Windows XP en funprom244

  • Topic starter satfreakholl
  • Startdatum
S

satfreakholl

wie kent dit probleem ..?funprom244 start wel goed op met windows xp.

maar als je gaat proggen komt de melding..

dlportio.sys device driver not loaded . pot i/o wil not have effect

in de help txt van funprom staat het volgende.

Installing on Windows NT

The first time you start FunProm, you will get a message

that the port driver cannot be initialized. If you are logged

in with Administrator privileges, you should select

“system | Install NT Port Drivers”. FunProm will then try

to install the drivers needed for the application. After

rebooting, FunProm should be up running.

Maar hoe zou dat bij windows xp gaan ..

b.v.d martin

 
In windows 2000 had ik ook dat probleem, ik heb het met een hoop gedoe opgelost.

Om te beginnen installeer ik totalio, daarna funprom.

Dan een snelkoppeling maken naar funprom en in de eigenschappen van de snelkoppelink de compatibility mode zetten op win98.

Dan opstarten via de snelkoppeling en het werkt (bij mij)

 
Die totalio is een poortdriver die ervoor zorgt dat directe toegang tot de compoort mogelijk wordt. Normaal laat w2k dat niet toe.

Waar hij te vinden is weet ik zo snel even niet, maar als je hem niet kunt vinden mail je me maar even dan stuur ik hem wel.

 
Duck ik heb alle modes in xp geprobeerd win95 win98 nt5 win2000 helaas werkt het nog steeds niet.. activ zou jij mij dat progje willen mailen kijken of ik daar mee verder kom

martin satfreakholl@hetnet.nl

 
@ Satfreak,

Nadat ik XP over m'n oude windows had geladen moest Funprom244 opnieuw op de PC worden geinstalleerd, ik heb toen voor de NT installatie gekozen. Het werkte niet meteen goed omdat ik nog geen printer had geinstalleerd, nadat de printer herkend was door XP (printer aanzetten en PC opnieuw starten) werkte Funprom ook.

Op het moment dat ik ga proggen komt er een menutje met de vraag verify during programming of iets dergelijks, ik moet hier NEE kiezen want als ik op JA klik gaat het mis.

succes

 
Nu werkt het toch nog nadat ik de nt drivers gebruikte en funprog opstart in de windows NT mode.. het had al eerder kunnen werken als ik gemerkt had dat de kaart niet helemaal goed in de programmer zat..niet zo slim van mijzelf

bedankt voor jullie hulp

martin

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan