Wie herkent dit systeem

  • Topic starter drlivingstoned
  • Startdatum
D

drlivingstoned

Op 2,4 Ghz kom je wel eens wat leuke signalen tegen. Zoals beelden van de heli van de politie. Helaas was een tijdje geleden (tijdens de spektaculaire tunnel actie) dit beeld gescrambled. Ik heb wat screenshots op een pagina gezet (de bewegende beelden werken nog niet (server probleempjes) maar de .jpg-tjes geven al een goede indruk). Wie herkent dit codeersysteem en heeft er meer info ????

Beelden (gecodeerd) directe link :

http:\\tunnel.drlivingstoned.com

De startpagina van de website (handig om de bedoeling van mijn vraag te doorgronden)

http:\\zulu00.drlivingstoned.com

De leverancier van het spul

http:\\http://www.agema.com

ALvast bedankt voor de reacties

 
Hoi,

Ik vindt het wel heel erg veel op videocrypt lijken.

Mischien een wilde-gok, maar hang er eens een VC1 decodertje aan.

Als het echt zo is zal het deco`tje om een kaart vragen.....

Het is zeker een line CUT -> ROTATE -> PASTE systeem.

Nu ik aan het typen ben, bedenk ik het volgende, er zijn progjes die dit bij soort beelden (bewegend en stilstaand) de lijnen weer op juiste plaats zetten.

Van oorsprong bedoeld voor VC1 &2 maar mischien dat ze hier ook iets mee kunnen aanvangen.

Mogenlijk dat iemand nog een link naar een dergelijk progje heeft..

Groetjes,

Erik.

 
Het kan ook d-mac zijn of een variant van het analoge syster systeem.

Maar als ik jou was zou ik er inderdaad een VC1/2 decodertje aan hangen om even te proberen.

Als je geluk hebt is het misschien is soft VC gecodeerd en dat wil zeggen dat je er niet eens een kaartje voor nodig hebt.

 
Bij dit soort systemen om een analoog beeld te coderen staan de stuursignalen in de VBI (waar normaal teletext staat). Als je daar een screendumpje van zou kunnen maken dan herken ik (het meestal) wel.

 
Hoe doe ik dat ???

De TV op teletekst zetten en dan maar wachten ???

het vervelende is dat ik alles op gewoon VHS heb opgenomen. ALs ik een VHS band afspeel dan kun je geen Teletekst meer ontcijferen. met een SVHS gaat dat wel.

Is deze informatie dus nog te achterhalen of ben ik te laat ..

pee esje ... weet iemand nog software waarmee ik via een videokaart een poging kan wagen ???

 
@drlivingstoned

Kijk hier ook op 2400 MHz, dus 13cm band. Het is geen videocrypt. Heb ik allang geprobeerd. Woon hier ook vlakbij utrecht en zag gisteravond op 2387 dat gecodeerde signaal. Zou het niet gewoon zijn omdat jij alles op het web zet. Dat is niet de bedoeling van hun. Maar ja, die discussie heb ik al eens gehad met jouw. Waarom zouden ze opeens met hun eigenlijk al verouderde apparatuur gaan coderen. Omdat er te veel derden het zien. Het is leuk dat wij met een s-band convertertje kunnen meekijken, maar als een groot gedeelte van de beelden ook op internet te zien is, is het gauw over metde pret. Als ik een oplossing weet dan zou jij de laatste zijn die het hoort....

Groetsels Hendrik,

 
Videocrypt werkt niet. Allang geprobeerd. Als ik een oplossing weet dan zal jij de laatste zijn die het weet. Zet toch niks op internet neer. Dan is het gauw afgelopen met het kijkplezier. Dat blijkt wel. Maar ja, ben niet de eerste die dat zegt.

Groetsels Hendrik

 
Bedankt voor je reactie ... tsja jammer. Het was ook wel erg simpel geweest als het zo was.

Toch even het volgende .. sommige mensen denken inderdaad dat ik de gene ben die de KLPD wijst op hun kwetsbaarheid door de boel op het web te zetten. Wie het kwartaalblad "repeater" leest kon twee jaar geleden al lezen dat de heli te ontvangen was (met foto's en frequenties... door dit artikeltje ben ik ook begonnen) . Sterker nog, omdat de heli op de zelfde frequentie te ontvangen is als de repeater in amersfoort hebben de zendamateur verenigingen al ruim twee jaar geleden een officiele klacht ingediend en de KLPD geconfronteerd met hun eigen beelden. Daarmee vergeleken is mijn website met een paar hits per dag weinig nieuws. Ik ben het wel deels met je eens dat je geen slapende honden moet wakker maken, maar als de honden al door de amateurverenigingen zijn wakker geschopt dan maakt dat ook weinig uit. Het digitaliseren is een logisch gevolg van de professionalisering van de KLPD en niet het werk van hobbyisten.

Edoch ... zoals je zegt is dit niets nieuws. Toch bedankt voor je reactie en mocht je wat ontdekken dan houdt ik me toch aanbevolen. Ik heb er best wat voor over en bedenk dat het publiceren van ge(-de)codeerde beelden WEL strafbaar is !! Daarnaast zijn afspraken altijd te maken...

Maar nogmaals geef mij svp niet de schuld van het onvermijdelijke.

Bedankt voor je reactie !!

Groetjes DrLivingstoned

 
Ben ook lid van Repeater...... CCH MEDIA

Maar wie leest nu eigenlijk de repeater. De "zendamateurs."

Maar ja, het is een feit dat het er 2 jaar geleden instond.

 
De jongens van Pi6ALK hebben zelfs een aantal keer de live beelden op de satelliet gezet ... kon heel europa meekijken :)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan