Gab(s) tussen de key's ???

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.098
Waarderingsscore
461
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Hoe kom ik van die gab's af waar MKF4.3 op blijft hangen?

Tijdens het expirimenteren met mijn orginele C+ kaart heb ik wat overbodige providers gewist met de vorige versie van MKF (4.2) waarna de kaart gewoon werkte.

Nu heb ik een verse MKF geïnstalleerd en dacht ik even mijn kaartje opnieuw te extracten maar dat ging mooi niet.

Nu blijken er Gab's tussen de key's te zitten en als iemand mij kan en wil vertellen wat dat zijn dan kan ik daar misschien een oplossing voor bedenken.

(Heb ik deze vraag in de goede afdeling geplaatst? dit leek mij het meest voor de hand liggend)

 
drz, mkf stopt inderdaad voor de veiligheid met extrakten als het programma "gab's" vind tussen de key's.

deze zijn inderdaad ontstaan doordat je info hebt gewist op je kaart, automatisch geupdate key's via de mk01 zijn later op de kaart gekomen, en staan nu eenzaam op een record wat niet aansluit op alle voorgaande records, en mkf stopt.

maar wat kun je er aan doen, dat is niet zo eenvoudig te zeggen, ligt aan het aantal "gaten" dat je in de records hebt, je kunt b.v. een tijdelijke provider aanmaken en deze volstoppen met key's totdat er geen gab's (gaten) meer zitten tussen de records onderling, of de 0c,0d en 0e ket wissen van canal+ (mits je een juiste ppua en mk01 hebt), na de eerste key update van c+ zet de kaart deze records weer in de "gaten".

probeer maar eens, mag geen probleem zijn.

 
Ik heb inmiddels alles maar even gewist voor de zekerheid en de key's opnieuw op de kaart gezet.

Deze "rommel" kaart is een bijna cloon van mijn orginele kaart en heb op de serial card number na alles overgezet.

Het probleem blijft helaas alleen nu blijft ie op de 00 key van provider 01 ( 0019) hangen.

Als ik vanmiddag even tijd heb zal ik er eens dieper in duiken omdat ik even een beetje moet werken.

Ondertussen heb ik hem in de ontvanger gestopt voor een update.

Bedankt voor zover de uitleg over de gab's.

 
Dus, inmiddels weer thuis en netjes een update gekregen op de kaart en nog maar eens even uitlezen met MKF 4.3.

Deze keer blijt ie hangen op de 03 key die ik er ooit bij wijze van expiriment heb opgezet maar er eigenlijk van af moet zijn omdat ik de complete provider er op nieuw opgezet had.

Vreemd, maar ik laat mij niet gek maken en met MKF4.2 het hele proces opnieuw herhaald en dit ging ook met een kleine hapering maar kon wel alle keys extracten.

Key 03 nooit gevonden trouwens.

Lezen en schrijven met 4.2 is totaal geen probleem terwijl versie 4.3 op een gegeven moment stuk loopt.

Netjes weer met 4.2 alle providers op de kaart geplant en nogmaals geprobeerd op 4.3 met het zelfde resultaat.

4.3 vertikt het om de kaart volledig te extracten en er is geen mogelijkheid om die beveiliging uit te schakelen.

Volgens mij spoort 4.3 niet helemaal.

 
Best kans voor, zelf gebruik ik hier de 4.1 nog en die werkt ook uit de kunst.

Zijn er nog belangrijke verschillen tussen de 4.1 en 4.2?

Euh.. ik wacht nog wel even op de 4.4 of 4.5.:)

 
@BT, Versie 4.2 werkt voornamelijk een heel stuk sneller, en dat is het voornaamste verschil.

Een aanradertje.

 
@drz

Op de site nog steeds deze mededeling:

Please Note that MKFv4.2 is NOT an official version. It is a Beta copy that was leaked out by someone. It is not fully tested and therefore may have damaging effects on your card.

Misschien toch iets om rekening mee te houden. ;)

 
Het ging hier wel over de versie 4.3 en dat is wel een officiele release.

CU

Red

 
Heb ook eens geprobeerd met 4.3 uitlezen en heb hier met beide kaarten geen probleem. Ook na het verwijderen van providers kan ik hem nadien nog prima uitlezen en alle key's extraxten.

Alleen is het wel zo dat ik soms de brute force mode moet gebruiken.

 
@Drz ik zou je ervaringen op het engelse digital forum plaatsen.De MKF 4.3 team onderleiding van Raff zal hier wel op reageren.De link vind je op de site van MKF.

Wie weet heeft hij de oplossing of wordt deze evt bug bij de volgende versie opgelost.Dus gewoon effe plaatsen op het engelse board.

ILYA

 
Ik dacht ,ik ga effe kijken op het digital forum board.Wat zie ik tot mijn schrik........alle onderwerpen over satelliet ontvangst zijn met ingang van vandaag verwijderd.Zie voor commentaar de heren moderatoren.Ik hoop dat ons dit niet overkomt.

Jammer, jammer.

ILYA

P.S. laten a.u.b. voorzichtig zijn met meldingen over vrijschakelen etc. zo zie je .

 
De engelse freek aan het werk? waar kan ik die engelse site vinden? (eventueel PM)

Inderdaad denk ik dat versie 4.2 de opgevoerde uitvoering van 4.1 is en zal een beta versie van 4.3 zijn die met dezelfde snelheid werkt.

Waarschijnlijk hebben ze er een soort van beveiliging in versie 4.3 verwerkt omdat snelheid ook zijn prijs heeft.

Aangezien 4.2 overwal gewoon doorheen baggert zal dit voor de kaart zelf niet altijd zonder risico's zijn.

Of mijn bewering hierboven waar is weet ik niet maar het ook maar een speculatie.

Feit is dat het tot nu toe werkt en ik 2 van mijn 3 kaarten behoorlijk mishandeld heb met 4.2 zonder problemen.

Ik heb trouwens ook de systeem key op 1 van mijn kaarten kunnen wijzigen met versie 4.2 wat ik op zich wel grappig vond.

Heeft hier iemand ervaringen mee?

 
@DRZ ga naar de site MKF, zie het onderwerp "Download files " van dit board.Op de site zie je links onder "digital forums". Klik deze aan.

Tot gister morgen no problems om allerlei vragen stellen aan de maker van MKF 4.3. De engelse " Freek" hebben dit forum nu dus ook aangepakt en mogen niets meer vertellen over het vrijschakelen.

Ik heb het sterke vermoeden dat men inmiddels ook werkt met de SM methode.

ILYA

 
dit staat er te lezen:

I'm Back..

Sorry guys all the Digital TV forums have had to go. Digital Forums will stay alive with all the other projects that we discuss but ANYTHING to do with Hacking TV will be banned in future. So please no discusions or posting of files.

As you know I got pulled by FACT yesterday and they managed to involve my business also. They seemed to think I was some major TV pirating outfit - but as most of you members know I have nothing to do with TV stuff - but the forums are my responsibility at the end of the day and I have to suffer the consequences of that.

The only reason my business was turned over was because they thought we were manufacturing pirate cards. They found nothing as we do not and never have gotten involved in this - so it's business as usual back at NEO

heeft blijkbaar een bezoekje gehad.

 
Nou aan de andere kant van het kanaal doen ze alles een beetje groter, ook een inval, dit kwam ik tegen op een ander board:

before things start going crazy, let me clear a few things up:

yes, neo technologies did get raided.

yes, everyone was arrested (i have included names and ages below)

yes, the neo mod release date has been affected.

yes, the neo mod is still coming VERY SOON...

the arrests have nothing to do with neo4, the neo staff have since been released as they did not do anything wrong. the police and f.a.c.t were miss informed.

it took around 30 police officers, 2 raid vans, 1 police car, 1 hire van and 1 7ton truck to clear out the neo building so you could imagine the kind of setup they have to handle their customers products with care.

the people arrested were:

Paul Owen (27 - aka Raptor), Jason Kent (30 - aka Morph), Paul Bate (29 - aka Guns), Mark Devon (29 no alias) i'm not going to mention the name's of the females but there were 3 of them aged 17/18/19.

rest assured the neo team is still running strong and so is the mod i believe raptor will be around sometime tomorrow. digital-forums has been closed by myself in the mean time.

voor diegene die daar ééns wilt kijken: http://xianaix.ps2newz.net/forums/showthread.php?threadid=168

 
Heavy man!

Het is toch eigenlijk best zielig dat ze zo aan het jagen zijn zeg.

Het doet mij een beetje denken aan de FM piraterij in de jaren 80.

 
Je zult zien dat vroeg of laat men toch weer op web zit.Tegenhouden lijkt mij een moelijke zaak.Tot nu toe was dit de realiteit.

It 's a small world. niet dan !!

Ilya

WE GO FOR IT

 
Heb ook het probleem van de gabs,orginele +kaart,niks aan verandert alleen een paar keer uitgelezen en nu geeft ie de melding van de gabs.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 
Nou Goto, ik houd het er op dat er een bug in versie 4.3 zit.

Ik heb de kaart letterlijk volgegoten met providers en key's en ook op alles op de seca provider na gewist maar hij blijft de melding geven.

Misschien blijven er toch nog ergens sporen achter ofzo.

Ik kan er verder ook weinig op andere sites over vinden.

 
Het creereen van "gaten" , heb je dit ook nog effe met mkf 4.1. geprobeerd vroeg ik me af !!!!!

Zo te lezen schijnt mkf42 het toch perfect te doen.

ILYA

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan