foto's van Z-board gebruik zonder JP250

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Viewer

Foto's op de site geplaatst van het z-board gebruik zonder de JP 250 connector.

Dit is een oplossing voor de hobbyist, de professionele oplossing (een adapter, klik & klaar) zal zeer binnenkort toegevoegd worden.

Het doet het Humaxteam goed om te vernemen dat inmiddels een aardig aantal hobbyisten in binnen- en buitenland gelaagd zijn om e.e.a. in elkaar te zetten, mooi !

Tevens is het aantal locaties van winkeliers die nu ook gepatched kunnen aanbieden aanzienlijk toegenomen, mooi ! zij hebben nu zelfs de vrije keuze; niet patchen, laten doen, of zelf doen !

Dat niet iedereen even blij is met de gratis publicaties is duidelijk.

De keuze van het Humaxteam is helder, openheid over de patch.

Indien het Humaxteam de kennis binnen had gehouden en de z-boards had verkocht voor een bedrag dat er zeker voor betaald wordt, waren er enkele tonnen :-0 per week mee verdient, met name in het buitenland.

Gelukkig is dit niet het geval. ;-) de meesten hebben het zelf kunnen maken en een gedeelte heeft het bij het Humaxteam besteld of elders.

Het Humaxteam schaamt zich overigens niet voor de fl. 199,00 inclusief 19% btw. Er is veel gepubliceerd over de werkelijke kosten door het team (een paar tientjes) en een paar uurtjes werk.

De productie is volledig uitbesteedt, en probeer maar eens een echt groot aantal in een korte tijd in elkaar te zetten, te administreren en te verzenden.

Chapeau !

c-ya !

Viewer

 
De kosten vallen toch mee?

De mensen vergeten dat tijd nu eenmaal geld kost en het gemiddelde loon van technise mensen is ongeveer 125 gulden per uur.

Als je er een paar weken mee bezig bent dan tikt het behoorlijk aan en is die 199 gulden uiteindelijk best redelijk gezien de hoeveelheid plezier die je er aan beleeft.

 
Mij hoor je niet klagen over de kosten! Er zijn voldoende alternatieven, we leven in een vrije markteconomie, en voor wie het te duur vindt, die moet het dan zelf goedkoper gaan aanbieden.

Ik begrijp uit het verhaal en de foto's dat er dus absoluut geen verschil is tussen de 5400Z met of zonder connector, behalve dan dat ze die connector gewoon niet gemonteerd hebben. Er zouden ook nog printbaantjes doorgesneden zijn?

Ik hoop dat de easy-to-use oplossing snel beschikbaar is, want de eerste Z's zonder connector worden al uitgeleverd.

 
@viewer,

Ik heb het verhaal ook gelezen ... de moed niet opgeven.

Je mag met opgeheven hoofd rondlopen, want die 199Fl is echt niet meer dan terecht.

Je hebt steeds van in het begin aangegeven dat het veel goedkoper was om de interface zelf te bouwen.

Niets van aantrekken en verder doen, je bent echt goed bezig.

CU

Red

 
Daar ben ik het volledig mee eens. Die prijs is gewoon een gegeven en als je die te duur vind moet je het zeker niet doen. Dat is eigen beslissing.

En ja 199 is misschien op het eerste oog een vrij stevige prijs te noemen maar aan de kant soortgelijke prijzen (iets goedkoper dan) werden bij de eerste Humaxpatch alleen al gevraagd voor het patchen. Dus voor die 5 tientjes extra kan je nu later ook nog patchen als je het zo bekijkt dus dat is redelijk evenredig in prijs te noemen lijkt me.

En ja er is altijd nog die mogelijkheid om zelf dat soldeerding in je handen te nemen.... wel bij het handsvat natuurlijk :):)

 
thanx !

Ik weet dat er veel positieve reacties zijn (mailbox) op het net zijn het helaas overwegend negatieve reacties.

De hobbyisten en resellers zijn 99% blij, de postings die negatief zijn komen slechts van een op één hand te tellen groepje.

Kreeg er een beetje "voetbalstadion-gevoel" van, een heel klein groepje bepaalt de sfeer voor 50.000 mensen die een voetbalwedstrijd willen kijken.

Ik waardeer deze reacties heel erg, nogmaals bedankt !

Viewer.

 
Ergo betekent : dus.

Ik ga naar een winkelier en vraag om een 5400Z.

De winkelier zegt: Die heb ik gepatched voor je klaar staan voor het luttele bedrag van 1079 guldentjes. Zeg ik op mijn beurt nou geeft u maar een ongepatchte versie want die is toch veel goedkoper???

Volgens bovenstaand verhaal zou ik een ongepatchte versie kunnen kopen voor 880 gulden.

Dit klopt dus niet en dat blijkt ook wel want de echte hobbiist knutselt het board zelf in elkaar dank zij topicstarter voor een paar tientjes en als je het zelf niet wil of kan dan kun je een kant en klaar bordje kopen voor 200 piek. Niet interessant voor de hobbiist maar voor de handel.

groeten,

Zeeman.

 
Kijk vieuwer niet iedereen is negatief over de prestatie van he Z board team.

Hoe komt dat? Iedereen mag hier blijkbaar zeggen wat hij vindt.

Elders heeft men waarschijnlijk het gevoel dat als men iets positiefs zegt over jullie dat ie meteen maar prettige kerstdagen moet wensen of een hangslot tegen komt.

(is overigens niet alleen met jou zo)

HET GROTE GELD?????????

Ik vindt het klasse zoals jullie het gedaan hebben

alles eerst vrijgeven zelf voor weinig in elkaar zetten promoten en dan een in elkaar versie uitbrengen voor een redelijke prijs.

Natuurlijk blijft het zo dat er mensen misbruik van de patch zullen blijven maken maar de hobbyist kan nu tegen de handelaar zeggen ach doe maar ongepached of he joh hoe kom je nou aan die prijs

De enige dokter die t receptje kon uitschrijven is een dokter geworden die het ook kan (willen ze hun recepje nog wel nu het medicijn overal vrij te koop is voor een normale prijs)

De afhaal chinees kan ook geholpen worden met een vertaling heb ik net op je site gelezen

ennuhhhh

ff denken

Hier zeg ik verder niks op!!

De wijze waarop jullie dit gedaan hebben ERG GOED

eerst de hobyist en dan een compleet setje voor een acceptabele prijs.

Natuurlijk zijn er mensen niet blij, De doktor die ff thuis kan blijven met zijn koffertje overigens met een vette dikke buik van al die receptjes a resom van 50 piek de afgelopen tijd.

NIET ERG!!!!!!!! tig recepjes (durf niet te rekenen)

Hoop dat jullie kunnen voorkomen dat er weer een monopolie positie onstaat!!!!!!

Blijf het doen zoals jullie het nu doen !

Een voetbal fan die nu klapt voor een doelpunt!!!!

Dat stadion ach, was een uitwedstrijd waar een tegendoelpunt viel.

Niet meer aan denken

VIAVA DE HOBBY

Hoop dat ik hier mijn mening mag uiten (zoals nu) en niet iedere keer een hangslot tegen kom of over prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar moet bazelen>>>>>>

Een ander stadion met enthousiaste hobbyisten?

Blijf hier maar even rondhangen.

AFSLUITING:

Z-board team Top Klasse, 2 petjes af

hummiejan

 
O ja wil liever geen dreigende prive messages ontvangen van board moderators die het niet met me eens zijn

die lees ik niet meer.

Liever meteen mij maar bannen.

Overigens dit is geen opmerking naar dit board toe!!!!!!!!!!!!!!!

(sorry kon het niet nalaten weet iedereen tenminste waarom ik zo naar deed elders)

 
Tja Hummiejan1, wij zijn "elders" niet. Als je de regels leest (want da's best belangrijk hier) zul je dat ook zien, we kunnen streng zijn maar zijn heel rechtvaardig en bieden reactiemogelijkheden voor de gebruikers.

Hier mag iedereen zijn mening geven, over het algemeen liever in de Kletspraat, maar omdat het hier over iets specifieks gaat mag je dit ook hier doen.

Hier zul je echt geen hangslot krijgen vanwege je mening of die moet echt nogal grof zijn opgesteld.

Je zal ook niet vlug een PM krijgen van een moderator, wij modereren over het algemeen openlijk op het board. Indien je de regels hier gelezen hebt, zul je ook zien dat je over een moderatie altijd mag discussieren in de kletspraat of via email, als een en ander maar op een nette manier gaat.

Terugkomend dan op bovenstaand verhaal.

Oke 199,- is duur, en men kan stellen dat een simpel iemand die niet zo met solderen thuis is, dit zelf niet kan maken en dus 199,- zou moeten betalen.

Niets is minder waar. Wij kregen het ook niet klaar gezien de kleine maten en hebben het hier naar een elektronicazaakje gebracht, die het complete printje voor ons in elkaar heeft gezet voor het luttele bedrag van 50,-.

Zelf moesten we dan de dingetjes er op solderen en de gaatjes boren, en zelfs dat kon hij voor ons doen voor iets meer geld.

De 2 boortjes en onderdeeltjes kosten ons bij elkaar het ongehoord grove bedrag van maar liefst 5,-.

Dus zelfs voor minder handige hobbyisten die het zelf niet kunnen doen zijn er goedkopere mogelijkheden dan 199,-.

Ik vind het een uitstekend idee dat de handel er redelijk geld voor moet lappen bij Viewer.

Als er dan mensen zijn die niet verder willen kijken dan hun neus lang is, zijn ze daar zelf bij.

Verder zie ik dit niet als commercieel.

Viewer geeft alle gelegenheid om alles zelf te kunnen doen, geeft alles vrij, en is dus niet zoals anderen wel eens proberen, bezig de zaak voor zichzelf te houden, er eerst aan te verdienen en daarna pas vrij te geven (al dan niet vrijwillig).

Ik vind deze manier, ondanks dat er dan toch aan verdiend wordt een prima manier van handelen omdat het de hobbyisten meteen compleet vrijgegeven wordt enwel gratis.

Mijn zegen heeft ie wat dat betreft.

Uiteraard kunnen mensen hier heel anders over denken, maar als het toch vrij is voor de hobbyisten en niet achter gehouden wordt, zie ik niet echt waar het probleem dan ligt.

Is de handel misschien niet jaloers dat ze er niet eerst flink aan kunnen verdienen?

I rest my case en verder probeer ik me er niet mee te bemoeien.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een klein misverstand, Satwatcher refereerde naar de prijs van de commerciele patch van lang geleden.

Die is er al heel lang niet meer.

Een Humax 5400-Z wordt verkocht (voor zover ik weet) vanaf 950,00 incl. btw oplopend tot circa 1.200,= inclusief btw.

Sommige winkeliers hebben in de prijs een tientje of 5 zitten voor de patch, anderen weer niet omdat ze dit anders oplossen (z-board is een voorbeeld).

Voor eigen gebruik ? gewoon gepatched kopen.

Hobbyist ? lekker z-boardje solderen voor een paar tientjes

Handelaar ? laten patchen door iemand anders, interface kopen, z-board maken of kopen.

Marge is klein hoor op een receiver, verwijt de handelaar niet veel. Als je 500 humaxen wil inkopen moet je dus eerst heel wat tonnen op tafel leggen om ze vervolgens met een BRUTO marge van circa 100 tot 200 piek te verkopen.

De meesten zullen dit inkopen voor circa 750,00 excl. btw en door verkopen voor 880,00 exclusief btw. De consument kost dit dus circa 1.050,= incl. btw wat een hele scherpe prijs is.

Hiermee heb je dan 130,= bruto marge (voor belasting dus), o.k. zul je zeggen, doe dat eens maal 100 receivers per week verkopen, hou je wat over ?? Ja, klopt maar dan had je wel eerst 75.000,= moeten inkopen die week, ondernemen dus.

Ik verwijt de handel niets.

Behouden vaart !

c-ya !

Viewer.

 
MHhhh, weer een handelaar binnen.!!!!!

 
Black tiger,

Fijn om zo'n reaktie te horen

De bijdrage hobby voor hobby en door hobby moet mijns inzien centraal staan.

Als dat niet kan geen probleem maar pretendeer dat dan ook niet.

Velen zullen mijn postings gelezen hebben en omdat de lezers vaak niet de goede informatie hebben een conclusie trekken die niet altijd juist is.

Er is een reden als ik uit mijn panty plof.....

Mede komt dit voort door het feit dat veel van mijn tijd in de hobby wordt gestoken.

Om een door mij niet nader aan te geven reden (insiders weten genoeg) zijn bij mij de haren wel heel erg overeind gaan staan.

Dat was al eerder maar nu helemaal

Het vervelende is dat ik er zelfs geen enkel belang bij heb docg alleen een aantal zaken op de voet volg en gevolgd heb.

We weten allemaal dat achter een aantal gezichten andere gezichten schuilen. Dit is niet erg maar de hobbyist moet daar niet het slacht offer van worden.

Een en ander is al recht gezet in de praktijk voor de hobbyist, dus ik ben weer rustig en blij.

Voor wat betreft kletspraat: Da's leuk zal mijn bijdrage leveren

en voor zover bij deze geeft jouw reaktie mij een goed gevoel.

En Vieuwer: laten we ons nu maar druk maken om andere zaken, lijkt me beter.

Ik ga eens kijken nu of hier leuke postings bij staan.

O ja vieuwer, Je mag bij mij wel ff op de flybridge (ford 225pk TD

22 knopen en drank zat aan boord haha)

VIVA de hobby

 
@Viewer, ik begrijp je reactie over de handelaren, maar dan spreek je over bonafide handelaren en dan is de marge erg klein.

Er zijn er die tussen de 1300 en 1500 vragen voor een gepatchte Humax, terwijl ze voor een ongepatchte maar 1150 vragen, vandaar dat ik er toch deze kanttekeningen bij plaatste.

Uiteraard wil ik niet alle handelaars over een kam scheren en derhalve is het goed dat jouw reactie nog kwam.

Verder wil ik dan ook dit topic sluiten, met de reactie die Hummiejan1 gaf. In deze zaak staat de hobbyist voorop en heeft in elk geval alle keuzemogelijkheden.

En wij gaan hier weer verder met de hobby en andere leuke dingetjes, maar het is toch fijn om te zien dat het zeer wel mogelijk is op het board om gewoon wat kritiek te kunnen geven en een discussie'tje er over te houden.

Veel plezier verder met jullie al dan niet gepatchte Humaxen!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan