RTBF (Belgium)

S

satdigital

Ter info :

Onderstaand bericht gelezen betreffende de start van de RTBF

voor de 26 november 2001

DE RTBF kondigd hun eerste uitzendingen aan via satelliet onder de naam RTBF.

De eerste uitzendingen zouden voorzien zijn op maandag 26 november 2001 op ASTRA 1H ( 12,610 ghz, pol V, SR 22000, FEC 5/6, PID V 48, PID A 49) en MPEG-2/Clair.

 
Hoe en ik maar denken dat die er geen poen voor hadden om op sat te gaan :biggrin:

 
Dat zou leuk zijn. Ik heb vlug een emailtje naar ze gestuurd (in mijn beste Frans uiteraard), want daar wil ik wel even bevestiging van hebben uit goede bron.

 
zou leuk zijn mocht je hier effe het antwoord posten.

 
c'est pas mal..

Frans leren gaat een stukje makkelijker als je eerst naar Waalse zenders luistert, die praten niet zo snel ;)

Vroeger kon je hier leuke radio's ontvangen met een beetje flinke antenne. Vooral op zondagmiddag zat er een station uit Verviers wat veel italo uitzond..

 
Wie weet, kan ik Radio 21 ook weer ontvangen. Dat gaat hier in het midden van het land bijster slecht. Voorheen ontving ik alles per eigen antenne, tot Frankrijk toe ... Maar gelukkig kan ik via de schotel alle zenders gewoon krijgen (en meer dan dat). Het is alleen minder spectaculair...

 
Monsieur,

Nous avons bien reçu votre message et vous remercions de l'intérêt que vous portez à nos programmes.

RTBF Sat sera disponible sur SES Astra (fréquence 12610, polarisation verticale) à partir du lundi 26 novembre 2001.

Cette chaîne diffusera les productions propres de la RTBF (JT, débats, magazines, etc) à l'exclusion des programmes achetés pour lesquels nous ne disposons pas des droits internationaux.

RTBF Sat sera diffusé en clair et en numérique.

Vous trouverez prochainement les informations relatives aux programmes de RTBF Sat sur notre site Internet.

Nous vous prions de croire, Monsieur, à l'assurance de nos sentiments les meilleurs.

Jammer genoeg alleen hun eigen produkties

 
Ja das toch al een stap.

Maar gelijkaardige uitzendingen zijn er al op TV5.

Ook gezien door anderenklik hier

 
Ja maar dit is echt maar een klein deel van hun uitzendingen, TV5 wordt ook gebruikt door verschillende andere franstalige zenders

 
Ik hoef mijn mailtje van de RTBF (vandaag binnen) er niet meer bij te zetten. De gegevens die ik had vermeld worden als "geheel en al correct" bevestigd. En die gegevens hebben we dus al.

 
Wordt RTBF voor Vlaanderen (ook Belgische belastingbetalers) Nederlands ondertiteld????

(al was het via teletext)

Groeten,

Braamsluiper

 
Originally posted by braamsluiper Wordt RTBF voor Vlaanderen (ook Belgische belastingbetalers) Nederlands ondertiteld????

 


(al was het via teletext)


 


Groeten,



Braamsluiper

Gaat gebeuren zodra de VRT voor Franse ondertiteling zorgt -:)

 
Wanneer gaan we de kabel kunnen buiten gooien ?

Zal de Belgskens nog teveel kosten omdat allemaal te realiseren zoals bij onze noorderburen.

 
Ik heb hem even hier naartoe verhuist vanuit Nieuws en Info omdat het nieuws er eigenlijk al een beetje vanaf is.

Op verzoek kan ik hem ook verplaatsen naar het Belgenland forum.

 
Ik denk dat er niet veel meer zal op volgen.

Wat de kat uit de boom kijken nu en wachten op de volgende stap :)

 
1 van de ongecodeerde testbeelden is vervangen door een Promo van RTBF Satellite. U kunt deze vinden op de frequentie 12610 v, 5/6, 22000.

pet123

 
RTBF hebben we nu ,maar waar zijn hun feeds om naar voetbal te kijken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan