Num60 nu ook in Nederland!

S

Satslope

Jahaa eerder dan sinterklaas uit spanje, de Num60!

Je ziet het meteen: als je een nieuwe ontvanger koopt en er zit een kaart bij waarvan de aansluitingen er wat "ronder" uitzien en het serienummer er achter in gelaserd is, heb je een 6.0

Die is met MKF4.3 uit te lezen, maar de grootste grap is dat key 02 (die alleen op nieuwe kaarten zit) hetzelfde is gebleven!

Dus codeer je je mk01/ppua/pbm even over die key, schrijft em naar c1 40 01 02 enne... ;)

Wat mij niet lukte met MKF was de second records bruteforcen.

Dus de primary leest ie: eerst 5 bytes en dan de rest, de sec. alleen de 5 bytes. Daarna even met secamosc geprobeerd te bruteforcen maar zonder resultaat. Daar zit dus nog een addertje onder het gras ergens..

 
No way!!

Zeker weten dat-ie wel werkt........

Geen addertje onder het gras!

Heb je wel de dan al bekende primary key geheel ingevuld voordat je de secondary gaat bruteforcen?

BTW, die 6.0 kaarten waren er in juli jl. al.................... ;)

 
Hi Kcplus. Jazeker, de primary was al goed.

Ik heb het ook met secamosc geprobeerd, primary ingevulde en sec 5 bytes (en de rest xx xx xx ) en die lukte het ook niet.

In juli? Ik zag het toevallig bij iemand, waren een ontvanger aan het proggen en ik keek zo eens naar die kaart (die nog keurig ingepakt zat) en toen viel het me op. Ding meteen meegenomen natuurlijk ;-)))

Ik dacht dat de kaarten van juli dat dat spanje was.

Enfin, ze zullen deze ook wel omruilen volgend jaar.

(Freek, stuur me effe een num80 om te testen.. liefst voor de kerstvakantie..)

 
Hoi Satslope,

Probeer het eens met het proggie SecaRL1.7 via "recherche = > des Mkx (bug C1 32/34) en vervolgens onderaan het scherm "Extraction de la MK0x; primaire/secundaire; Provider 0019" invullen en "Rechercher" drukken. Deze optie is speciaal ontwikkeld voor 6.0 kaarten.

Het extraheren neemt even tijd (een paar minuten toch zeker) maar ik heb alle keys nog gevonden.

Volgens het proggie is er een 90% kans op succes!

Ik hoop niet dat jij nou net bij die 10% thuishoort ;).

 
Goed idee! Ik heb dat progje wel maar helemaal niet aan gedacht. Overigens volstaat een primary key 00 ook, maar allebei is leuker (geen idee waarom, puur voor mijn theewatergevoel)

;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan