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben want volgens mij is niet alleen Frankrijk maar ook Nederland zijn abbo's van nieuwe mk01's en ppua's aan het voorzien.

P.s. op Frankrijk ook geen update meer.

Boets

 
Hoi,

Ik kan mij geheel bij boets aansluiten, ook hier is ongeveer 2 weken een nieuw setje MK1 & PPUA voor NL binnen gekomen, op een non-public key setje.

Alleen zat er een wat vreemde PBM bij, allemaal "00" :-/

Een public MK1`tje is hier ook uitgevallen, waarschijnlijk dus ook vervangen.

Tijd om ook eens MK0`letjes te gaan sparen.....

Groetjes,

Erik.

 
Ik zat zo eens te denken, als de mk01 goed is maar de ppua niet ,dan heb je ongeveer 16,7 miljoen ppua mogelijkheden als je er vanuit gaat dat de eerste bit 00 is.

WB kijkt niet naar de laatste bit dus mogelijkheden zijn alweer verminderd tot iets meer dan 65.500.

Dat moet toch zo uitgerekend zijn met de moderne pc's???

Of zit ik er een beetje naast?

 
hier ook een fonkelnieuwe mk01/ppua combi gekregen en wallbanger logde die gewoon mee..zoewl mk01p+s werden vervangen alsook de ppua...PBM bleef gelijk dus toch makkelijk dat wallbanger dat ook laat zien...

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan