slecht signaal en een goldkaart.

G

goto

Tijdens het tuinieren m'n schotel een opdonder(perongeluk)gegeven dus die stond iets uit het lood en had nog maar een signaal van 20tot 25 %.

Nu het vreemde van het verhaal,met m'n goldkaartje iedere keer de melding dat ie niet goed was maar met de abokaart geen probleem.

Schotel weer goed uitgericht en nu ook met de goldkaart geen problemen meer.

De vraag is nu bestaat er een verband tussen ontvangstsignaal en kwaliteit en een goldkaartje?

 
Ok Satdigital,antwoord is duidelijk en ik geloof direkt maar heb je ook een verklaring voor de uitval van de goldkaart?

 
Het zou aan de snelheid kunnen liggen van het goldkaartje die in de regel een lagere kloksnelheid heeft als de orginele kaart.

Het signaal ( of eigenlijk de software) word gedecodeerd door de kaart heen wat dus bij kleine haperingen van het signaal er toe kan leiden dat de buffer van de ontvanger leeg raakt.

Het orgineele kaartje is dan snel genoeg met het doorsluizen van de informatie zodat de buffer van de ontvanger de haperingen kan opvangen.

De GW kan in jouw geval dan net niet snel genoeg zijn en geeft jouw ontvanger deze foutmelding.

Dit zou een theorie kunnen zijn.

 
@ drz,zal dit weekend eens gaan testen met de draaibare schotel met welk signaal niveau ik weer deze melding krijg.

Wil graag weten of het aan het kaartje ligt of dat ik spoken zie.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan