5400Z

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Badmuts

Ha sat vrienden. Heb na heel wat uren uitproberen met het rom bord voor de 5400Z, toch nog geen resultaat kunnen boeken. De print heb ik middels een fotoprint vervaardigd, dus daar kan al niks mis met zijn. de eproms heb ik beiden van de meegeleverde bin file`s voorzien. als ik nu de humax aanzet en het knopje bij het opostarten indruk, gebeurt er niks(voor zover ik dat beoordelen kan). start ik op en druk dan de knop in,hangt het hele zaakje. Nu las ik vanavond, dat er nog een derde bin file moet zijn? dit staat echter niet bij de download op de site waar ik het vanaf heb.

wie heeft er met dit romboard al gestoeid op zijn 5400Z????

 
Volg gewoon WAT ER GESCHREVEN staat en hij doét het! Toch geen probleem.

 
Dat HEBBEN WE gedaan satelliet. We zijn immers ook niet de eerste de beste.:)

Heb jij het dan al gedaan?

Wij hebben namelijk het probleem dat het ding niets doet als je hem opstart met het knopje van de interface intedrukt.

Volgende poging die we gaan doen is andere left en right bin files in de eeproms duwen.

Verder a.u.b. alleen replyen als je ook iets zinnigs te zeggen hebt.

 
Hallo medesatters,

Ook wij hebben ons beziggehouden met het Rom-bordje,

Daaruit zijn 2 werkende bordjes gerold en werkend.

Dit vlgs het final zip bestand.

Wat voor ons wel een verduidelijking was is de volgende tek.

http://www.axs-ict.nl/humax5400/Files/Z-Board/z-schema.jpg

Ook de controle zonder eproms op te starten werkt vlgs

handleiding.

Graag wil ik ook iedereen bedanken die hieraan heeft meegewerkt en dit hebben mogelijk gemaakt.

Succes...

 
De mensen die hier heel veel over weten en die de files bewerkt hebben zitten op het forum bij Viewer, als je vragen hebt of het niet werkt kan je misschien daar terecht ...

CU

Red

 
Het type bin file blijkt samen te hangen met het tupe nummer van de main print van de 5400Z. enig zoekwerk heeft geresulteerd in nog eens drie sets bin files. Deze ga ik nu zo snel mogelijk eens uitproberen.

 
@BT

Ja ik heb het al verschillende malen gedaan. Ik heb mijn bordje zelf gemaakt, de eproms geprogd en de handleiding erbij exact gevolgd en alles werkte. Daarom was mijn antwoord zo kort en eenvoudig op de posting.

 
@satelliet: Dat snap ik wel, maar daar is flup niet mee geholpen, want wij hebben exact hetzelfde gedaan wat jij schrijft (goed lezen en bouwen) en het lukt hier dus niet. Dus dat van goed lezen en bouwen weten wij ook wel.

De vraag was echter, indien niet wat dan wel? Oftewel wat kan er verkeerd gegaan zijn. Waarschijnlijk heb jij in een keer (toevallig of niet) de juiste bin files geladen, en wij waarschijnlijk andere (wij hadden er maar 2 bij de beschrijving zitten).

En daarmee is een antwoord dat je gaf misschien wel correct voor jou, maar niet productief of echt informatief betreffende de vraag.

Anyway, no hard feelings, we gaan het nu met andere bins proberen.

 
Mooi ! en dat wat dus exact de intentie van het Humaxteam.

Kennis naar buiten brengen zodat het flashen/patchen voor veel meer mensen weggelegd is.

Dat is hobby ! don't keep the knowlegde, share it !

v.w.b. de nieuwe types zonder JP connector zal binnenkort voor de mensen die er niet zo makkelijk uitkomen een connectiondiagram op het net komen, tevens weer een kant en klaar interface-je (niet voor de hobbyist !) voor veelvuldig gebruik.

Het laatste gerucht is overigens dat Humax niet over gaat tot redesign van het maiboard (mainbord loskoppelen om connectie te kunnen maken) en ook niet zal overgieten met welke materie dan ook. Hier is sprake van geweest maar de laatste onofficiele berichtgeving is dat Humax het welletjes vindt. (??) wie weet ?

c-ya !

Viewer

 
De files voor alle 3 de xxxxx160??? types staan al even voor download op de site, wellicht zijn die door een aantal mensen nog onopgemerkt gebleven.

c-ya !

Viewer

 
Hoi,

Mijn dank ook aan Guus en zijn maat

Z-Board werkt 100% na veel zweten,lezen,kijken, en doen.

Maar we hebben samen zitten prutsen maar het resultaat er gekomen.

En Guus (special member) wat heb jij wat ik niet heb hihihi.

Geintje.

Bye Ron

 
@RealViewer, bedankt voor de tip, we hebben ze al. Maar men moet dan wel -weten- dat er dus meerder versies 5400Z zijn en je voor elke versie een andere right en left.bin moet hebben.

Dat wisten wij dus niet, aangezien er 1 right en 1 left.bin was geleverd bij onze zip die voor de rest exact hetzelfde uit zag als alle andere zips.

Inmiddels het overigens gelukt, we zijn samen op zoek gegaan, flup de interface gebouwd en de chips geregeld, ik heb eindelijk het versienummer gevonden.

Bij ons stond dit niet op het mainboard zelf, maar op een printje wat boven de CI-slots lag.

Inmiddels is het ons derhalve ook mooi gelukt, het bleken c-bins te moeten zijn.:)

 
das mooi !

de eerste zip file was voorzien van slechts 2 bin files, het bleek dat Humax dat type het meest had uitgeleverd.

korte tijd later bleek dat er toch nog 2 andere types opdoken, deze zijn eveneens "gesplit" en in een aparte zip file op de site gezet.

ik kan slechts alleen praten over de zipfiles die op mijn site staan, ik weet dat er meerdere en andere files in omloop zijn, deze heb ik echter (nog) niet kunnen bekijken. de lijn met het humaxteam is kort ;-) zodat ik zeker weet dat die files in ieder geval kloppen.

ik krijg graag feedback over eventuele onduidelijkheden op de site, het is er immers voor derden. zo nodig worden de opmerkingen "in de groep" gegooid.

p.s. indien iemand de volledige HCC heeft (restore de commerciele patch), hou ik me aanbevolen. ik heb niet alle loaders, zou ze graag allemaal hebben zodat ze toegevoegd kunnen worden aan de site (er wordt nog steeds om gevraagd nl.)

c-ya !

Viewer

 
Hoera, mijn dank aan al die mensen die aan het Z project meegewerkt hebben,en dat nog steeds doen.

Het revisie nummer staat op de print van de kaartlezer. Met hulp van BT heb ik de humax gepatcht, en alles werkt naar tevredenheid. Met het goede file kan een leek inderdaad de was doen.

 
tof om te lezen !

na de ellende van vandaag op een ander board, blij dat er ook mensen zijn die het wel waarderen.

c-ya !

Viewer

 
Zijn er dan mensen die het niet waarderen? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen.

En ik dacht ook dat overduidelijk was dat dit in feite nog in de experimentele fase zat en geen kant en klaar produkt wat iedereen zomaar eventjes in elkaar kan flansen.

Wat verwachten die mensen dan eigenlijk?

Kijk, wij knorren wat en vragen om advies als het niet werkt, maar als het niet lukt wil dat niet zeggen dat we het opeens niet meer waarderen.

Mijns inziens moet men blij zijn dat er uberhaupt nog hobbyisten zijn die er KOSTENLOOS!!! zo snel op zijn ingesprongen, om ook de bezitters van deze ontvanger tot gelukkige all-round ontvanger-bezitters te maken! Hulde aan iedereen die er aan heeft meegewerkt en er nog mee bezig is!

En da's echt een compliment, komende van een zeer tevreden Nokia 9600 bezitter.:biggrin:

 
Ik ben ook een ouwe Nokki 9500S , haha...

Lees voor de grap eens op s**4**l van vandaag, dan begrijp je o.a. wat ik bedoel. (rubriek Humax topic Het 5400-Z verhaal).

Ik heb mezelf plechtig beloofd er nooit meer te posten en uberhaubt in te loggen, helaas kon ik mij account niet deleten, dat zullen ze zelf wel doen dan. Jarenlang goed gegaan, tot vandaag dus.

c-ya !

ennuhh.. is mijn persoonlijke mening hoor, zal niemand ervan weerhouden. thanx !

Viewer.

 
Ik zal er ook maar verder niks op zeggen, maar uitspraken doen zonder daarna bewijzen te kunnen/willen leveren is typerend en al vaker gebeurd ter plaatse.

Ik sluit dit maar om de lieve vrede te bewaren, maar ik snap precies wat je bedoelt.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan