ikkeweer

V

vladimir

Heren,

Ik weet niet goed waar ik deze post moet zetten Hard of software.

Ongeveer een week geleden heb ik mijn lap top terug gekregen en er zit een nieuw moederboard in. De lap top doet iets meer dan daar voor maar kan er tot op dit moment geen moer mee doen.

Wat voor programmaatje ik ook op start (cardwriter, chipCat, IC prog enz. enz.) het bestaat niet dat de 24lc16 aan kan spreken. Bij cartwriter zie ik dat de loader via com1 goed gaat, daarna knalt hij gewoon de com poort dicht? Willem gebeld en op zijn aanraden de laatste versie cartwr 1.70 opgehaald en de jumper van de cristallen omgezet maar tevergeefs.

Met Mkfind aan het stoeien geweest als ik de soft versie er uit wil halen komt hij 8 van de 10 heer met de melding time out af stellen. En als dat goed staat loop hij tot de eerste prov. En dat duuzend ffffjes met de melding unnone replay from card. Dit laatste is een verbetering sinds de vorige keer.

Ook de kale versie van win98 erop gezet …………….

Ik ben ten einde raad. Ik heb er wat voor over als iemand mij hierbij een zou willen helpen. Het maakt mij niet uit waar ik naar toe moet rijden.

Alvast bedankt!!!!

Vadimir

 
Ja je zit hier goed in dit forum.

Phew, apart probleempje. Je gebruikt toch wel 3.5mHz op je programmer he?

Wat nogal eens wil helpen is alle energiebeheer van de laptop uit te zetten, dus de volle spanning laten leveren zodat de compoorten ook de volle spanning kunnen trekken.

Misschien ligt het probleem aan je programmer, zou ook kunnen.

 
Vladimir, gaat het op een 'normale' pc wel goed?

Als je dan diezelfde problemen blijft houden dan heb je kans dat je programmer niet helemaal in orde is.

 
Bt, alles geprobeerd 3.6, 6 MHz jumpers verzet op willen zijn aanraden. Enz enz

In de bios en sofware matig de energie beheer uit gezet. Mag allemaal geen baat hebben.

Programmer??? Ik weet het niet ik ga er vanuit dat het getest is voor het de deur uit gaat.

Ik heb geen verstand van elektronica het enige wat ik kan constateren is of er optisch iets kapot kan zijn en eenvoudige meethandelingen verrichten.

Drz, dit is een overzicht met bevindingen:

800MHz pentium III Chipcat, ok maar ik moet dan wel de jumper over zetten van de cristallen.

Het progje van willen 24c16 krijg ik bij het verifiëren een error.

Mkfind werkt goed, alles komt zonder proleen eruit.

166MHz oude pc werkt het progej van willen 24c16 perfekt en icprog enz.

Loggen op de lap top gaat naar mijn mening ook goed Maaaar alleen met wallbanger.

Ik heb ook logger progjes geprobeerd, hbemu en andere die het ook niet doen. Je begrijpt natuurlijk dat ik niet zeker kan zeggen of het mijn foet is of het aan de lap top ligt.

Uren dagen en nachten ben ik aan het klooien. Zonder resultaat. Het zou wel eens leuk zijn om een resultaatje te boeken.

Ik zal de vp2 wel opsturen maar of het helpt “?” Ik weet het niet.

Gr Vladimr

 
GRRRRRRRRR VERKOCHT

Kweet niet wat ik er mee moet doen. Het is heel jammer

Een goede raad van mijn kant: Voor je een lap top koopt neem een cd mee met de progjes en software test hem ter plekke!

Gr Vladimir

 
Vaak onstaan er bij laptops problemen omdat de uitgangsspanningen op de com-poort lager liggen als bij een normale pc. Een standaard RS232 buffer (bijv. MAX232) heeft hier geen problemen mee, maar de meeste programmertjes die ik bestudeerd heb hebben deze buffers weggelaten om zo weinig mogelijk componenten te gebruiken. Sterker nog: vaak wordt de programmeerspanning uit de com-poort getrokken. Een voltje te laag en je ic-tje wil zich niet meer laten programmeren.

Dreeke

 
De spanningen kloppen inderdaad volgens de specs voor een RS232 verbinding. Echter: somminge programmers gaan ervan uit dat deze spanningen tussen +7V en -7V liggen om aan een programmeerspanning van 14V te komen. Als het spanningsverschil lager is, dan kan het te programmeren ic afhaken.

Dreeke

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan