otp program soft?

S

Satslope

Weet iemand te vertellen met welke soft je de otp 27c512 kunt proggen zonder een check vooraf of het ding al geprogt is?

 
volgens mij gewoon met de willemprogrammer en proggie die erbij hoort suc6

 
zo moet het volgens een duits board

heb het zelf geprobeerd met een uv erasebare en dat ging niet maar misschien met een otp wel

Hi Folks,

schmeist eure Amon Chips nicht weg...

Wenn Ihr die Amon4 habt, könnt ihr den Chip wider zum leben erwecken

- Liest den Inhalt aus, wenn an der stelle $7CA2 -> 01 steht, ändert diesen wert auf 00

- Im Brennerproggie müßt Ihr die Virgin-Abfrage ausschalten

- Startadresse: $7CA2

- EndAdresse: $7CA2

- Ab Adresse brennen: $7CA2

 
en satslope, al gelukt??? zoja hoe

ik ben een beetje nieuwsgierig daarnaar :)

 
het gaat dus wel heb geen amon ship maar heb een otp 27c512 uit een oud moederboard getrokken uitgelezen, en toen een byte met 01 opgezocht 00 ingevuld, instellingen gedaan zoals op het

duitse board stond, geprogt en weer uitgelezen en de byte was veranderd.

hoop van de week een amon 4 ship te krijgen als het dan ook nog werkt ook laat ik het weten.

groeten blokker

 
Werkt inderdaad:

Heb je een "oude"Amon4 versie (die vastloopt) dan kun je het beste de chip in de programmer doen, hem uitlezen en in het buffer of met een hexeditor zoeken naar adres 0x07CA2

Daar moet "01"staan. Je maakt daar "00"van en progt de file/ihoud buffer weer over de chip (wel de blank check uitzetten)

Een andere die ook werkt is de adressen 0x0B221 t/m 0x0B226 overschrijven met nullen (met dank aan een duits bord)

Beide oplossingen werken ik heb geen verschil gezien.

Heb je een nog maagdelijke chip dan de nieuwe versie erin proggen ("laden"is een vies woord tegenwoordig :) )

Bij die versie is 0x0B225 en 0x0B226 veranderd in FF FF of 46 FF en dat kun je bij een gebruikte niet voor elkaar krijgen.

Overigens: weet iemand wat dat stukje data onderaan doet? lijkt wel een poging een "freecam" te maken of zo.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan