diseqc stuk

M

Matrix

Ik heb 2 jaar lang een 4 voudige diseqc van Global Communications (zwart plastic doosje) gebruikt, laatst was hij stuk, hij schakelde niet meer tussen de verschillende satellieten.

nu heb ik er een nieuwe van het zelfde merk (alleen 2 ipv 4 omdat ik toch maar 2 satellieten hier kan zien). Deze doet het goed.

mijn oude doet het ook niet goed bij een kennis van mij.

heeft iemand heir toevallig ervaring mee aan wat er stuk kan zijn?? (hij hing altijd binnen in de garage) er zit geloof ik wel een e(e)prom in.

Matrix

 
kan alles zijn, static is een van de grootte boosdoeners voor zulke snufjes.

Ook hangt het natuurlijk af van met welk toestel je werkt.

Onlangs had ik het probleem dat de vier switch niet meer werkte naar behoren.

De ene keer kon ik ontvangen op ingang 2 en dan niet op 3 of 4.

De andere keer niet op 2 maar dan wel 3 of 4.

De oorzaak zat hem gewoon in de software van de humax.

maar om nu terug te komen op jouw vraag kan ik zeggen dat niet zo gemakkelijk is om er eentje te repareren; meestal zijn de componenten die moeten vervangen worden niet zo vrij te vinden.

Ik houd het bij een nieuwe is natuurlijk niet altijd goedkoop maar hier kost dit voor een 4 switch om en bij de 50 fl.

 
Hallo, ik heb zelf ook een Diseqc switch van dit type gehad, hij heeft het welgeteld drie uur gedaan (en ging stuk op een zaterdagavond om 20.00 uur :sad: :( ) Helemaal nix deed ie meer. Hij wou op een of andere manier niet meer schakelen, bleef alleen op positie 2 staan. Ook op andere ontvangers geprobeerd, maar ook hier hetzelfde resultaat.

Ik dus dat ding open... maar ik kon nix vinden. Maar teruggegaan naar mn leverancier en die heeft hem weer opgestuurd naar de groothandel/importeur. Bleek wel defect en ik kon "gratis" een ander uitzoeken maar ze wouden niet zeggen wat het was.

Kheb nu een Johnson (met 4 aansluitingen) en die draait alweer twee jaar in weer en wind!

:biggrin: greetings HurryBird :biggrin:

 
Ik had toen een nieuwe gekocht dus (toch maar 4 voudig, zelfde merk).

Nu ist ie weer stuk............. :sad:((((((((((((

Ik breng hem vanmiddag terug naar de winkel, en ga om een ander merk disecq vragen, want dit is echt waardeloos. (hopelijk zit er nog garantie op, want garantie is die winkel niet echt goed in.)

Dus tip voor iedereen, koop geen disecq van het merk global Communications (behalve dan als je geld over hebt).

Matrix

 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ook zo'n zwart doosje met een kleine zilverkleurige 4 diseqc er in.

Maar ik had een goede leverancier, ding was bijna een jaar oud en ik heb een duurdere, dikkere 4-diseqc in de plaats gekregen gezien er vaker problemen waren met deze zwarte doosjes.

Deze nieuwe is echt beduidend dikker, schijnt betere kwaliteit te zijn (merk ben ik ff vergeten), ook 4 diseqc dus en het diseqc adres zit bij deze niet op 10 maar op 15 volgens de handleiding, alhoewel hij op 10 ook goed werkt.

 
Een kennis van mij z'n disecq was ook al stuk (ook zelfde merk). De winkelier zal volgende week als de vertegenwoordiger komt dit probleem aankaarten en vragen om een ander merk. Ik krijg dan ook een nieuwe van hem (gelukkig).

Matrix

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan