Z zonder connector

R

robin hood

Of is dit nieuws,... vanaf nu worden de 5400Z's uitgeleverd zonder de bekende connector op het mainbord.

De geruchten waren toch waar!

 
Zonder connector, maar wel met een aansluiting voor een connector?

Ik bedoel of er wel soldeereilandjes op de print te vinden zijn waar de connector normaliter op is geplaatst?

In Dat geval is er dus nog niets aan de hand lijkt mij :)

 
voor DRZ :

dat zou mooi zijn , maar soms is het toch iets ingewikkelder en ontbreken er meerdere essentiële komponenten.

Die kun je natuurlijk afkijken van een oud type.

Wat ik me ook afvraag is : Bij een pace kan de firma Bakker ,meen ik me te herinneren, met een speciale eprom konnektor , die je over de eprom klemt , er nieuwe software inzetten. Ik heb geen Humax en weet ook niet hoe hij er van binnen uitziet , maar zou het niet op die manier kunnen ?

gr trust

 
De nieuwe generatie flash bios chips daar zitten de pootjes zo dicht bij elkaar dat het al moelijk is op ze eraf en zeker erop te solderen

Op zich is het misschien niet zo gek idee maar ff een klemmetje er op zetten gaat niet lukken

Robbie

 
robbie : weet jij zo wat voor'n type er in zit ?

toevallig een plcc 32? daar heb ik de laatste tijd aardig wat ervaring mee opgedaan.

gr trust

 
er zitten wel eilandjes op, echter geen gaatjes om bv een connector vast te klemmen.

Humax zelf gaat de boards dus niet repareren. Omruilen is natuurlijk goedkoper!

 
Robbie rob !!

met hoed

dit is toch geen nieuws .joh!

misschien voor Humax chauffeurs ,dus ik heb het verplaats ..

naar de humax sectie..

 
Als er eilandjes op zitten dan kun je van die eilandjes met een tinzuiger ofzo er toch gaatjes van maken?

En eventueel kun je ook een beetje prutsen met draadjes die je op de eilandjes kunt solderen.

En mocht dit niet zo zijn dan kun je toch draadjes aan de flash bios solderen?

En als de pootjes te dicht op elkaar zitten dan is het een kwestie van printbaantjes volgen en de aftakkingen elders van de print halen. 1+1=2 lijkt mij!

En als er al componenten op ontbreken dan zal dat hooguit een transistortje zijn of een diode ofzo, echt veel kan dat niet zijn omdat zo'n toestel ooit nog eens van verse software voorzien moet wortden tijdens een eventuele reparatie.

Tenminste , dat lijkt mij.

Ik heb genoeg ervaringen met zend en ontvangst apparatuur voor de professionele en publieks sector die ook allemaal van dit soort "beveiligingen" kregen omdat mensen er aan gingen knoeien.

Of ben ik nu echt gek? (buiten dat om)

 
@drz Volgens de foto's bij Viewer ben je dus niet gek, maar is het 'gewoon' een kwestie van een steekstekker op de eilandjes drukken, je hebt maar 1 seconde contact nodig van het z-board en dan loopt de download al.

Ik heb nog niemand echt concreet horen zeggen dat er andere verschillen zijn, alleen een gerucht gehoord van printbanen die zouden doorgesneden, maar dat heeft nog niemand bevestigd.

 
Connector erin gesoldeerd, tijdens opstarten zie je even de H208 in display, maar krijgt geen verbinding met pc, (waiting for connection) er is dus wel degelijk een verschil met de 5400Z met de connector en de Z 2 zonder connector, je ziet ook duidelijk dat de 3 flash processors er achteraf opgesoldeerd zijn.

Effe mijn gedachtegang, de connector gaat via sporen naar de grote processor met koelplaat, is het niet mogelijk dat zij softwarematig iets verandert hebben zodat deze geen commando's cq signaal meer accepteert van de connector, hardwarematig zijn er geen verschillen te zien.

To be continued

JD

 
Hier hetzelfde. Connector erop (van een andere Z met connector afgehaald), Z-board gebruiken die normaal wel werkt, maar inderdaad geen contact. Volgens Storm: RRRAAAARRRR

 
Gek, kan niet editen. Bij mijn type is er maar 1 eeprom vervangen of achteraf erin gezet, nl de U270. De rest zit er origineel in.

 
Goh, als SM moet je toch al weten dat je niet editten kunt.:)

 
Ter info

De nieuwe Z zonder connector (Z2)met loader 208

Het is gelukt, connector erin gesoldeerd, na verscheidene uurtjes is het gelukt de loader erin te krijgen, de ontvanger gedraagt zich nu ook als een gewone 5400. Allcam etc. werkt

Gr. JD

 
Waarom "verscheidene uurtjes" ? Heb je nog iets moeten aanpassen aan de ontvanger? Of is het alleen een westie van de stekker erin en gaan met de banaan?

 
Volgens mij zal ie wel bedoelen dat ie verscheidene uurtjes bezig is geweest dat boardje in elkaar te solderen.:)

 
@BT Ik denk dat het solderen het probleem niet was, aangezien hij een eerdere posting gedaan heeft op 1-11, waarin hij schrijft dat nadat hij de connector erin gesoldeerd had, het patchen zelf niet wilde lukken.

 
@MM @BT

Ontvanger wilde gewoon de loader niet accepteren, gaf continue errors, oa. E AS, E IC, E ... etc. etc.

System ID van de backpatch wordt wel geaccepteert, alleen loader geprobeerd, continue errors, eindelijk naar .. tig keer wordt de loader geaccepteert, ontvanger heeft ook een paar keer vastgezitten, system ID geeft dan weer alleen maar ffffen,

nieuwe system ID eringezet en eindelijk geen problemen.

Mijn indruk is dat de WDN40AK+ beter werkt als de oude.

Ga nu de connector er weer uithalen.

Mijn ervaring is dat je het Z-board zoveel mogelijk in de connector tegen een kant moet steken, de kant waar de connector v/d smartcardlezer zit, tijden opstarten moet je het board iets ombuigen ( naar switchkant ) om beter contact te krijgen.

GR. JD

 
Oh dat zou goed kunnen, gelukkig hebben wij dit soort problemen niet gehad en waren snel klaar, maar we zullen de tip zeker goed onthouden, want alles gaat immers niet altijd van een leien dakje zoals blijkt.

 
De Humax connector is een standaard connector van het merk MOLEX.

Gemakkelijk in Nederland verkrijgbaar. Het enige probleem is dat er geen gaatjes in het board van de Hummie zit, die zul je dan zelf moeten boren.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan