vraagje over ISDN

P

pet123

Hallo is het mogelijk om een analoge 56k modum op een ISDN telefoon centrale aan te sluiten?

Ik heb nu een abonnement op wanadoo home time en daar kun je niet internetten via ISDN. Als het mogelijk is om een analoge modum op een ISDN telefoon centrale aan te sluiten wordt dan de modem gezien als een analoge lijn aan de andere kant (zodat ik wel beschik over twee telefoon lijnen om te bellen en te internetten te gelijk)

Pet123

 
Pet, volgens mij wel, ikzelf ben ook lange tijd via isdn aan het werk geweest, en mijn telebankieren kon ook niet via ISDN, het aansluiten van een analoog modem op de isdn centrale bracht hierbij uitkomst.

werkte perfect, dus zie ik geen reden waarom jou internet provider jouw analoog modem (aangesloten op een isdn centrale) niet als analoog modem zou herkennen.

sux6.

(n.b. thanks for your settings)

 
Dat is goed nieuws. Momenteel lekker veel aan het internetten maar niet bereikbaar. Ik ga maar eens even kijken op de site van kpn.

 
Quattrovox III centrale van de KPN voldeed (een korte tijd) goed bij mij (totdat de kabel intrede deed ;) ) Analoog modempie erop en het surfde perfect.

Houd dr wel rekening mee dat indien je dus met je analoge modempie aan het surfen bent je nog maar een lijn beschikbaar hebt. Het is maar ff ter verduidelijking! :) :)

Suc 6!

:biggrin: Greetings HurryBird :biggrin:

 
Waarom kun je niet internetten via isdn ?? zoals ik het weet kun je met een isdn modem op een internet provider inloggen.

Ook al beid je het signaal analoog aan de isdn centrale aan dan zet deze het om in isdn vorm dus toch ISDN.

Probeer het gewoon dan weet je het anders kun je ook wel analoog blijven als de snelheid er niet op vooruit gaat:))

 
Dit staat bij de gegevens van wanadoo hometime:

Dit abonnement kan alleen gebruikt worden met een analoge inbelverbinding en niet met een ISDN-verbinding.

Dus daarom de vraag een analoge modem op een isdn centrale.

 
Hoi pet.

Dan wil het inderdaad niet, als je isdn hebt is je uitgaande lijn

digitaal, je centrale zet digitaal om in analoog.

Provider kiezen wie dit wel kan.

Groeten

 
Maar het mooie van home time is dat je voor een bepaalt bedrag onbeperkt kunt internetten in de dal uren. Hier in het dorp is er geen asdl en/of internet via de kabel beschikbaar.

 
het is zonder meer gewoon mogenlijk analoog te internetten via een Quattrovox3 alleen heb je wel een beperkte snelheid tussen je Centralen en je modem verder werk ik hier via wish 2uur internetten voor een vast bedrag per maand en dat gaat gewoon goed via isdn.

G.R Pecari

 
Pet ,

ik heb ook hometime ,,draait zeer goed ,,

ook ik heb het zelfde probleem de isdn .heb nu ook 56k.

maar zoals voorgaande antwoorden moet het wel gaan ,je kan nu als je isdn gaat nemen ,gebruik maken van de ptt aanbieding ,

een webfox daar kan je ook je analoge spullen op laten draaien.

wil nog even wat feedback hierover ,maar gezien de weinige opties op adsl of anderszins in de komende jaren hier in de omgeving ,denk ik dat het met isdn /webfox/en hometime(66piek p/mnd) relatief goedkoop te internetten valt.

verder met het uitgespaarde geld de rekening van bv BySky betalen om toch nog snel te kunnen downloaden.via de satelliet .

met een DVB kaart.

voor mij tot op heden de goedkoopste oplossing met een zeer kompleet aanbod.

 
Ik zit hier dus ook in de middle of knowwhare, net nog even op de site van wanadoo gekeken, dat hometime is erg aantrekkelijk.

Voor isdn is er ook iets, voor fl 47,- per maand ISDN 30 uur gratis internetten, als je meer belt, betaal je de extra uren normaal ptt tarief.

MAAR aangezien ik geen ISDN heb, hoe zit het met de snelheid van het surfen enzo op 56k met hometime? en gaat het inbellen makkelijk? of moet je eerst 30 keer inbellen voordat je verbinding hebt?? (net zoals superweb?)

Matrix

 
matrix,

nee ,0 x geen verbinding!duur ca 6sec ,het controleren van gn en ww.

zelfs in de spits op topsnelheid.

is natuurlijk wel nieuw allemaal ,maar wel alleen voor inbellers.

de start is in ieder geval boven mijn verwachting.

allemaal 1 landelijk inbelnummer dus is er ergens storing is kan er ook direct ingegrepen worden ,en hoeft je niet zoals lokaal ,te wachten tot er een kpn monteur komt.

 
bedankt voor de reacties en wat betreft home time werkt tot nu toe super! Zelfs op maandag avond (is bij planet altijd een ramp)

nu maar weer naar de site van kpn!

 
Maar voor de duidelijkheid is er nu iemand die via isdn met een analoge modem via wanadoo home time internet?

 
Maakt dat wat uit pet123?

Ik heb hier zelf ook ISDN, al jaaaaren. Middels een duovox of andere vox of hoe die apparaten allemaal heten waar je analoge toestellen (ja ook telefoons en faxen) op kunt aansluiten als je van ISDN voorzien bent, kun je zonder problemen analoog werken.

De ontvanger ziet op dat moment ook totaal niet meer dat het signaal daadwerkelijk van een isdn lijn afkomstig is.

ISDN is niets meer dan een opwaardering van de lijn tussen de centrale en je huis, de meestel centrales werken al langer met IDN. De S staat voor Subcriber en is er tussen gekomen toen klanten ook digitaal konden gaan en dus kreeg je subscribers.

 
Dat is dus een duidelijk antwoord.

Het is me nu duidelijk dat het zonder problemen moet werken (en straks telefonisch bereikbaar blijf via de tweede telefoonlijn tijdens het internetten).

Morgen avond naar de primafoon winkel voor het ISDN doe het zelf pakket.

pet123

 
@Black Tiger

De S in ISDN staat niet voor subscriber maar voor service. De totale afkorting betekend Intergrated Service Digital Network.

De digitalisering van het telefoonnetwerk is begonnen in 1985 toen sprak men van IDN. In ongeveer 1990 begon men in de regio Rottedam met de Duitse standaard van ISDN namelijk 1TR6, waarna in 1995 werd overgestapt op euro ISDN ook wel EDSS-1 genoemd. Als je op een ISDN lijn een a/b converter aansluit in de vorm van een door BT genoemde duo-vox / modu-vox / quatro-vox of de laatst geintroduceerde web-vox heb je weer gewoon een analoge lijn. Wel kan het voorkomen dat de belspanning niet voldoende hoog is om een aangesloten apparaat goed te laten werken, deze spanning is namelijk lager dan een gewone analoge lijn. Ook iemand die een analoge lijn heeft wordt omgezet in een digitaal signaal, echter gebeurd dit pas in de wijkcentrale van kpn. De reden hiervoor is dat digitale signalen goedkoper zijn te transporteren dan analoge. Denk hierbij aan compressie technieken eigenlijk het zelfde als in satland en ook met dezelde reden (geld $$$$$ ;) )

Groeten, Sat4me2.

 
@sat4me2, weet je dat zeker?

Ik heb blij Libertel eens een dik boek gelezen over GSM en IDN en ISDN, het ging over de werking van GSM via ISDN en analoge telefooncentrales en hoe dat naar de volgende GSM centrale verliep.

Hierin had men het duidelijk over Integrated Digital Network (centrales onderling) en Integrated Subscribers Digital Network, omdat toen de thuisklanten werden aangesloten.

De S van Services had anders namelijk ook tussen de centrales onderling gebruikt kunnen worden, ik dacht toen ook nog dat het om Services ging, maar volgens de technische handleiding zou het toch om Subscribers gaan, ik zal nog eens zoeken of ik er nog iets over kan vinden. Het is immers toch ook al weer 3 jaar geleden dat ik dat boek voor het laatst gelezen heb.:)

Ohja, je spreekt over EDSS-1, maar enigszins vreemd vind ik dan, dat als ik hier mijn isdn instellingen oproep, dat hier DSS-1 staat, zonder de E, of is dat een vergissing van de capi versie?

Verder zou VN-3 voor Frankrijk zijn CT1 voor Belgie, INS64 voor Japan en 1TR6... deze laatste heeft geen omschrijving dus waarvoor die is weet ik niet.

Met de spanning op de Teles ita a/b (heb ik hier is hetzelfde zoiets als een duovox) heb ik gelukkig geen last gehad met de 3 telefoons en 2 modems die ik er op had. Dit apparaatje heeft dan wel een externe voeding, het is me niet bekend of die uitsluitend voor de a/b adapter is of ook nog spanning voor de uitgangen levert.

 
@BT

Euro ISDN wordt soms afgekort met DSS-1 en soms ook met DSS-1 , maakt niet uit.

En 1TR6 is in gebruik in Duitsland, CT1 in Belgie en Ierland,

NI1, 5ESS in de VS, CR22 in Hongkong, FETEX-150 in Singapore,

TS-013 in Australie.

De adapter zorgt ook voor de spanning op de uitgangen, belankrijk te weten is dat als je een quatrovox overbelast de uitgang opblaast. Wees dus voorzichtig het meerdere toestellen op 1 poort (let op de aansluitfactor deze mag niet meer dan 2.5 zijn). Op een analoge netlijn is dit 5.

Groeten, Sat4me2.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan