ik weet het niet meer

E

espagnol60

Hoi allemaal

Eigenlijk weet ik zelfs niet meer waar deze posting thuis hoort, maar mijn probleem is het volgende.

Met Humax5400 gepatcht3.2 schotel 1.10 ,universele LnB, diseq 2in1 1 schotel staat op Hispasat en ontvang Tele5 en antenna3 perfekt signal level 45% quality level 100% maar TVE1 en 2 is het signal level 100% maar quality level 0% indien ik de diseq er tussen vandaan haal krijg ik op alles 100% heeft iemand enig idee waar het probleem zou kunnen liggen ??

 
Hoi,

Als ik het goed gezien heb, zou de oorzaak van de problemen de volgende kunnen zijn.

Tele5 en antenna3 ziten in de "lage" 11Ghz band, terwijl TVE1 en 2 in de "hoge" 12Ghz band uitzenden.

Het lijkt er dus op, dat de disecq-switch het 22Khz signaal niet doorlaat.

Waardoor de LNB dus niet omschakeld naar de "hoge" band.

Je kunt uiteraard het geheel eens op Astra richten, een ijzersterk signaal en nagenoeg alles zit in de "hoge" band.

Als je hier ook niets ontvangt, ligt het dus vrijwel zeker aan de diseqc-switch.

Sucsess.....

Groetjes,

Erik.

 
Hoi

de freq van tele5 en antenna3 zijn 11892 V 27500 3/4

de freq van tve1 - 2 11771 H 28120 5/6

 
Hoi

Bedankt voor de tijd, dankzij enkele mensen in de satlounge is mijn probleem opgelost.

Dus ik zou zeggen aan één van de Mod's bedankt en je mag deze gerust sluiten

Thanks

Esp

 
Zet er nog even bij wat de oplossing was, da's handig als anderen hetzelfde probleem krijgen in de toekomst.

Had je soms vergeten de 22khz optie aan te zetten bij de schotel instellingen?

 
sorry je hebt gelijk BT

Soms zoeken we verder dan nodig is voor het geluid was het gewoon bij de humax kan je geluidstal veranderen en daar stond ie op L ivp R

voor het probleem met het beeld en % begrijp ik het nog niet maar ik heb er gewoon alles was hispasat te bieden had afgesmeten en terug een search gedaan en het voornaamste denk ik was op de diseq hispasat op A zetten en astra op B

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan