uitleg walbanger voor beginner

A

apkay

ik heb vandaag mijn season binnen (ome willem).

er zit geen ext voeding aansluiting op,wel een cardslot.

ik wil nu ook eens beginnen met loggen.

daar ik hier geen ervaring mee heb.

weet wel veel van seca (darksuka,mosc,gw,silver enz)

ben ik op zoek naar een handleiding.

heb wb bermuda v3.8 geinstaleerd,maar begrijp nog

weinig van de log gegevens die ik over het scherm zie gaan.

gebruik een philips 5816 om mee te beginnen.

ga het later wel met mijn hummi doen (als ik het begrijp).

 
Dag Apkay,

Er zijn verschillende faq’s op het net te vinden. Je hebt de “mediaguard musings” van John Macdonald en de seca faq van Roland von Gilead. Hier staat geloof ik 1 irritante fout in bij de ontleding van een commando die wel goed beschreven is bij Macdonald. Ik heb alleen de laatste als file. Met deze documenten kun je vrij vlot de codes ontcijferen. Laat me maar weten of je hem wilt hebben.

Het handigst is om een log file te maken en vervolgens de commando’s 1 voor 1 uit te pluizen. Als je lukraak de documenten leest word je na 3 bladzijden gillend gek.

Tot slot nog een laatste opmerking: Het loggen met wallbanger en zo levert je eigenlijk verder niks op. Je kunt er geen masterkeys mee onderscheppen en je kunt er ook geen maandkeys uithalen. Encrypted keys worden naar de kaart gestuurd, mbv de maandkeys versleuteld en de decrypted keys worden terug gestuurd. Met deze data kun je volgens mij niks. Misschien is er wel software die uit de encrypted en decrypted key de maandkey kan vinden maar het lijkt me sterk dat dat kan.

Als je de keys niet weet en je denkt ze te kunnen vinden door een officiële kaart te loggen….. Dus niet. Wat leuk zou zijn is een software die automatisch keys test. Waarschijnlijk is de maand wel voorbij voordat ie de key gevonden heeft maar het gaat tenslotte om de prestatie.

Any W, het is wel leuk om te zien hoeveel data er heen en weer gestuurd wordt om je tv te kunnen laten kijken.

Groetjes,

Hansadutta

 
Ik kan aan je antwoord zien dat je nog niet veel van loggen begrijpt.

Indien je over de juiste gegevens beschikt kun je dus wel de maandkeys, nieuwe PPUA's en MK01's over je scherm zien vliegen. Ze worden keurig netjes voor je uit de gecrypte boodschappen gedecrypt/gehaald.

Verder kun je de PBM achterhalen van zenders en bijv events uit de gegevens halen die je op de originele kaart kunt proggen.

Als je weet wat je doet is loggen een verrijking van je kennis.

Verder werken de meeste loggers als emulator en laten ze je dus minder snel in de steek dan een goldcard omdat ze beter bestand zijn tegen attacks.

MTB

 
Hoi MTB

Het enige dat wallbanger doet is de keys op het scherm zetten die in je keyfile staan. Als je wallbanger in log mode gebruikt staan er geen maandkeys op je scherm. Waarom denk je dat dat is?

Probeer jij de keys maar eens van een originele kaart te loggen mbv wallbanger. Als het je lukt wil ik wel toegeven dat ik niet weet waar ik mee bezig ben.

Dat de meeste loggers als emulator gebruikt worden is me ook wel duidelijk. Ik vind wallbanger een geweldig programma maar er is toch ook wel een periode geweest dat de reset attacks bijzonder succesvol waren. En het zou me verbazen als wallbanger het eeuwige leven heeft. Er komen tenslotte 3 versies per week bij.

Groetjes,

Hansadutta

 
Toch vreemd dat op deze loggen de enige manier was om ongeveer 1.5 jaar geleden achter de operationele keys en de MK01 en PPUA na (re)activatie te komen. Speciaal hiervoor heb ik de Season2 aangeschaft. Je moet alleen weten hoe het moet. Het decrypten doe je met je eigen kaart en als je de juiste commandos of proggies gebruikt kost dit geen maand maar slechts enkele minuten.

MTB

 
OOk in emulator mode is WB in staat om nieuwe maandkeys op het scherm en in de keyfile plaatsen. Hetzelfde geld voor nieuwe MK01 en PPUA's

MTB

 
hansa dat file wil ik wel hebe.

mischien kom ik dan iets verder?

kom je wel tegen in het heiniken test center:)

 
Hoi Apkay

Vanavond ben ik in het testcenter te vinden. Ik neem de papieren wel mee. Dan heb je ze allebei. Daar kom jij wel uit.

Het is mij niet bekend of je de mk01 en de ppua kan loggen met wallbanger. Van andere progjes heb ik wel gehoord dat het kan maar die ben ik nooit tegengekomen. Ik heb geen activering kunnen loggen. Niet dat dat tegenwoordig nog een probleem is want meerdere wegen leiden naar rome.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je zonder mk01 en ppua nog steeds de keys met de hand moet blijven invullen en dat het dan een beetje onzin is om je pentium te laten draaien terwijl een pic hetzelfde kan. En laat ik nou zo'n arme sukkellaar zijn met alleen mijn eigen mk01 ter beschikking.

Groetjes

Hansadutta

 
Je kunt met WB een MK01 en PPUA loggen als je de serial (UA) hebt en de MK00 van desbetreffende provider. Lees je eigen MOSC maar eens uit en vraag om een reactivatie bij Canal+

De buitenlandse clonen kunnen dit ook maar je belt een beetje moeilijk op naar Spanje (een kennis zou dit wel kunnen)

Ditzelfde kun je met Windecrypt 1.09 doen. Je kunt hier per provider een UA ingeven en alle keys. Werkt perfect. Bij WB moet je bij providers aangeven op welke provider je een MK01 update verwacht.

Dit werkt dus in EMU mode met keys op de goede plekken ingevuld.

Om je eigen kaartje te loggen met een season2 heb je proggie keyextractor nodig. Dit is een proggie wat in een dos box loopt, hier zie je alle commandos aan je eigen kaartje voorbij komen. Deze worden opgeslagen en met een simpel doscomando en de phoenix ros je hierna de MK's eruit. Begin eerst meaar met een gewone 0c,0d en 0e update. Vraag hierna een reactivatie aan. Heb je metteen een spare MK01 en PPUA en je kunt dit trucje 2 weken loggen.

Dezelfde zou je ook met de logfile van je eigen kaartje uit WB in COCdec of Cardmaster2000 kunnen doen. Roland van Gilead eerst bestuderen en alle info hierover en je komt dan een heel eind. Het is goed voor je algemene Seca kennis en voor de toekomst als er superencryptie komt.

Dus zeg nooit dat het niet kan als je het niet weet.

Thats all fooks

MTB

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan