FreeCam en DS9

H

HurryBird

Hallo,

Toch ook nieuwsgierig geworden naar het DS9 gebeuren toch maar de stap genomen. Vorige week laptopje vd zaak mee naar huis en mn Irdeto CI omgeprogd naar de FreeCam2_016 uitvoering. Allemaal geslaagd en ook nog beeld met de EMU aan.

Ik las dat het ook mogelijk moest zijn om het DS9 gebeuren hierop aan de praat te krijgen. Dus ik vol enthausaisme aan de slag. Nou dus helemaal nix...................... :sad:

Avonden aan avonden (zelfs het weekend) druk aan het uitproberen geweest. Heeeel veeel gelezen/geleerd :) en ook verandert geknutseld aan de div. files die ik in mn bezit had. Coco strings aanpassen (zie ook enkele topics hieronder) maar ook dit hielp nix.

Wie kan mij een KLEIN stapje in de goede richting brengen??

Ik heb de volgende configuratie (dit even ter verduidelijking)

MM9600 met DVB2000b6

FreeCam 2_016

PicCard II (16F876/24C64)

DS9 V502 files....

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
3in1 gaat niet in een freecam, probeer het eens met 2in1 dan moet je een stuk verder komen.

Pak bijvoorlbeeld eens ds9 501 en dan irdeto en seca.

 
Ik heb mijn freecam gepatched naar 2 017.

Na veel zoeken en DS9 Fx gevonden die werkt.Natuurlijk werkt alleen irdeto/seca of alleen maar irdeto/via.

Met de juiste cocostring en de navolgende instellingen:

ECM: on

Viaccess

EMU : off

@Activ wat ik me wel afvraag is dat bepaalde DS9 FX files de zgn ECM en PIDS moeten worden geprogd.

Ik dacht dat dit alleen maar voor b.v. de NOKIA van toepassing is.

ILYA

 
ECM pid's moeten alleen met de Nokia goed gezet worden, de Humax (bijv.) heeft ook ci en kan de pid's dus zelf vinden.

De Nokia heeft alleen irdeto en zal de pid's dus standaard fout zetten.

 
Ik neem aan dat er ook geen pids nodig zijn voor b.v.echostar 3000 via met de freecam 2017

ILYA

 
Dank heren voor uw reactie!

Helaas is het (nog) steeds niet gelukt om het werkende te krijgen (dit ook na de adviezen van uw kant).

We'll keep trying!

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Eindelijk beeld, maar NIET op een 9600 met FreeCam. Alleen in een Nokia 9500 met Amon v2.2 en de bekende patch.

Strings aanpassen, verschillende files, nix werkt :sad: :( ik doe toch waarschijnlijk iets fout. Niemand die me nog een goeie tip kan geven???

Er zullen waarschijnlijk meer mensen zijn die met bovenstaande combinatie draaien, wie wil er eens wat ervaringen met mij uitwisselen? Het zal vast wel iets l*?!ligs zijn wat ik over het hoofd zie.

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Ik had de hele tijd 2 systemen werkend op mijn Nokia 9600 met dvb 2000 1821 k, freecam2 0.16 en pic card 2 (16f876/ 24c64). Maar nog veel problemen met over schakelen. Ik dacht dat Ds9 niet zou werken op freecam 2 met Irdeto, Seca ,Viaccess maar het werkt wel degelijk. De laatste versie van dvb 2000 geladen en met het ds9 kaartje ik gebruik nu de laatste Marrad files die zijn speciaal voor Nokia. Bewerkt door Lucky Star . Nu werkt dus Irdeto, Seca en viaccess met dvb2000 versie beta 0.6. Bij overschakelen van systeem is cam resetten niet meer nodig. Alleen niet alle providers gaan open.

 
Ik heb de delfde ervaring.Ik gebruik de zgn Eep - Fx files, ik dacht van mickey.Ze staat ook op arabus/satmeat.

Natuurlijk moet je wel effe controleren of de cocostring oke is..

Het lijkt me stug dat ze het bij jouw ook niet doen.

Het progger gaat perfect met cardwriter 1.75 met het proggie van ome willem en natuurlijk op een silvercard.

Ik moet zeggen dat het schakelen vrijsnel gaat.Dus ook geen reset.

Sommige channels niet b.v. cinemas(canal plus) en de T. met K.

Succes

Cu

Ilya

 
Nogmaals dank heren voor uw reactie!

Wat bleek? Een van mn pickaarten bleek net 1 mm minder breed te zijn dan de andere. Op een of andere manier wil de nokia hem dan niet accepteren! (zowel 9500 als 9600) Wie weet ff een maniertje om dit op te lossen? Stukkie tape misschien?

Mn goeie kaart nu eindelijk aan de praat gekregen, mede dankzij de users die zo vriendelijk waren om ff te replyen. Kgebruik nu als basis de nieuwste file van MarRad.

Voor het bewerken van de Eeprom gebruik ik nu PicBined v1.36 verder beschik ik ook nog over het proggie ISVEdit17. Persoonlijk zelf vind ik ze allebeide wel aardig werken, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar jullie mening!

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Kwas iets te enthausiast met het posten. Na een middagje zappen klopt het inderdaad dat er enkele prov. niet open gaan.

Maar wat ik wel vreemd vind is dat ik bijvoorbeeld op de zender MTV Hits (ook in Canal Digitaal pakket) WEL geluid heb, maar GEEN beeld....... pid's e.d. staan goed.

Is dit een veelvoorkomend probleem of staat er een settingkje o.id. bij bij toch niet goed.

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan