doe ik er dan goed aan ?

Z

zodiac5781

hoi ,

ik ben een beginnende Sat Freak en ga mijn installatie de komende week aankopen ...

Mijn voorkeur gaat dus uit naar de Humax heb er dus veel van gelezen en gehoord

Maar doe ik er beter aan een Humax 5400 te kopen

zonder die Z ?

Want er zijn hier nogal veel discussies die mij in de war brengen ..

Greetz Zodiac

 
Nou, beste Zodiac578156527352925369`307738,

De humax zonder 'z' zul je in de winkels niet meer vinden dus word er één met 'z'.

En als het even kan probeer dan een gepatchte 'z' te kopen, dit is wel heel belangrijk!

Het hangt er een beetje van af wat je met je sathobby wil gaan doen.

Wil je echt gaan feedjagen en sathoppen dan raad ik je aan om geen humax te kopen maar meer iets in de buurt van een Echostar3000 ofzo.

Gaat het je meer om het expirimenteren met codeersystemen en om te kijken wat een ontvanger allemaal kan dan is de humax een prima keuze.

Met beide ontvangers overigens kun je net zoveel aan codeer systemen ontvangen alleen heb je met een echostar of gerelateerde ontvanger daar een extra CI voor nodig.

Met de ingebouwde CAM van de humax bespaar je de uitgave aan CI's.

Even ter info, CI's zijn zogenoemde Common Interface modules die er in verschillende types zijn en die je nodig hebt om een bepaald codeer systeem als irdeto,viacces of seca op je beeld te toveren.

Een, CAM is de interne versie van de CI en zit dus in de ontvanger ingebouwd.

Als je de humax patcht, dan kun je dus met de interne irdeto cam ook seca en viacces kijken mits je natuurlijk een abbo hebt op de provider die in één van deze codeer normen uitzend!

Maar zoals gezegd is de humax niet echt geschikt om als draaibaar schotelsysteem te spelen omdat de mogelijkheden daar toe iets beperkter zijn.

De Echostar met ingebouwde positioner is daar beter geschikt voor.

Het is maar wat je wilt gaan doen, je kan ze namelijk ook allebei kopen.

 
alvast hartelijk bedankt voor de info ...

Ja ik zou graag wat met coderingen experimenteren en wat Spulletjes bekijken die normaal betaalt moeten worden ..

Ik denk dat het in de aard van de mens ligt , mag het niet dan boeit het 10 X meer :)

Nu overigens die Humax 5400 zonder Z kan ik wel nog vastkrijgen , ben vandaag in een winkeltje geweest die man had er nog 10 staan , gisteren waren het er nog 20 dus ze zijn heel erg populair ..

Wat is belgenland toch mooi , hier en daar steekt er nog wat verdoken materiaal ergens achter een toogje ..

Gelukkig heb ik een lange nek zo kan ik achter te toog bekijken :)

Bedankt ..

Voor mijn problemen wat zal wel zijn denk ik zal ik als alles hier op staat wel terug komen .

Greetz Zodiac

ja De naam Zodiac had iemand anders al ...

Dan probeer ik maar iets anders hé

 
Hallo Zodiac,

Ik zou zeker voor de Humax irci 5400 gaan.

Patch10306+cam3.2 +fun card erin en draaien maar

En wat betreft draaibaar systeem, diseq geotrackmotor erbij kopen.(echt 100%) zonder problemen,zappen naar ander kanaal/satelliet en het draaid volautomatisch.

suc6

one for all all for one

de Muskatiers

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan