Dikke problemen

E

espagnol60

Hoi allemaal

Sinds gisteren kan ik niet meer op het Satfunboard geraken en ben ik verplicht om netscape te gebruiken,wat een hele verandering is .Heeft nog iemand deze problemen, dat ze niet meer via internet explorer op het satellite fun board geraken?? als ik het wil doen krijg ik steeds een INDEX.PhP download waarmee niks te doen is.

Dus iedere raad is welkom.

 
yep kan gebeuren.....

Niet erg probleem is zo op te lossen.

Go to advance instellingen en vink beide instellingen aan op HTTP 1.1

Dat is het, suc6

 
Nu je dat zegt van http1.1 valt me ook in wat het kan zijn.

Gisteren is een instelling gewijzigd waarvan ik vergeten was dat ik die gedaan had. Deze zou moeten worgen dat de pagina's iets sneller geladen worden. Komisch dat typisch IE hier weer last van moet hebben.;)

 
En als je via een proxy draait, zet die dan ff uit...

 
Nieuwe users weten dit echter allemaal niet.

Derhalve heb ik betreffende setting weer teruggezet, weet echter niet of dit inderdaad ook de oorzaak was.

Kan iemand even proberen met een proxy of anders even de http1.1 weer terug zetten zoals ie stond?

 
hoi

@Blacktiger

ik heb indrdaad die test gedaan en lach niet maar ik had de raad van satdigital opgevolgd en het werkte weer, nu zei jij iets van setings terugzetten en dat deed ik dus en de uitslag is het werkt dan weer, dus Nu gebruik ik terug mijn oude settings en het funboard werkt weer normaal in explorer.

Rare situatie maar alles is opgelost

 
nou dan heeft mijn hack dan toch gewerkt ?

Geintje, neen ik heb mij ook al de vraag gesteld waarom die deze ene instelling plots gaat desactiveren.

Zal eens de white pages moeten lezen maar heb er weinig tijd voor.

Dus gewoon in je internet opties en advance de instelling gaan veranderen terug en klaar is kees.

 
Nee het bleek toch aan een boardsetting te liggen. Waarom dit een vreemd effekt op IE geeft is me niet bekend, dat zou eigenlijk niet moeten kunnen, zal wel een bugje van Microsoft zijn, Netscape had er immers totaal geen last van.

Het is een setting die we in de boardsoftware kunnen doen om de pagina's te gzippen alvorens ze doorgestuurd worden. Dat heeft verder iets te maken met linux en interne communicatie tussen de servers.

Dit gzippen zorg er voor dat deze communicatie sneller verloopt in minder pakketjes zodat er een minder hoge serverload ontstaat (minder bandbreedte gebruik) en verder kan het nog als aardig gevolg hebben dat de pagina's iets sneller geladen worden.

Elke browser ondersteunt dit standaard. Waarom nu IE vreemd ging doen is me een raadsel. Het is zelfs nog een groter raadsel dat niet alle IE 5.5 versies hier last van hadden want bijv. ondergetekende had er geen problemen mee.

Of het moet zijn dat degenen die geen last hadden met IE de laatste IE fixes en services releases hebben gedraaid en die wat wel problemen hadden dit niet gedaan hebben anders kan ik het ook niet verklaren.

Hoe dan ook... het had geen problemen mogen opleveren, maarja.. we kennen MS. Niet te vertrouwen, bugjes etc, en vanwege MS hebben we nu dus de serverload weer moeten verhogen omdat we anders te veel gebruikers met minder computerkennis raken.:sad:

Maarja... zo heeft de software al de hele tijd gedraaid (zonder gzip) dus zo erg is dat nu eigenlijk ook weer niet.:biggrin:

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan