gepatchte ftv 5600 naar allcam?

P

poppp1

Is het ook mogelijk om een ftv5600 waar de Firmware HIC10306-06 van humax 5400 opstaat te patchen naar de alom bekende 3.2 allcam?

Alvast bedankt.

Gr. Richard

 
Hier zijn nog geen berichten over gepost dus ik denk dat het niet lukt of het is niet publiek gemaakt.

Maar het zou groot nieuws zijn als plotseling blijkt dat je de 5600 wel kunt patchen!!

 
Hardwarematig is de ftv5600(want de firmware van de 5400 past erop) toch het zelfde als de 5400, dan zou je toch ook de allcam patch er moeten kunnen zetten?

Het is maar een theorietje.

Gr. Poppp1

 
Als je een 5600 tot je beschikking heb zou ik het proberen.

Helaas heb ik hier alleen maar de 5400 staan.

Je zal wel een revolutie ontketenen als het je lukt!!

 
Bij de site van het (unofficial) Humax-team staat inderdaad software om de 5600 te laten werken met de 5400Patch. Maar je bereikt daar alleen mee dat je de settings van een 5400 kunt inladen, en als extra dus open Tv hebt. Uiteraard kun je daar geen extra zenders door ontvangen, aangezien een 5600 geen decoder aan boord heeft.

 
Om nog ff een (iets minder) belangrijk detail niet te vergeten, de 5600 heeft geen interne cam!!!!!

De Humax VACI 5300 lijkt me een beter alternatief, alleen heb ik hier (vreemd genoeg) niks over gelezen!

Grtz Mike

 
heb er wel eens iets over gelezen, en daar werd gezegt dat er in de 5400 een irdeto chip zit dus dat het niet gaat om de 5300 irdeto te laten doen.

maar zoals ik al zeg heb het alleen gelezen.

groeten blokker

 
@ Mike, zoals ik al zei: "Uiteraard kun je daar geen extra zenders door ontvangen, aangezien een 5600 geen decoder aan boord heeft."

En van de 5300 een 5400 maken, dat topic hadden we al afgesloten in deze thread: http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=3065

En die Irdeto chip heb ik inderdaad zien zitten op het mainboard, onmogelijk bijna om die in een 5300 te solderen, het is zo'n 100-pens ding (ik heb ze niet allemaal geteld...)

 
Wat volgens mij wel mogelijk moet zijn is een 5300 (viaccess) te veranderen in een 5500 (nagra), omdat bij mijn weten die scramblingsystemen volledig in de soft zijn geïmplementeerd.

 
Dat is eigenlijk ook wel een interessant gegeven Denktenk, de 5500 is zo'n 100 tot 150 gulden duurder dan de 5300.

En als je toevallig een nagravision ontvanger nodig heb kun je toch weer een paar centen uitsparen en daar weer een viacces CI voor aanschaffen.

Maar als inderdaad de software de decoder aanstuurt moet het ook mogelijk zijn om beide codeersystemen te laten werken in de 5300 doormiddel van een softwarepatch.

Tenslotte gaat het met de 5400 ook goed.

 
ik heb een 5300 allcampatch gedownload.

probeer hem in een vaci5300 te laden met winoak04,

maar krijg in display e-1d.

misschien fake file?

 
5300 patch-file is van mei....als die goed was geweest hadden we daar vast al wel wat over gehoord.....

Trouwens een all-cam patch op een software-matige via-cam lijkt me wat vergezocht..

Maar goed, we hebben in het verleden wel es vaker gezegt: Kan nooit...en nooit kwam toch..

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan