Kapot of te reanimeren

P

pepper

Mijn vertrouwde humax heeft het begeven. Ik heb plots een knipperend plat streepsje in het display. Ik had hem voor de eerste keer sinds maanden weer eens standby gezet en bij het proberen aan te zetten kreeg ik het knipperende display.

Herkend iemand dit of is er een mogelijkheid om mijn hummie weer te reanimeren

 
Waarschijnlijk ook probleem met de voeding. zet hem achteraan eens uit en laat hem eerst eens volledig afkoelen, grote kans dat hij het terug doet. Heb hier hetzelfde probleem gehad.

Groeten,

exDumber

 
Als het bovenstaande niet werkt, kun je ook nog eens de stekker uit het stopcontact halen en een minuut of 5 laten staan.

Dan stekker er weerin en humi opstarten, mogelijk dat het dan wel goed gaat, anders nog eens herhalen en de humi na de 5 minuten ligt laten schrikken, door hem een tikje te geven, werkt hier goed.

Het probleem zit zeker in de voeding, maar de mijne is voor reparatie naar de fabriek terug geweest, gevolg :

ik was mijn humi 6 weken kwijt en na een halve dag vertoonde die het zelfde mankement, dus 6 weken zonder humi en weer ergenis.

volgens mede-hobbyisten zit het in elco's: c15 - c16 en c9.

Als je deze vervangt zou het probleem opgelost zijn, echter ik heb dit tot op heden nog niet gedaan........

Ik hoop dat je hier iets mee kunt

veel sucses ermee

 
Op ander board kwam de oplossing om met een fohn de voeding warm te stoken. Dit gedaan en mijn hummie sprong weer spontaan aan.

Bedankt voor de reactie

 
Eigenlijk moet je met behulp van een fohn en een spuitbus

kalte -42graden spray proberen om door af te koelen op bepaalde plaatsen en te verhitten het probleem te lokaliseren.

Scooby Doei

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan