Zilverkaart probleem

S

Satslope

Voor degenen die een zilverkaart (pic2) in een originele secadoos steken: als het niet werkt moet je van de meest rechtse kontakten (gezien zoals je de kaart invoert) een stukje afplakken.

Als je goed kijkt zie je krasjes in het metaal van de pads. Op de meest rechtse staan 2 krasjes en dat geeft bij mij problemen.

Een stukje isolatietape werkt.. ;-)

 
Hoi satslope,

ik heb ook problemen met de silvercard. Mischien dat je me een eindje op weg kan helpen. Heb een ad 3000 ip met aston cam 1.00. Ik krijg de silvercard volgens mij wel goed geprogd maar ik krijg geen beeld, overigens ook niet steek smartcard in reader of zoiets. Ook kom ik niet in mijn cam menu als de silvercard erin zit.

Op de spaanse boarden gelezen dat je alleen maar de pic hoeft te progge, heb ik gedaan en niks. prog met een multiprog 2000 en de software die ik heb geprobeerd zijn 2stone, ic-prog, matrixstudio, cardwriter. Ik kom er niet meer uit.

Als ik de culluh file aanpas met mijn gegevens en ze prog met een eeprom of alleen de aangepaste pic van culluh prog maakt dit niks uit, beeld blijft uit.

HELP, ik kom er niet uit.

grtz Salu2

 
Als ik de pic programeer krijg ik met IC-prog aan het eind "Verify failed at addree 0000h.

Wie kan mij vertellen wat er fout gaat. Ik zit vanaf gisteren middag te kloten vanacht tot half vier en vanaf vanmorgen tien uur weer bezig, ik overweeg zelfmoord hahaha

wie kan mij een uitleg geven over b.v. de settings in IC prog of waar zit deze Verify Failed in?

 
Met die Zilvercard heb ik erg veel problemen gehad, zo erg dat ik hem eens naar ome Willem heb teruggestuurd die hem fijn weer terugstuurde met de mededeling dat hij echt niet kapot was. Hetgeen ook het geval bleek. Duwgati en anderen leveren sowieso een handleiding. Die kun je natuurlijk ook eens nakijken.

De volgende truc is nog niet bekend maar werkt in ieder geval bij mij.

Ik gebruik Cardwriter 1.75 om de Pic in te laden. Derhalve wordt het vakje "eeprom" niet aangevinkt.

Vervolgens gebruik ik picbinded (ik heb 1.30 en 1.36 getest) om de eeprom te beschrijven. Alles met een VP20.

En daarin zit hem de grap: de eeprom kan *alleen* beschreven worden als ik de VP20 op de Atmel stand zet. Ik zet verder de 3/6 Mhz jumper op 6 Mhz. (In een Silvercard zit helemaal geen Atmel uiteraard.)

Als je er zeker van wilt zijn dat je jumpers goed staan dan moet je eerst de seriele connector aan je rechterhand leggen(en de grote switch dus bovenaan). De drie junpers daaronder moeten dan allemaal op de laatste 2 contacten staan (dus: allemaal naar rechts).

O... en die grote jumper in Phoenix mode (naar boven) zetten!

Ik heb er vier weken over gedaan op dit idee te komen, hopelijk redt het anderen van de zelfmoord.

 
Wat ik lastig vond is dat je nergens kunt vinden hoe al die fuses moeten staan.

Uiteindelijk bleek de zaak zowat allemaal op OFF te moeten, behalve eentje die schrijven in de interne eeprom mogelijk maakt.

De file van duwgati daar heb ik tot nu toe geen succes mee gehad, die van darkmosc heb ik wel draaiende.

De grap is dat je em inderdaad alleen in de PIC progt. Daarna heb je een fabrieksnieuwe seca kaart.

In een van de docs staat de cardkey, en als je die gebruikt om in High mode het UA te schrijven en een key op prov.0 dan kun je em daarna in normal mode zetten.

Vervolgens ga je de providers inrichten.

Overigens iets ontdekt: als je in ic-prog alleen de fuses wilt schrijven dan gaat bij mij de compoort dicht.

Cardwriter kan dat wel, maar dan moet je de vinkjes bij eeprom en de bovenste weghalen. (middelste is van de fuses).

Daarmee kon ik wat stoeien met die dingen.

Een progje wat je kan helpen met personaliseren is sce224 van Roland von Gilead. (en uiteraard ook de seca faq van hem)

Wat ik jammer vind is dat het proggen van die 16F877 zo lang duurt.

Inmiddels ook een funkaart met seca, dat ging wat soepeler maar ik denk dat die nep-mosc files beter zijn. Mosc-as kon ik wel lezen via de programmer en dan viel me op dat als je em een keer reset en je leest de records, hij deze niet maskeert. daarna wel. Deze bug zit niet in de originele kaart ;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan