3310 geeft (contact service) in display

A

apkay

deze is nat geweest,maar (werkt) nu weer.

alleen als ik het toestel aan zet,komt er in het display

contact service.

heb met een fm kabel wel contact met het toestel,

maar kan alleen de info (imei enz) uitlezen.

is dit nog optelossen,of moet ie naar een doctor?

wat ook niet wil is de batt laden via netadaptor in toestel?

heb deze via een ander toestel geladen.

 
Bekijk de print eens met een loep Apkay of er nergens tussen de icpootjes een soort aanslag zit wat is achter gebleven doordat er water op de print is gekomen.

Er is een spray voor om de print te reinigen maar meestal is het zo dat hoe langer je wacht om de print te reinigen na dat er water is opgekomen hoe meer de kans is dat je telefoon niet meer werkt.

Remco

 
Remco, weet je misschien een oplossing voor dit probleem.

Van een kennis van me is met het toestel zelfde gebeurd, mee gewassen in de machine, laten drogen, en toestel heeft het daarna nog zeker een maand goed gedaan totdat ie opeens op contact service sprong.

Toestel was leeg gelopen, heeft hem toen weer opgeladen, daarna aangezet en kreeg toen "contact service".

In tegenstelling tot bovenstaande vraagsteller, doet dit toestel wel nog opladen, ik kon ook nog de deelflash er op pompen, maar daarna kwam ie ook nog altijd met contact service.

Is dit nog te repareren op een of andere wijze? Of is hier toch iets aan de elektronica (vuiltje, doorverbindingen of zoiets) zoals je boven schreef?

 
Hoi BT,

Als een telefoon waterschade heeft gehad kan heb je kans dat er nog wat pinnen van ic's aangetast zijn wat je niet kunt zien.

Ik maak het altijd schoon met isopropanol (soms dompel ik de hele print erin en maak hem droog met hete lucht).

Er is hiervoor ook een speciaal cleaning bad met vloeistof maar dat staat nog op mijn verlanglijst.

Ook kun je een full flash doen met een virgen eeprom en daarna met eeprom tools faid calculeren en eeprom reset.

Heb je dan nog geen resultaat dan heb je een hardware probleem en dat kun je meestal vinden met Wintesla die een zelftest optie heeft en aangeeft welk ic defect is.

Wat ook wel eens helpt is met smd flux en hete lucht de print schoonmaken waar je nog water resten ziet,en onder bv het cobba ic die dmv tin bolletjes op de print zit gesoldeerd.

Meestal is waterschade een probleem waar je nooit garantie op kan geven want wat je zelf al merkt,hij doet het een tijd en daarna niet meer.

@Apkay

Als je je toestel uitleest met nokia tool zie je dan allemaal 0000 bij de locks?

 
Hmmz... ik heb nu gemerkt dat ie toch niet echt lekker laden wil.

Aan een full virgin flash heb ik zelf ook al gedacht, maar van dat toestel heb ik er geen meer helaas.

Of zijn die zo ergens te downloaden?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan