echostar draaibar met jaeger motor

D

dunnie

ik heb een triax 88 cm schotel en een jaeger van h to h motor en een echostar 3000 viacces

ik woon bij eindhoven en wil m'n schotel en motor goed uitrichten

hoeveel graden moet de motor staan en hoeveel graden de schotel?

wie kan mij helpen?

 
Pff, lang geleden zeg, maar als ik het mij goed kan herinneren stond de schotel op 10-12 graden en heb ik met de motor de elevatie op de sirius ( 5 graden oost ) uitgericht.

Maar het kan ook zomaar zijn dat de motor op 10-12 graden stond en dat ik de elevatie met de schotel verder heb uitgericht.

Hoe dan ook, als je één van deze metodes hierboven gebruikt dan heb je het systeem al voor 90% in orde en hoef je alleen nog maar een fijnafregelen.

Mocht je er echt niet uitkomen dan wil ik eventueel wel even voor je op dak gaan kijken aangezien ik dezelfde apparatuur heb staan.

 
Als het goed is zit er op het stuk metaal tussen rotor en het stuk wat je op de paal vastzit een gradenverdeling. Weet niet of je een rotor hebt met de kromme buis naar beneden of naar boven.

Heb zelf een met de buis naar beneden gebogen en bij mij staat hij ongeveer op 52 graden. (op gradenverdeling).

Schotel zal zo rond de 20 zitten zoals drz al aangaf.

succes,

Zeeman.

 
bij mij zit de buis naar boven

heb nu signaal van de serke satelieten tussen 28,8 graden oost en 5 graden west

 
Ben gisteren nog even moeizaam bezig geweest, maar heb het nu toch voor elkaar gekregen.

De graden verdeling op de motor heb ik op ong.48graden staan, de schotel op 40graden.

Je moet in ieder geval de schotel op sirius uitrichten, waarbij de schotel recht op de motor is gemonteerd, dan zet je de motor op 50graden en ga je met de schotel zoeken, waarbij je de motor een beetje draaid op de paal, die wel waterpas moet staan.

Als de sirius goeds staat, kun je de motor naar het oosten laten draaien en dan blijkt of je er onder of boven zit.

Zit je er onder, dan de draaias,de as die recht uit de motor komt, iets rechter op zetten.

Zit je er boven, dan iets achterover.

Succces

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan